Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Polderbaan jaagt prijsvechters weg

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 736 
|
 Telegraaf 
Polderbaan jaagt prijsvechters weg

WILLEMSTAD, vrijdag

Niet alleen onzekere vertrektijden op de grote luchthavens, maar ook de nieuwe Polderbaan zorgen dat prijsvechters uitwijken. Taxitijden van en naar de baan duren soms wel 20 minuten.

“Het beperkt het aantal vluchten dat per dag moet worden gemaakt om nog wat te kunnen verdienen”, zegt KLM-directielid Peter Hartman. EasyJet schroefde daarom het aantal vluchten op Schiphol terug. Een captain van Lufthansa verontschuldigde zich pas tegen de passagiers: “Het is omdat de Hollanders zonodig een Polderbaan wilden.” En een KLM-piloot riep na de landing: “Passagiers voor Haarlem, Lisse en IJmuiden kunnen hier beter uitstappen.”


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Vos uit Uitgeest

Polderbaan-------------->KOLDERBAAN!!!!!!

Geplaatst door Gerard uit NULL

Let op: dit wordt door de sector gebruikt, als motivering voor het 2e terminalgebouw. Straks dus een tweed Schiphol, heel dicht bij Haarlem

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam



Uitermate interessant stuk, zeer leerzaam aan de ene kant aan de andere kant roept het wat vragen op:

1) Is de KLM tegenwoordig prijsvechter?
2) Is Lufthansa tegenwoordig prijsvechter?
3) Waarom is Willemstad (sic!) genoemd als zijnde de locatie waar dit stuk is geschreven?

Gezien de kapitale fouten die gemaakt zijn met het ontwerpen van de Kolderbaan (de ‘rekenfout’, de toegenomen overlast in plaats van de afname en nu de weerstand bij maatschappijen om de baan te gebruiken) kan je je inderdaad af gaan vragen of dit allemaal voorzien en gepland is.

De grote waarde die Schiphol door het vlieg tuig wordt toegekend moet toch ergens vandaan komen. Vooralsnog is dit gehele project een prima voorbeeld van “gepruts”. Dan hebben we het nog niet gehad over de fraudes die gepleegd zijn tijdens de verbouwing van het Schiphol viaduct.
Zo gek is de gedachte van een 2e terminal dus niet.

Echter, als dat waar blijkt te zijn dan is het ‘over’ met dit landje. De lobby die bovenstaande misselijkmakende fouten weet te verdoezelen is een stuk machtiger dan de wetten die door onze overheid zijn gedefinieerd.




Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

De KLM is inderdaad een prijsvechter geworden...

Geplaatst door Gerard uit NULL

Dus, KLM straks weg wegens de Polderbaan???
Nee dus, tweede terminal achter de Polderbaan met KLM als breekijzer. KLM mag dan van wel van Air France zijn, maar zolang KLM KLM heet blijft het gevoelsmatig toch onze 'nationale trots', en daarvoor moet alles wijken.