Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Proef met meten van vlieglawaai

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 423 
|
 NHD 
Proef met meten van vlieglawaai Download het gehele artikel 'Proef met meten van vlieglawaai '

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Vos

Dit artikel (gegevens afkomstig van de luchtvaartsector naar ik aanneem), doet mijn inziens zeer sterk de indruk wekken dat alleen stijgende toestellen lawaai produceren. Vrijwel dagelijks worden we
ook met lawaai geconfronteerd dat er niet om liegt, jawel van dalende toestellen!
Ook hier, op ruim 30Km. vanaf Schiphol wordt je het gewone spreken of luisteren onmogelijk gemaakt! Luchtvaartsector: jullie moeten zich schamen!

Geplaatst door J.H. Griese

De Luchtvaartsector is bezig met een groot offensief. Het kennisinstituut werd al door hen gekaapt. Allerlei constructies zijn en worden bedacht, om de buit binnen te halen.

Maar er volgt nog een Tweede Kamerdebat, terwijl de kritiek over het kabinetsstandpunt aan het losbarsten is.
Tot in den Haag einde van de maand !
Je kan een aantal mensen lange tijd belazeren, maar niet iedereen op den duur.....
Jan Griese

Jan Griese

Geplaatst door leo

Uhhh?

Wij hier bij Aalsmeer in de herrie zitten en de opbrengsten naar IJmond ?
De wereld op zijn kop. Flitspalen zijn uitgevonden door "de sector" voor de publieke opinie.

Schiphol: terug naar 200.000 !!

Geplaatst door gerard

Schiphol leeft nog in de jaren 60 en suggereert dat het gaat om de geluidspiek van ieder afzonderlijk vliegtuig. Het is in hun belang om dat te suggereren, want het gaat bij de huidige intensieve vliegverkeer al lang niet om de piekhoogte van het geluid, maar veel meer nog om de grote aantallen die aan één stuk door overkomen. Eén druppel is niet erg, maar in de middeleeuwen kwamen ze al achter dat je mensen kunt gekdruppelen. Dat is wat Schiphol met de omwonenden doet. Onmenselijk wreed.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Gerard heeft volkomen gelijk:

de dreun van landende kisten op de Polderbaan is monotoon en duurt eenvoudigweg voort met af een toe een verhoging van het aantal decibellen vanwege een bijstuuractie.
Ik vermoed dat wij twee aanvliegroutes horen: Zwanenburgbaan en Polderbaan.

Bovendien hebben we dan de kisten die langs de kust (letterlijk recht over Haarlem en dus aan de andere kant langs ons huis) denderen om ter hoogte van Velsen de bocht te maken richting genoemde baan.
Die bochtjes gaan ook wel eens anders met tot gevolg dat er een 747 op een paar honderd meter hoogte met zijn vleugeltip richting je dak wijst omdat ie versneld moet draaien.

Het vlieg tuig dient aangepakt te worden. Als de belangen dusdanig groot zijn dat dit gedrag verantwoord is, dan is het de hoogste tijd de corridor tussen Schiphol en voorbij Castricum uit te kopen. Zoniet, kappen met die overlast.