Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Regelgeving oorzaak geluidshinder Schiphol

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 386 
|
 NHD 
Regelgeving oorzaak geluidshinder Schiphol Download het gehele artikel 'Regelgeving oorzaak geluidshinder Schiphol'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Gerard

De dame van PNL keert de zaak weer eens om om.

Het is toch echt het VLIEGTUIGLAWAAI dat de oorzaak is van de geluidshinder door Schiphol.

Toch klopt het dat de regelgeving indirect de oorzaak is van vliegtuigoverlast. De regelgeving is veel te ruim en moet dus worden aangehaald in plaats van verruimd.

Geplaatst door Els

Mevrouw Jansen, hoeveel mooie geformuleerde artikelen u ook schrijft, die wellicht ingefluisterd worden door de top van de luchthaven, WIJ WILLEN NORMAAL KUNNEN LEVEN!
Het maakt niet uit, of er nog dichterbevolkte gebieden op de wereld gekweld worden met ongevraagd denderend en vervuilend lawaai. Het gaat om het welzijn van Nederlanders. En die moeten in een zeer dichtbevolkt gebied, ontzettend veel incasseren. Kinderen lijden er onder, de bloedruk van velen stijgt, slaapverstoringen ontstaan bij de vleet en er zijn mensen, die beginnen weg te trekken.
Ik vind het vliegtuiglawaai een misdaad tegen de menselijkheid. Prettige dag verder.

Geplaatst door J.H. Griese

Tja Gerard, Geheel mee eens. Wanneer ontwaken ze daar bij PNL eens. Als ze nu eens zouden gaan beginnen, om een onafhankelijke LVNL voor te stellen, aangestuurd, door een onafhankelijk Kenniscentrum. Dan zou men meewerken aan het aanpakken van al dat wantrouwen. Dit geschrijf is volstrekt inproductief.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Draait men langzamerhand door bij het PNL?

Regelgeving is iets abstracts, iets dat op papier staat.
Decibellen zijn zeer concreet en worden in ons geval veroorzaakt door verbrandingsmotoren.

Maar Simone gaat nog verder.
De omgeving van Schiphol is volgens haar wel druk maar lang niet zo dichtbevolkt als de omgevingen van andere luchthavens. Daar wonen GEMIDDELD TIEN KEER ZO VEEL mensen volgens haar! Je vraagt je af wat ze met ‘omgeving’ bedoelt.

Ook weet ze te vermelden dat via ‘experimenten het vertrouwen zal worden teruggewonnen’:

“Het kabinet heeft ingestemd met een wetsvoorstel dat het mogelijk maakt voor omwonenden en Schiphol om door middel van experimenten gezamenlijk te zoeken naar verbeteringen in vliegroutes en vliegprocedures.”

???
Veel vager ga je het niet krijgen maar het wekt wel vertrouwen, vindt u niet? (NOT!)
Er staat nog even fijntjes onder: “Maar dan moet het rijk die ruimte ook echt geven.”.


Geplaatst door Gerard P

Hoe vertel je het de niet-gehinderden wat het betekend gemiddeld 75 dB(A) overdag en 's nachts gemiddeld 65 dB(A)? Uitkomst RIVM pilot van afgelopen zomer in Castricum.
De overheid heeft in ieder geval de oren en de ogen dicht. Dagelijks wordt de door de Nederlandse regering onderschreven richtlijn van de WHO (maximale geluidsbelasting van 60 dB(A)) overschreden. In diezelfde richtlijn staat 'dat men zich zou dienen te onthouden van nachtelijke vliegbewegingen indien deze van invloed zijn op woongemeenschappen'. Wanneer keert de wal het schip?