Schiphol gaat klachten lawaai zelf afhandelen
Gepubliceerd op 28 april 2006, 16:54
SCHIPHOL - Het kabinet wil dat Schiphol zelf de klachten over vlieglawaai gaat afhandelen. De luchthaven krijgt de verplichting om jaarlijks verantwoording af te leggen over wat er met de klachten is gedaan. Schiphol moet omwonenden met veel klachten persoonlijk gaan benaderen.
Dat blijkt uit details van het kabinetstandpunt over de groei van Schiphol. Meldingen over vlieghinder moeten nu worden gedaan bij de Commissie Regionaal Overleg Schiphol (CROS), een overlegorgaan van regionale overheden, bewonersvertegenwoordigers en luchtvaartbranche. Maar volgens het kabinet doet de CROS weinig meer dan registreren, terwijl de klachten moeten worden afgehandeld. ,,Het moet voor iemand die een klacht indient duidelijk zijn wat daarmee gebeurt en waarom’‘, zo stelt het kabinet.
De klager moet te weten komen of er is afgeweken van de regels. Ook dient Schiphol helder te maken of er naar aanleiding van de klacht iets gebeurt, en als dat niet kan waarom niet. De kosten van de verbeterde afhandeling bedragen 300.000 euro, wat moet worden betaald door de CROS en Schiphol.
Geplaatst door Olav Bijvoet uit Castricum
Dat is een stap op de goede weg
Laten we positief blijven dan blijven we ook in gesprek.
Helemaal helder is het nog niet:
Wat is Schiphol?
Logisch is dat daaronder de LVNL moet worden verstaan
omdat de herrie wordt veroorzaakt door luchtverkeer
en mende leiding daarvan wil aanspreken.
Dit is dus de volgende vraag:
Heeft mijnheer Cerfontaine de leiding over luchtverkeer of mijnheer Kroese?
LVNL ontvlechten van de luchtvaartbedrijven!