Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Russisch vrachtvervoer via Schiphol

 |
 Geplaatst door: Kees-W 
 |
 Bekeken: 586 
|
 Parool 
Russisch vrachtvervoer via Schiphol Download het gehele artikel 'Russisch vrachtvervoer via Schiphol'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Erwin. von der Meer uit Castricum

Stap voor stap wordt het toekomst scenario voor Schiphol ingevuld. Aanvankelijk zou Schiphol een luchthaven worden van kwaliteit. Daarmee werd bedoeld de betere luchtreiziger zoals de zakenman en de duurdere toerist. Die zouden het nodige geld in ons land spenderen en daarmee de economie positief beinvloeden. Maar ja die doelgroep komt te weinig naar Schiphol dus moeten de inkomsten elders gezocht worden. Dit gebeurt door het in de hoeveelheid vliegbewegingen te zoeken en wel in de vorm van low cost carriers, charters en vrachtvliegtuigen. Qua inkomsten minder interessant maar de grotere aantallen moeten dit compenseren. Een vervelende bijkomstigheid (sic) voor de burgers is dat deze activiteiten zeer kostengevoelig zijn. De laatste Euro-cent telt. Daarom wordt bij voorkeur gevlogen met oudere vliegtuigen (dus veel meer lawaai)en in de randen van de nacht en in de nacht zelf.
De mythe van kwaliteitsluchthaven die Schiphol (lees Cerfontaine en partners in crime)zo graag in stand wil houden verbleekt met de dag. Helaas dient zich geen nieuwe mythe aan maar een afschuwelijke werkelijkheid. Een verziekte regio m.b.t. luchtkwaliteit en geluidsoverlast.

Geplaatst door J.H.Griese uit Amstelveen

Erwin, een scherpe analyse. Bij jullie bijeenkomst te Castricum was zelfs een dame die meldde: Ik vloog voor 48 Euro naar Barcelona. Wat is hieraan in hemelsnaam te verdienen?!
Een macaber gegeven,als je bedenkt dat deze flauwekul duizende burgers uit hun slaap kan houden.
Cerfontaine was vandaag in Buitenhof daarom ook zeer demagogisch bezig. Hij wil de regie net niet van Balkenende overnemen, de slimme vos, maar in feite zei hij klip en klaar: De ondernemers moeten het voortouw nemen. De MP moet naar me luisteren. (Zie de spotprent/cartoon op deze site van Len Munnik die deze situatie al schetste in1997!)
Dan komt hij met het angstbeeld: China komt er aan en schiphol biedt onze multiculturele werknemers werk op schiphol. Dat zal hij eens moeten aantonen. Voorlopig ligt dat cijfer BNP tussen de 0,1 en 2 %
Gelukkig kreeg hij uitstekend weerwoord van Rob Trip.
Zie voor de uitzending www.Buitenhoftv.nl
Misschien kan webbeheer nog een link naar deze site maken.
Uiteraard zal nederland zich erg moeten inspannen om onze concurrentiepositie te verdedigen. Feit is, dat er veel op ons afkomt. Maar ik weet bijna zeker, dat daarvoor ook andere oplossingen denkbaar zijn: Kennisinnovatie e.d. Prof. Berkhout schreef er over. Bovendien lijkt me, is gezondheid, levensgeluk niet in geld uit te drukken.
Cerfontaine lijkt op een kat in het nauw. De mythe rond schiphol is aan het afbrokkelen. Dat is winst.
Maar er blijft erg veel werk aan de winkel voor ons.
Jan Griese