Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schiphol: augustus ‘zeer drukke zomermaand’(voor omwonenden!)

 |
 Geplaatst door: sijmen 
 |
 Bekeken: 747 
|
 Luchtvaart =nieuws= 
Schiphol: augustus ‘zeer drukke zomermaand’(voor omwonenden!)

09-09-2004


SCHIPHOL - Augustus was voor Schiphol ‘een zeer drukke zomermaand’. Volgens voorlopige cijfers van Schiphol Group werden in deze maand bijna 4,3 miljoen passagiers vervoerd via de luchthaven, een stijging van 6,1 procent ten opzichte van augustus 2003. De groei van het passagiersvervoer was het sterkst aan het begin van de maand. Gedurende de laatste dagen van de maand bleef het aantal passagiers iets achter.

Vliegtuigbewegingen
Het aantal vliegtuigbewegingen in het handelsverkeer nam in augustus met 2,7 procent toe ten opzichte van vorig jaar augustus, tot 36.705. De sterkste groei was zichtbaar in het vrachtsegment met een stijging van 6,2 procent van het aantal vluchten met full freighters, maar ook het aantal vluchten met passagiers-combi toestellen groeide met 2,6 procent ten opzichte van vorig jaar.

Het gemiddelde maximum startgewicht (MTOW) daalde in augustus met 0,2 procent ten opzichte van dezelfde maand van vorig jaar tot 97,7 ton. Dit kwam doordat in het vrachtsegment gemiddeld genomen kleinere toestellen werden ingezet.

Punctualiteit
De punctualiteitscijfers lagen in augustus lager dan in dezelfde maand van vorig jaar. De aankomstpunctualiteit daalde met ruim vijf procentpunten tot 76,1procent en de vertrekpunctualiteit kwam met 66,3 procent 7,6 procentpunten lager uit dan vorig jaar. Op een aantal dagen werd de punctualiteit negatief beïnvloed door slechte weersomstandigheden zoals harde wind en onweer.

COMMENTAAR PVRC

Dat hebben bewoners van Castricum en Noord Kennemerland geweten!

Het was een van de warmste zomermaanden van het jaar, zo dat veel mensen buiten zaten en de ramen wel open moesten houden.
Het plezier van de velen die in de vacantiemaanden thuis moesten blijven - mensen die niet in de gelegenheid waren hun gemeente met een ‘goedkope ticket te ontvluchten - werd dan ook uitzonderlijk intens, vele dagen lang, door ononderbroken boven hun hoofden passeren van laagvliegende machines vergald. Lees de noorkreet van Burgemeester en wethouders hier en hier nog maar eens.

Tekenend is dat Schiphol zich op de borst klopt, wel nadenkt over haar punctualiteit,
maar dat van “maatschappelijk ondernemen” door de omwonenden niets was te bepeuren.
In tegendeel. Geen woord van excuus of bezorgdheid in de richting de mensen die tegen hun wil werden gedwongen de lasten van deze activiteiten te dragen.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door mat uit Castricum

Een vraag die ik aan de mensen van het CROS vaak stel: Is het bij die LVLN nou gewetenloosheid, medogenloosheid zelfs, m.a.w. zijn ze gewoon slecht, of is het gewoon domheid, in die zin dat ze niet in de gaten hebben dat het overbelasten van buitengebieden een doodlopende weg is (blijkt ook uit buitenlands onderzoek) en dat Schiphel zo steeds meer draagvlak verliest onder de bevolking? De grote vraag is dus: "Wat zijn dat in godsnaam voor mensen, daar bij die LVLN???"

Geplaatst door mat uit Castricum

Ik zou de vraag nog wat duidelijker willen stellen: WAT ZIJN DAT IN GODSNAAM VOOR MENSEN BIJ DIE LVNL?????
Hebben ze bijvoorbeeld ook kinderen? Ik bedoel, wat voor soort Nederland willen ze hun kinderen nalaten?
Zijn het mensen zoals jij en ik? Zijn ze zich bewust van wat ze hun medemens aandoen?
Zitten ze wel eens in hun tuintje?
Hebben ze wel eens behoefte aan rust en stilte? Die fixatie op het eigen doel, met volledige uitschakeling van de belangen van de ander, zelfs elimineren van de ander als belanghebbende , vinden wij die niet ook bij de actuele terroristenacties? Deze opmerking zal mij wel niet in dank worden afgenomen, maar toch.... de overeenkomst is dat men zich in beide gevallen volkomen gelegitimeerd voelt door die fixatie..zie hierboven.

Geplaatst door Olav uit NULL

Leerling verkeersleiders volgen tegenwoordig een stage bij het IKB.
Je zou haast zeggen: "om ze hard te maken", want:
Het officiele uitganngspunt van de LVNL is en blijft dat - overdag - in alle gevallen capaciteit voorrang heeft op milieu (dat is geluidoverlast maat ook vevruiling en andere zaken) Verder, zeggen ze, is de leefbaarheid geen opgave voor de LVNL.
Ofschoon dat technisch wel mogelijk is geven de schermen van de verkeerslijders absoluut geen informatie over de aard van het gebied waar overheen wordt gevlogen.
Dat is niet interessant.

Ik denk dat ze geselecteerdworden op onverstoorbaarheid....