Rotterdam Airport: 1,2 miljoen reizigers
Commentaar REDACTIE:Commentaar REDACTIE:
Ook hier het zelfde als hiervoor ook bij Kroese (Hier) en bij Cerfontaine (Hier en Hier). Groei betekent behoefte aan nog meer groei. Al draagt men een zware verantwoordelijkheid voor het leefbaar houden van de omgeving, daar wordt overheen gepraat. Integendeel, men steekt een beschuldigende vinger omdat de omgeving toch ook mee profiteert en men klaagt over zoveel onbegrip en domheid.
Het is wel duidelijk waarom dit ook hier gebeurt: Schiphol is eigenaar van Rotterdam. Deze maand, met het kerstreces bijna voorbij, moet men alles mobiliseren voor het grote evaluatie-offensief in de kamers. Klagen over contouren “waardoor je er niet meer kan komen”. Klagen over gebrek aan begrip voor flexibel oprekken van overlastruimte ten behoeve van nog meer capaciteit.
Laten we de overheid houden aan haar beloften: het borgen van maatschappelijke belang tegenover dat van de aandeelhoude. Zo heeft Schultz het ooit geformuleerd tijdens de aanloop naar privatisering van Schiphol. Ze wilde graag privatiseren want de spagaat van aandeelhouder zijn en tevens maatschappelijk verantwoordelij,k vond zij maar moeilijk.
Waarom staat bestuurder gelijk met grenzenloosheid en hebzucht?
Geplaatst door J. de Jong uit Uitgeest