Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schiphol en het dwingend nationaal belang

 |
 Geplaatst door: Theo K 
 |
 Bekeken: 1155 
|
 NRC-Handelsblad 
Schiphol en het dwingend nationaal belang Download het gehele artikel 'Schiphol en het dwingend nationaal belang'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door k.weijer uit Amsterdam

Dit kunnen Zalm en Balkenende in hun zak steken. Of ze er ook naar zullen handelen? ik betwijfel het. Immers het past precies bij die door JP bejubelde 'VOC-mentaliteit'.

Geplaatst door J.H.Griese uit Amstelveen

Zo is het Kees,
Een ongehoorde zakkenvuller, en dwingeland.
De auteur zet goed uiteen, dat het hier gaat om een staaltje powerplay van de ergste soort. Met normen en waarden heeft dit absoluut niets van doen. Walgelijk.
En dan te bedenken, dat Zalm deze kwestie doordrukte met de steun van 8 LPF zetels, die er na 22 Nov zeer waarschijnlijk niet meer zijn. Dat weet hij uiteraard erg goed.
Dit terwijl Fortuijn notabene geen goed woord over had, voor labbekak Cerfontaine.
Maar ja de LPF voorman is vliegtuigspotter, en houdt daarom vande vliegerij.
Wat een ver ondermaatse politiek is dit toch.........
Wie nu nog niet door heeft hoe te stemmen de 22e ziet het nooit meer.
Volhouden heer Asscher.........! !




Geplaatst door cns uit Deltametropool

Het geeft te denken dat de Hr. Peter Visser, P vd A fractieleider in de Prov. Staten en gespreksleider op de jaarvergadering van v/h PVRC (door crosnet onlangs met 1 muisklik tot PVGC=Platform Vlieghinder Gemeente Castricum gereduceerd)zich op 28 sept. j.l. als verklaard en enthousiast voorstander van de 'Metropolitane Strategie' van gouverneur G. Cerfontaine heeft ontpopt. Dan te bedenken dat dit een afgestudeerd bioloog betreft, die wellicht toch beter zou moeten weten............

Geplaatst door Els uit castricum

Sorry, als mijn commentaar niet helemaal aansluit bij het bovenstaande maar ik wil even iets kwijt over de verongelukte Boeing van de Braziliaanse maatschappij "GO" die tegen een sportvliegtuigje is opgebotst. Gisteren huppelde er nog een, boven Castricum, dwars door de Kalverstraat in de lucht. Ik volgde het met grote argwaan. Dan vliegt er weer een straaljager vlak voor een naderende toestel langs of er danst een helicopter als vlinder door het geheel en is er extra veel lawaai omdat het vliegtuig even moet inhouden en moet afremmen. Maar nee, mensen, er is geen gevaar en Schiphol moet zo blijven en ook nog echt wel doorgroeien. En mochten jullie er een op je hoofd krijgen, dan zijn bepaalde mensen
daar echt niet verantwoordelijk voor want die hebben heel goed op de veiligheid gelet.

Geplaatst door Vos uit NULL

Helder stuk. Alleen het allerlaaste stukje:
''Als Zalm zo gehecht is aan het nationaal belang, moet hij tenminste 51% zelf houden. Dwingend. Of een meerderheid en de zorg voor het nationale belang aan Amsterdam overdragen. Die zijn daar in betere handen''.

Nu vraag ik mij af: in het verleden heeft de gemeente Amsterdam een zogenaamd ''heren-akkoord'' gesloten met de Schiphol-group.
Het komt er hier op neer dat, er een flink deel van het vliegverkeer niet over de hoofdstad wordt geloosd. Maar dat (1 van de redenen waarom de Kolderbaan er is), de buurgemeenten (noordelijker gelegen gemeenten, dus idg. de dorpgemeenten!) het gelag op hun bordje krijgen.
Zo heeft de hoofdstad wel de lusten, maar in veel mindere mate de lasten. En als je als gemeente Amsterdam de heer Zalm zijn zin zou geven, kun je nog wel eens voor verrassingen komen te staan.

Mijn inziens is dat dit dus typisch Hollandse politiek is..............

Geplaatst door cns uit Deltametropool

In deze hele discussie speelt de hinderproblematiek helaas niet of nauwelijks een rol. Wel zou bij vergroting van de invloed van Amsterdam (straks Grootstad A'damAlmere)de regio IJmond nog meer de rafelrand van de opkomende Randstadmetropool kunnen worden.

Geplaatst door J.H.Griese uit Amstelveen

Vos: Dat Herenaccoord ging over de Schiphol-oostbaan, die slechts beperkt bevlogen mocht worden, boven Amsterdam Centrum. Ik wil opmerken, dat
daarentegen de Buitenveldertbaan jarenlang idioot veeel overlast gaf boven Amstelveen en Amsterdam Buitenveldert en de Bijlmer.
Met als apotheose een verschrikkelijke ramp, die ik uit mijn raam te Amstelveen Noord heb zien gebeuren.
De groeipercentages op de startbaan van de Buitenveldertbaan rezen de pan uit. Er viel niet meer normaal te leven. Voorjaar en zomer, met balcondeuren dicht etc.
Begrijp me goed, ik wens niemand een overmaat van herrie.