Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Salderen, Salderen…

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 467 
|
 Raarlems Dagklad 
Salderen, Salderen…

Vindplaats: ==> hier

Het woord ‘salderen’ zit vandaag in mijn hoofd. Ik wil ineens van alles salderen. Schiphol saldeert decibellen. Als het vliegverkeer bij Castricum te weinig kabaal heeft gemaakt, mogen ze straks boven Leiden een paar extra loopings maken. Knap bedacht, hoor, en nu dat principe opgang maakt, loop ik te piekeren over andere toepassingen.

Kunnen we het drugsgebruik niet salderen, per wijk, of per gemeente? Er komen verspreid over het grondgebied handhavingspunten en als in wijk A de onderarmen massaal worden stukgespoten, hoeft dat niet per se erg te zijn zolang er in buurt B amper grootgebruikers zijn.

Wildplassen lijkt me ook prima saldeerbaar, of hondenpoeperij.

Met norsheid idem dito. Wordt in een bepaalde zone buitensporige norsheid geconstateerd, dan worden de norste elementen niet gedwongen via andere aanlooproutes hun bestemming te bereiken of thuis te blijven - zolang de totale norsheid per gemeente het afgesproken norsheidstotaal niet aantoonbaar overstijgt.

Is dat wel het geval, zullen de nationale en regionale antinorsheidsbrigades subiet uitrukken! Je saldeert of je saldeert niet!

Ik gooi maar een paar voor de hand liggende balletjes op, beste Raarlemmers, en jullie kunnen er vast meer verzinnen, onstuitbare eenpersoons denktanks als jullie zijn, tot de laatste m/v toe!

En alle eenpersoons eikels met praktische bezwaren, verwijs ik gaarne door naar Cerfontaine en Van Geel.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Els

Wij werden vandaag, althans mijn hoek,(de smalle corridor tussen Limmen en Castricum Noord) gesaldeerd. Het begon om vier uur in de nacht! en het heeft gesaldeerd tot eind van de middag. Ik denk, dat er 350 joekels overgevlogen zijn. Bij de naam Raarlems Dagklad ( enig!!) kwam bij mij Schip-drol naar boven "drijven."

Geplaatst door Els

Omdat de dag alweer om vijf uur begon, door wederom het salderen, had ik tijd om wat nettere parodieën op de naam Schiphol te bedenken. Gisteren was ik zo boos, dat mijn lagere laag naar boven kwam. Nu moet ik nog boos worden maar ik ben het nog niet. Ik kan af en toe nog naar de vogels luisteren!!
Hier komen ze:
Schip-Dol,
Schip-Vol
Schip-Tol
Schip-Kol
Schip-Lol.
Sterkte, de gesaldeerden onder ons, en de mensen die vandaag gespaard worden, gun ik het van harte!

Geplaatst door Van Marlen

Cursus Landje Pik voor Schiphol directie en andere belangengroepen.

Deze cursus geeft enkele handige tips voor het verder verzieken van het leefklimaat in aanzienlijke delen van Nederland zonder noemenswaardige oppositie.

Een samenvatting van de tips en trucs:
1. Werk met gemiddelden voor de geluidsbelasting, deze vallen altijd lager uit dan piekbelastingen en hiermee zijn echte efefcten te verdoezelen.
2. Werk met maten, die de gewone man niet kan volgen, zoals de door Kosten ontwikkelde “Ke”-maat. Een geniale vondst om mensen te misleiden.
3. Zorg ervoor dat niet alle geluid wordt gemeten, maar laat alles weg beneden b.v. 65 dB en zeg dan dat dit een normaal niveau is waar andere acticviteiten ook aan voldoen.
4. Geef contouren aan waarbinnen de geluidsbelasting een bepaalde maat niet mag overschrijden. Op deze manier is ervoor te zorgen dat de discussie wordt afgeleid van werkelijke effecten over het gehele belaste gebied naar effecten op een kleiner gebied.
5. Tel woningen binnen deze contourgrenzen en ontwerp een maat die redelijk lijkt, b.v. niet meer dan 10000 woningen in dit gebied.
6. Zorg dat de politieke discussie slechts hierover gaat, men vergeet dan al snel, dat het lawaai niet ophoudt bij de grenzen van dit gebied.
7. Antidateer de woningen die geteld worden tot een datum waar bij erg nog weinig aan de hand was, b.v. 1990. Zorg er dan voor, dat woningen die na 1990 worden gebouwd NIET worden meegeteld. Zodoende is een maximale geografische ruimte te claimen. Vergeet dat men ookm ergens moet wonen en er grote vraag naar huizen is.
8. Reken met de minst belastende en meest voorspelbare situatie, b.v. stijgend vliegverkeer en zeg dat je niet kunt uitrekenen wat de belasting is van landende vliegtuigen.
9. Laat pas op het laatst weten hoe de vliegroutes gaan lopen, en zeker niet voor de nieuwe baan er is en beroep je hierbij op het luchthavenindelingsbesluit.
10. Vermijdt altijd het beantwoorden van vragen over hoeveel per uur en hoe laag vliegtuigen over een bepaalde locatie zullen gaan.

Binnenkort meer, IRB

Geplaatst door J.H. Griese

Een aardige cursus, alleen......ad8) ik heb tot op heden startende vliegtuigen......direct over mijn vroegere woning in Amstelveen-Noord altijd als verreweg de meest ellendige overlast beschouwd!
Ik wil uw lijstje aanvullen:
11) Zeg bij voortduring dat schiphol voor de B.V. Nederland onmisbaar is voor de economie, ondanks, dat dat nog nooit is aangetoond via een degelijke Kosten-Baten Analyse (Prof C. vanEwijk)
12)Zeg als het over overlast gaat: Ach dat lost de Regio wel op.
13) Organiseer het in de Regio zo, dat er niet te veel bewoners in het overlegorgaan CROS zitten, en dat je een voorzitter aanstelt, die goed stuurt richting belangen van schiphol.

Jan Griese