Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Provincie neemt motie aan voor verlenging landingsbaan Lelystad

 |
 Geplaatst door: sijmen 
 |
 Bekeken: 719 
|
 PNL 
Provincie neemt motie aan voor verlenging landingsbaan Lelystad

LELYSTAD - De Provinciale Staten van Flevoland hebben donderdag (4 november) een motie van de PvdA en VVD aangenomen om de start- en landingsbaan op Lelystad Airport te verlengen naar 2100 meter. De huidige baanlengte van 1250 meter staat een groei van het vliegveld in de weg. De combinatie van een langere baan en extra faciliteiten kan leiden tot een jaarlijks vervoer van drie tot vier miljoen passagiers.

De Planologische kerbeslissing die eerder dit jaar is opgesteld biedt Lelystad Airport de mogelijkheid om uit te groeien tot een volwaardige luchthaven. Het vliegveld noemt in een reactie het besluit van de provincie ‘moedig en principieel’.

In het weekend van 13/14 november gaat Luchtvaartnieuws dieper in op de toekomst van Lelystad Airport. Het vliegveld in de Flevopolder komt dan aan bod in een speciale rubriek van Luchtvaartnieuws over regionale luchthavens.

Van: PNL 8 november 2003


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Rob E uit NULL

Wilde iemand nog weten waarom de zuiderzeelijn moest worden aangelegd? Nog geen jaar geleden had lelystad geen eens vaste LVNL bezetting nu wil men al 4 miljoen passagiers vervoeren... Nu nog vliegveld groningen en dan is heel nederland een grote luchthaven. 200 Miljoen passagiers per jaar kan dan makkelijk.
de geluidsbelasting zal reuze meevallen... rond de 70Db 24 uur 7 dagen per week.

de kans dat er dan een kist neerkomt is dat hoger dan dat u 1000 Euro zult winnen geen 10 miljoen meer. Joepie

Geplaatst door bas van den born uit wijk aan zee

en dan te bedenken dat de vliegbasis soesterberg al een landingsbaan heeft van 3200 meter, maar daar willen ze bungalo's bouwen

Geplaatst door Vos uit Uitgeest

Nederland een grote luchthaven voor EUROPA!
Het buitenland lacht zich rot........die
domme Hollanders SLIKKEN WERKELIJK ALLES!

Geplaatst door Olav uit NULL

Wanneer 'ieder moedig zijn eigen gang kan gaan ten behoeve van de economie' zal onrust als verschijnsel wel voorspelbaar worden.

Het wordt dus hoog tijd dat de kwaliteit van het luchtruim goede bestuurlijke bescherming krijgt. Het CROS model is funest: uitonderhandelen van posities tussen gemeenten en ondernemingen binnen een onduidelijk stroperig ontwikkelingsplanologisch poldermodel. In een dergelijk model worden per definitie geen heldere prioriteiten gesteld.

Er is klaarblijkelijk behoefte aan een onafhankelijk orgaan, dat uitgaat van veiligheid en dat leefmilieu als eerste prioriteit ziet en economie als dat wat het is, geen doel maar middel.
Natuurlijk speelt ondernemerschap daarin een rol, maar als waardevol en bruikbaar object, niet als doel. Nartuurlijk is daar politieke sturing, maar op afstand, geen NINBY sturing. Politieke sturing door een raad van toezicht op afstand en daarnaast via beschermende randcondities; niet via stroperig uitonderhandelen van dagelijks vertanderende posities. De dagelijkse sturing geschiedt vanuit kennis en creativiteit ten behoeve van een leefbare genmeenschap

Vandaar ons streven naar een onafhankelijk luchtvaartschap.