Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

‘Rijk moet geluidsnormen Schiphol aanpassen’

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 472 
|
 Leidsch Dagblad 
‘Rijk moet geluidsnormen Schiphol aanpassen’

Schiphol -  De groei van Schiphol dreigt dit jaar vast te lopen vanwege een mogelijke overschrijding van enkele handhavingspunten voor geluid. De luchtvaartsector wil dat de wettelijke grenswaarden worden aangepast.

Schiphol en Luchtverkeersleiding Nederland willen ook dat de politiek maatregelen neemt om een groei op middellange termijn naar 600.000 vluchten mogelijk te maken. Dit is binnen de huidige geluidsregelgeving niet mogelijk, terwijl dit volgens de luchtvaartbranche wel was beloofd.
Met de publicatie van de startnotitie ‘Verder werken aan de toekomst van Schiphol en de regio’ is een eerste stap gezet voor een onderzoek naar de milieu-effecten. Er zullen verschillende scenario’s worden onderzocht waarmee Schiphol zowel op korte als middellange termijn verder kan groeien. Dit alles binnen de bestaande milieugrenzen.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Vos

'Dit alles binnen bestaande milieugrenzen'.
Alleen worden de 'bestaande milieugrenzen' wel keer op keer opgerekt, aangepast aan de wensen van de luchtvaartsector!
Schiphol heeft de slappe Nederlandse regering keer op keer in de tang.
De burger, waar de regering voor zou moeten staan, is keer op keer de klos.
Schiphol verdient al lang niet meer aan de Nederlandse reiziger, de overstapper die naar de tax-free shops wordt gelokt, daar wordt aan verdient. Wij, burgers op de grond, mogen slechts de herrie en vervuiling incasseren. Bovendien is de Kolderbaan beslist geen milieu-baan, zoals de 'heer' Cerfontaine ons zo graag wil doen geloven. Per jaar wordt door deze baan ruim 100.000 ton extra co2 uitgestoten in verband met de taxie-tijden.
Als die extra hoeveelheid co2 nu eens gedumpt zou worden in de tweede kamer of het kantoor van de 'heer' Cerfontaine, misschien komen de verantwoordelijken dan tot inkeer?