Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Plannen voor twee miljoen extra passagiers vanaf Schiphol

 |
 Geplaatst door: A Holwerda 
 |
 Bekeken: 1039 
|
 Haarlems Dagblad 
Plannen voor twee miljoen extra passagiers vanaf Schiphol

SCHIPHOL -  Met lagere tarieven, meer vluchten en zeker vier nieuwe bestemmingen wil Transavia samen met KLM twee miljoen extra passagiers op Schiphol trekken voor Europese vluchten.

Daarbij wil Transavia net als EasyJet vanaf de goedkopere H-pier vertrekken en passagiers met bussen naar de toestellen brengen in plaats van via een slurf. Transavia hoeft in dat geval minder te betalen aan Schiphol, waardoor de ticketprijzen omlaag kunnen.  Niet alleen Transavia wil de tarieven drukken, ook de KLM gaat dat doen op enkele drukke routes zoals Berlijn, Madrid en Manchester. De KLM voert op die bestemmingen het aantal vluchten op van vijf naar zes per dag. De goedkoopste tickets moeten dan onder de honderd euro komen.

Verder gaan KLM en Transavia op de drukste gezamenlijke routes zoals naar Milaan en Madrid de vluchten beter op elkaar af stemmen. De KLM gaat ook enkele unieke Transaviabestemmingen verkopen zoals Alicante en Malaga.

Tot slot gaat Transavia minimaal vier nieuwe bestemmingen openen naar in ieder geval Tessaloniki in Griekenland en Casablanca in Marokko. 


Reacties op dit bericht

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

Indien we 'Alders' moeten geloven, zouden er toch uitplaatsingen nodig zijn op regionale luchthavens om de charters te kunnen geven waarom ze vragen? Dat was toch omdat Schiphol zo ongeveer aan haar plafond zit?

En dan dit weer:

Met lagere tarieven, meer vluchten en zeker vier nieuwe bestemmingen wil Transavia samen met KLM twee miljoen extra passagiers op Schiphol trekken voor Europese vluchten.

Extra vluchten erbij, dat kan wel indien je op een met list en bedrog geschoolde manier omgaat met een zogenaamde vorm van democratie.....Worden we voor de zoveelste keer bedonderd?
Op deze manier komt Schiphol nooit haar belofte waar dat het niveau van voor 1990 zou worden gehaald v.w.b. de herrie en vervuiling! Dit is je reinste staatsterreur t.o.v. de Schiphol Regio Bewoners!

Geplaatst door klaas uit Leiden

De bewoners mogen hun frustraties op dit forum uiten. De overloop van frustraties is een signaal voor de overheid wel of niet op te treden. Mogelijke 'Damschreeuwers' kunnen worden gemonitord en eventueel worden opgepakt.
Prachtig hoe dit systeem werkt en de burger het gevoel geeft mee te mogen doen. De burger voor de zoveelste maal geringeloord.
Kent u nog de PvdA-er, voorzitter van woningbouwcoöperatie Rochdale, die met Maseratie en chauffeur rondreed?
Hij is gesnapt, Alders net zo'n PvdA-er niet, Rob Oudkerk weer wel, Asccher weer niet, etc.
De helft van de PvdA is van bedenkelijke aard. Denk eens aan de loopbaan van de timmermanszoon. Neen ik bedoel niet Jezus van Nazareth, maar gewoon onze Wim Kok. Hij wast zijn handen ook in onschuld.
Waarom over de PvdA? Nou zij heeft haar vingers dik in de Schiphol-pot en doet alsof ze het beste voor heeft met de bevolking. Onjuist, zij heeft het beste voor met zichzelf.

Er is niets veranderd.

Geplaatst door schiphol regio bewoner uit NULL

beste VOS
als het deze twee lukt om die 2mio passagiers terug te halen, zitten zij, en alle andere airlines, nog steeds vet onder het nivi van voor de 2 crisessen en de ticket-tax; zoals eerder gezegd, heeft Schiphol alle door haar gemaakte beloftes tov 1990 meer dan ingevuld, en is jullie deel vd regio hier er inderdaad niet beter op geworden, maar de rest wel! de feiten bewijzen dat, dus doe dit nu niet af als PR of kletspraatjes
de uitgangspunten van de start van alders tafel zijn niet meer hetzelfe (minder pax, minder lawaaiige vliegtuigen etc), maar de de door de sector vrijwillig gemaakte afspraken, omdat het Rijk te laf was haar eerdere beloftes inzake de Polderbaan na te komen (ja, de beroemde 600.000 vtb, indien passend binnen 10,000 woningen 35Ke, maakt niet uit waar..ofwel de ultieme gelijkwaardigheid)
u moet juist heel blij zijn dat ook de sector zich bereidt heeft getoond om voor korte termijn met een "laag" plafond + uitplaatsing genoegen te nemen, hoewel dat plafond nu vele malen verder is dan paar jaar terug gedacht..
u zult dus ook geen uitplaatsing zien op korte termijn, daar is en geen verkeer en geen geld voor, zo simpel is dat. op langere termijn kan en moet niets worden uitgesloten, maar wellicht is het tijd om eens te kijken of de andere partijen aan de Alderstafel zich aan hun afspraken hebben gehouden, en niet te vergeten het Rijk? Het is heel makkelijk om dat "50% van alle geluidswinst in de toekomst gaat naar de omgeving" afscheidskodotje van een voormalige directeur eens te heroverwegen, en dan gelijk het klimaatvraagstuk maar eens mee te nemen (niet meer onnodig omvliegen danwel ver taxien) u deel van de regio zou daar op moeten inzetten, als u het mij vraagt..

Geplaatst door Gerard uit Castricum

@SRB Dit noemt u een 'laag plafond' waar de omwonenden zelfs blij mee zouden moeten zijn? De sector 'bepaalt' kennelijk? Ik meende dat de sector altijd riep dat het 'de politiek' is die bepaalt. Als de politiek in hun straatje praat, dan wel, maar anders zijn de rapen natuurlijk gaar en wordt alles uit de kast getrokken. Voorbeeld vliegtaks.
De sector ‘an sich’ zou toch niet het doel van de sector moeten zijn? De sector zou een middel moeten zijn om een toegevoegde waarde te leveren die zij voor bv Nederland heeft. Ondergeschikt daaraan. En daar behoort ook de kwaliteit van leven voor de omwonenden bij.
Op deze plek in dit land met te veel te woonkernen gewoon de verkeerde keuze met als consequentie een 'laag'(sic) plafond.
De sector zou eindelijk eens een werkelijk ethisch besef moeten tonen en niet steeds weer afspraken proberen te verleggen als zíj vindt dat ze even niet meer hoeven te gelden. Je sorteert óf voor voor een kwaliteitsluchthaven met een hoge toegevoegde waarde, óf voor een ordinaire kwantiteitsluchthaven ten koste van alles. Dat laatste was nu net niet de insteek van de Alderstafel maar is kennelijk wel het streven van de luchthaven Schiphol. Of denkt u dat 't.z.t.'de nu binnen te halen Easyjetvluchten alsnog worden uitgeplaatst? Ik zou dat naïef vinden.

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

@SRB : Even een puntje uit het geheel: Er is nooit afgesproken c.q. beloofd, door parlement of kabinet,dat Schiphol 600.000 vluchten zou krijgen. (Al veel eerder stelde burger in het feuilleton, dit ook al,het geen hij later terugnam. Verder wil ik er u op atent maken,dat TIJDENS het Alderstafel proces de energie en krediet crisis zich al aan kondigde . Dat was m.i. het ware motief van Cerfontaine omdat max aantal vluchtente accepteren,omdat hij toch wel wist, daar hebbenwegenoeg aan .

Geplaatst door schiphol regio bewoner uit NULL

volgens mij is afspraak gewoon afspraak, en ik heb een brief van minister V&W in mijn file die toch heel duidelijk een garantie geeft van 520 a 600.000, afhankelijk van stiller en/of minder in de nachtperiode vliegen. hierop is dan ook de "gelijkwaardige" omzetting van de PKB criteria, oa voor geluid , maar ook voor EV en lucht op gebaseerd, inclusief de harde belofte van het rijk om minimaal eens per 5 jaar of zover noodzakelijk de grenswaarden te herijken op basis van geactualiseerde invoersets; niemand kan namleijk in deze absurde mate van de detail de toelomst voorspellen, zelfs geen jaar voor uit, dta is ook gebleken
dat topambtenaren en politicideze keiharde beloftes domweg vergaten toen het hen uitykwam, zich gingen verschuilen achter invoerfouten waar de sector zelf voor gewaarschuwd had en ontdekte (ik was er heel bij betrokken, weet u nog?) en er toen punje bij paaltje kwam er zelfs niet voor terugdeinsde te chanteren met afblazen beursgang (wat toch nog gebeurde met dank aan de PVDA in Adam, wat een rechtstaat..) en moelijk doen bij aandelen verkoop aan AF, is nu juist waar sector en regio samen de handen in een zouden moeten slaan!
het moet en kan zoveel beter, maar dan wel met een betrouwbare overheid die staat voor de keuzes die een democratische meerderheid maakt, eerlijk is tegen burgers en bedrijfsleven en daar waar zij nodigt vindt op eigen kosten gehinderden extra compenseerd, ipv met andermans geld sinterkjlaas te spelen en bouwfraude te plegen (zie GIS en schadeschap..)
@Griese: niemand had deze 3 crisessen en haar impact verwacht, ook de oude roerganger niet, dat weet u ook...

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Afspraak = afspraak, goed plan:

"Wat de grenzen betreft die aan Schiphol gesteld zijn, die blijven onvoorwaardelijk van kracht", schrijft minister Jorritsma, "Op verzoek van de Tweede kamer hebben we die vastgelegd: 44 mln. passagiers en 3,3 rnln ton vracht. Het beleid is erop gericht verdere groei van de luchtvaart op Schiphol te voorkomen. In die zin zijn deze aantallen een absolute grens."

Mooi he, dat je als minister gewoon 'absoluut' kunt roepen terwijl het personeel onder je totaal andere beslissingen neemt en daarbij ook nog es de eigen zakken vorstelijk vult.

Geplaatst door Verloedering Onder Schiphol uit NULL

@SRB: " het moet en kan zoveel beter, maar dan wel met een betrouwbare overheid die staat voor de keuzes die een democratische meerderheid maakt, eerlijk is tegen burgers en bedrijfsleven en daar waar zij nodigt vindt op eigen kosten gehinderden extra compenseerd, ipv met andermans geld sinterkjlaas te spelen en bouwfraude te plegen (zie GIS en schadeschap..)"


Hier rust nog een schone taak voor de sector.
Het steeds afschuiven op de overheid, is mijn inziens ook niet terecht. Natuurlijk is de overheid (mede)bepalend. Maar het werkt blijkbaar telkens 1 kant op: net als met de brandstofprijzen in dit landje. Naar elkaar wijzen en de burger is de huilende derde.
Ondertussen vullen de partijen hun zakken.
Het kan en mag niet zo zijn dat een relatief klein deel van Noord-Holland alle shit over haar heen krijgt. Het is makkelijk scoren voor de sector, relatief weinig inwoners (t.o.v. de gemeente Amsterdam) en meer verspreidt. En de politiek stinkt er met open ogen in. De sector (Schiphol red.) heeft het geweten dat de Kolderbaan voor zoveel extra overlast zou zorgen, maar heeft het ingecalculeerd. Het 'klagen' wordt immers na verloop van tijd altijd minder omdat de sector de klachten gewoonweg bagataliseerd. Als getroffen burger sta je met je rug tegen de muur. Een snelweg naast of boven je hoofd, ik wens het niemand toe.
Waarvan de laast genoemde wel het ergst is.
Niet voor niets worden er nu al (of pas?) waarschuwingen toegepast in verkoop-of reclame advertenties van makelaars, die waarschuwen voor vliegtuigherrie. Probeer dan maar je huis te verkopen.

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

Geachte heer SRB, Goed dat u in gesprek blijft.
Ondanks onze verschillen van inzicht. Op een faire manier opkomen voor uw bedrijf mag uiteraard ! (Nogmaals,de laatste maal deed u mijn feiten allen af als emotie. Zo moeten we niet met elkaar omgaan )

Wat betreft die volumen die u noemt .. Eind dec 1999, laat in de avond en ik meen het NOS journaal: Schooljuf Netelenbos komt uit het Catshuis bij Kok vandaan in auto met chauffeur, draait het raampje omlaag en deelt mee: We zijn er uit... Schiphol mag groeien met 100.000 vluchten er bij in 5 jaar, ieder jaar 20.000 er bij. Destijds lag het volume op ca 410. a 420.000 dus dat zou in 2004 resulteren in 520.000 vluchten. Met de uitdrukkelijke voorwaarde er bij: Mits het lukt binnen de geluids/milieugrenzen.

Nu zijn er natuurlijk in allerlei notities , beschouwingen etc, etc veel getallen over het bureau gegaan. Maar in geen enkel formeel stuk trof ik/troffen wij die 600.000 van u aan, als hard feit.
Wat er tussen de heer Kok (en Dick Istha) besproken is met de sector, daar weten we uiteraard NIETS van.
Burger in zijn feuilleton stelde dat Kok die 600.000 zou hebben toegezegd. Maar de heer Kok, premier of niet kan dat alleen niet besluiten. Daar gaat het Parlement uiteinde-lijk over.

Ik stel u voor scant u die brief ,die u zegt te hebben, haal er desnoods de naam van de geadresseerde van af en stuurt u deze brief aan mij toe svp: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) Als u u niet bekend wilt maken, maakt u desnoods een anoniem accountje aan, of stuur het via Hans Buurma, zodat ik het van hem ontvang.
Wat u schrijft is uiteraard redelijk: Actualisatie om de 5 jaar (Er werden immers huizen bijgebouwd ) Maar het kan uiteraard niet zo zijn,dat er hard beloofd wordt om grenswaarden te verruimen. Dat is een politieke zaak en daar gaat het Parlement weer over. U schrijft dat de sector zou hebben gewaarschuwd voor de invoerfout ... Dit terwijl de heer Cerfontaine en plain publique er zijn excuus voor aan bood, dat schiphol daar zelf een misser mee had begaan.... Dat Invoersets worden herijkt is ook o.k. , maar dat dient dan wel doorzichtig /transparant plaats te vinden. Zoals u weet ging er een heel A.O over: De ministers (!) gaven beiden toe: De invoerformule/huizen norm bevatte endogene en exogene variabelen. Met de laatste variabele is (door de sector?) te rommelen.
Eurlings gaf aan: De norm wordt dan geen 12300, maar 11800 woningen Maar in het Aldesadvies staat nog steeds 12300 .....

Voorlopig blijven wij de redenatie volgen van het MNP ,nu PBL. nl 11000 woningen dient de norm te zijn.
Ook wij verwachten een betrouwbare Overheid,
die niet schermt met: Het gaat om de B.V.Nederland, en als het om hinder gaat: De regio moet dat maar oplossen.....
W.b. de privatisering : u zou toch moeten toegeven, dat men weinig tevreden is met al die privatiseringen. (Al is marktwerking in deze tijd uiteraard ook een gegeven, en speelt Amsterdam een dubbelrol)

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

PS: Die bouwfraude werd toch gepleegd door het bedrijfsleven ..of ...benik nu gek ?

Geplaatst door schiphol regio bewoner uit NULL

excuus voor late reactie, ben op vakantie en heb gelukkig niet altijd internet..

@Aalegeiz: min Jorritsma, dit zijn dus uitspraken uit pre-PKB tijd (1995); absolute grenzen zijn door besluiten Ministers + EK + TK juuist losgelaten later, omdat ze niets zeggen over milieubelasting cq hinder; 3,3 mio ton vracht, dat wilt u echt niet over u heen hebben in de regio, mn in de nacht, met (graf)bakken als oude classic 747 freighters

@VOS: de sector, mn Schiphol, is als enige eerlijk geweest tegen u regio, en pleit er al 10 jaar voor dat rijk, provincie en lokale overheden beter hun dubbele verantwoordelijkheid invullen, economie (=banen) en bescherming leefomgeving (=milieugrenzen); daar hoort ook eerlijke en transparante voorlichting ben, en geen leugentjes in verkiezingstijd, tevens verplichting voor makelaars en kadastar om situatie niet mooier voor te stellen dan hij is of gaat worden..
@Griese: na mijn vakantie zal ik voor u zoeken, maar zie oa passage in verbetervoorstel van de sector, ook dat was mijn werk
tav de invoerfout: grappige was dat de beide procesmanagers, dhr Vermeegen en Paar, beiden door overheid betaald werden, net als nu, en zij hebben alle waarschuwingen van de experts in de wind geslagen, sterker, sommigen experts werden botweg weggestuurd of ontslagen, door externe adviseurs; dat Gerlach excuses heeft aangeboden, na grondige interne analyse, was meer om te redden wat er te redden viel; het failliete systeem met haar zeer complexe invoersets was de enige zekerheid, helaas, en er was nog steeds hoop een beursgang destijds; het is ook onzin dat peitz en Adecs hiervoor gewaarschuwd zouden hebben oid, de interne experts binnen de sector hebben zelf, kort na ingebruikname 5e baan rare effect in grenswaarden geconstateerd en via reggressieve analyse de helaas omgedraaide kolommen in excel file van de LVNL tussen starts centerbaan en vijfde baan (jaren voor opening en parallel starten gemaakt, dus geen verband) ontdekt; zoals echte experts betaamd, zijn we hiermee meteen omhoog en kort daarna naar buiten getreden, en het maakt niet uit wie die fout gemaakt had, dat was puur het gevolg van een achterhaals zeer complex proces, zonder handleiding, waar wij zelf allerlei checks en balabces in hebben gebouwd, maar altijd gewaarschuwd dat het inschattingen vooraf betrof, zonder enige operationele ervaring; dat het rijk toch de verantwoordelijkheid en de gevolgen bij de sector heeft gelegd, is des te meer bewijs van haar eenzijdige houding, zeker niet pro-sector oid..
tav GIS en bouwfraude: bij mijn weten is Rijkswaterstaat toch echt overheid, en ik raad u aan het Rekenkamer rapport hierover te lezen; de sector heeft op basis daarvan de kosten voor haar rekening teruggebracht tot nog steeds ongekend hoge bedragen, maar die gelden zijn waarschijnlijk wel rechtmatig besteed tbv hinderbeperking, dus dat is acceptabel; het lijkt niet dat het Schadeschap veel geleurd heeft van haar voorgangers bij GIS, dus wie weet weer tijd voor een nieuw onderzoek? helaas draaien wij allen dan nog steeds op voor mismanagement kosten als belastingbetalers, maar cést la vie..

Geplaatst door Otto Normaalverbruiker uit Amsterdam

Deze site wordt door de beleidsmakers als thermometer gebruikt. Zolang de bewoners mopperen is er niets aan de hand. Als ze schreeuwen, tja dat is anders. Dan paniekt de bovenlaag. Kijk maar eens hoe de meute en de bovenlaag vluchtten. Het leek wel of WOIII was uitgebroken.
Wat let de gehinderde om wat verfijnde obstructie te plegen?

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

@SRB: @VOS: de sector, mn Schiphol, is als enige eerlijk geweest tegen u regio, en pleit er al 10 jaar voor dat rijk, provincie en lokale overheden beter hun dubbele verantwoordelijkheid invullen, economie (=banen) en bescherming leefomgeving (=milieugrenzen); daar hoort ook eerlijke en transparante voorlichting ben, en geen leugentjes in verkiezingstijd, tevens verplichting voor makelaars en kadastar om situatie niet mooier voor te stellen dan hij is of gaat worden..

Spijt me, dat geloofd geen zinnig denkend mens. Schiphol heeft geen boodschap aan volledige eerlijkheid en openheid. Dat kost capaciteit, dus geld.
Als Schiphol zo eerlijk zou zijn, zoals u schetst, dan zou de luchthaven niet zo'n grootheidswaanzinnig gedrag vertonen.
De beste van Europa is niet goed genoeg, nee de beste van de globe zijn, anders gaat het niet goed.......tsja, dat het dan ten koste gaat van een regio of zelfs meer.....dat is dan jammer. Er is bewust een regio voor op- geofferd. In het verleden zijn er zelfs dorpen voor van de kaart gehaald, om Schiphol maar te doen uitbreiden. En dat 'rotte' spelletje wordt nog steeds gespeeld!

Geplaatst door Gerard uit Castricum

De Polderbaan kwam op kousevoeten. Het was een milieubaan. Volgens de sector. Maar de hindervlek was nog nooit zo groot als nu.

Geplaatst door schiphol regio bewoner uit NULL

@VOS: zo te lezen verwart u eerlijkheid en openheid met iedereen die iets roept zomaar z'n zin geven.. is onverstandig, zelfs als ouders bij het opvoeden van kinderen..

Schiphol opereert nu eenmaal op het snijvlak van regio, overheid en luchtvaart, en heeft daarom met alle 3 een "gespannen" relatie, zie de krantenkoppen; daarnaast is het een bedrijf dat verantwoordelijk is voor meer dan honderd duizend banen (en families), dus ja, geld is belangrijk, mn om te overleven in deze tijd; zoals eerder gemeld is er sinds begin jaren 60 alleen maar geld uit Schiphol gehaald door diverse aandeelhouders, ipv "subsidie" verleend zoals sommigen blijven beweren ten behoeve van het luchtvaartbedrijf. dat ook rijk en regio in bereikbaarheid over weg, spoor en water hebben geinvesteerd is niet meer dan logisch, de gebruikers daarvan betalen immers belasting en een deel van de kosten via kaartjes danwel accijnsen..
de geluidsvlek is kleiner dan 1990, zie MNP kaarten van buitengebied, het aantal zwaar gehinderden en slaapverstoorden ver onder afgesproken harde grenzen, maar ja, er blijft overlast, mn geconcentreerd onmder de aan en uitvliegroutes van de Polderbaan en Kaagbaan, en in mindere mate Aalsmeerbaan en het minst (tov van voor 2002 tenminste) onder Buitenveldertbaan; is dat eerlijk? volgens gelopen democratische besluitvorming wel, als je toevallig eronder woont denken velen er anders over, maar dat doen kerstganzen ook..
toch is het ieder jaar weer kertsmis

Geplaatst door joop uit NULL

Het feit blijft: De Kolderbaan is onder valse voorwendselen aangelegd dit behoeft geen verdere uitleg iedereen weet dat inmiddels.
Dit is niet goed voor schiphol, de overheid en de bewoners. Schoon schip maken is de enige oplossing! Ook willen we geen mainpoort hier maar een normaal vliegveld.
Misschien wordt het tijd voor een referendum.

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

i) Tja, voor mij is het ook zomer, en ik tracht zo min mogelijk over schiphol na te denken... In willekeurige volgorde:
Niettemin: 1) Ik ontvang graag de bewuste brief.
2) U reageert niet meer op de lijst met feiten, instanties die allen kritiek leverden, NIET DE EERSTE DE BESTE INSTANTIES ! en doet deze af als emotie.
3)Nog al onprettig,dat u VOS afdoet als: "verwart u eerlijkheid en openheid met iedereen die iets roept zomaar z'n zin geven.. is onverstandig". Er was in vrijwel heel NH geen enkele voorlichting over de Polderbaan (De Milieubaan,weet u nog?) Een gemeente als Castricum, die een nachtroute over zich heen kreeg..Ontving GEEN info-avond
mogelijk een overleg met wat ambtenaren in een achteraf zaaltje?
4)U knoopt kennelijk alles aan alles vast,zodat ik u niet meer goed begrijp ! De invoerset/formules met de beursgang ? De bouwfraude met GIS en schadeschap.... De miljoenen werden toch door de bedrijven Koops, Balast, etc binnen gesjaggerd, Wat heeft dat te maken met schiphol op die Schipholtunnel na.
5) Dat die Vermeegen een ordinaire boef was/en nog steeds is, is mij/ons erg goed bekend. De heer H.Paar is nu dorpsraad Vz van Rijssenhout,en moet nu laveren tussen zijn dorpsbelangen en zijn oude bazen. Eerder leidde hij allerlei voorlichtings en inspraakronden, op een manier, zodat die inspraakronden hier vroeger in het binnengebied Rituele dansjes werden.
6) Ik zal die brief waar in staat dat ADEC en PEUTZ waarschuden trachten te achterhalen,. Ik las deze met eigen ogen!
7_ U antwoord Aelegeiz: De Uitspraken van Jorritma (en de ministers de Boer, en later ook Wijers, zijnniet uit het pre PKB tijdperk, maar vlak ERNA. Zoekt u de notitie van MD eens op deze site: Beloften uit het verleden van de (lange) aanloop tot de huidige Luchtvaartwet. Datum op site 26-4-2005 !
Een waslijst over o.a. ABSOLUTE GRENZEN...en meer van dat fraais.. 9 paginas lang !
*) Over de grote roerganger.. legt u mij iets in de mond. Ik houd daar niet van: Als.... dat weet u ook. Nee heer SRB Ik schrijf niet voor niets: Dat C al bekend was okt 2008 dat er moeilijke tijden gingen aankomen....

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

II) Ik ben nog steeds verrast,dat u ging schrijven op deze site. Van uit prive perspectief,of toch als wat schuldbewuste werknemer van AAS ? Maar veel lezers hier zijn behoorlijk ingevoerd, laten zich liever niet intimideren. En toch ik ben er wel blij mee, dat u wilt reageren. Waarom? Omdat Schiphol zich meestal in haar eigen ivoren toren terug trok, ondanks de zalvende woorden van uw ex roerganger,dat hij graag goede maatjes bleef met de buren. (Toen het puntje bij paaltje kwam en wij via derden gevraagd werden voor een gesprek met hem, wilde hij HELEMAAL NIETS ! Niets op papier, charmante verhalen, maar minimale eis vooraf: Die 600.000 vluchten... )
Of Schiphol trok de arrogante broek aan, en dan moesten we maar slikken ..
Evenzo die sectorgenoot LVNL, die een groep uit Castricum gewoon misleidde inzake CDA vliegen, dat kon de eerste 10 jaar nog niet... de heer Kroese moest mij toegeven: Het kan nu,maar kost 17 % capaciteit...
LVNL presteerde het een Aldersafspraak te negeren: Er zou GEEN 2x 2 gevlogen worden,luidde de afspraak. Mar deAalsmeerbaan werd 2 maanden later getracteerd op meer dan 2x zoveel vluchten.... De Aldestafelstond op haar kop,zelfs veel bestuurders waren onhutst... Te Alsmeer: 500 schreeuwende en jouwende burgers in het gemeentehuis.LVNL: We hebben het verkeerd begrepen... Het moest worden teruggedraaid,MAAR WAT IS DAT VOOR GEKLUNGEL ???
Wanneer ik dan onze interacties terug lees, dan blijkt dat u een groot aantal instituten, die fikse kritiek op de schiphol notities hadden,(en soms op die van VenW ) afdoet als emoties, en deze kennelijk onvoldoende kent... Dan vraag ik me af, wat heeft al dit geschrijf van ons dan verder voor zin? Bijvelen in de regio is het vertrouwen tot het nulpunt gedaald,of zit er ver onder. TOCH: Ik blijf benieuwd naar uw verdere pogingen ..
met groet drs Jan Griese

Elkaar voor rotte vis uitmaken helpt ons beiden beslist niet verder.. Het gaat om waarheidsvinding.

Geplaatst door Ton2 uit Castricum

Beste heer Griese,

Ik heb veel bewondering voor de inspanning die u zich steeds getroost om steeds maar weer (op zeer adequate en onderbouwde wijze) op die verhalen (want dat zijn het) van SRB te reageren.
Dit wordt in uw antwoord (deel 1, punt 4)zeer goed en bondig samengevat als "U knoopt kennelijk alles aan alles vast, zodat ik u niet goed meer begrijp" en "U reageert niet meer op de lijst met feiten ....... en doet deze af als emotie".
Daarmee heeft SRB laten zien dat hij een "waardig" lid is van de de sector waar hij werkt, en het niet verdient om serieus genomen te worden.

En inderdaad, veel mensen die deze site lezen weten meer dan gemiddeld over het gelieg/bedrieg/gemanipuleer door de sector ten koste van ons, de bewoners, en helaas in veel gevallen ondersteund door de plaatselijke, regionale en landelijke politiek.

Ik geniet van uw heldere antwoorden!

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

Dank je Ton-2 !

Geplaatst door Jaap de Groot uit Bussum

@ SRB
Als het over Schiphol gaat, wordt vaak het grote economische belang genoemd. Ik citeer SRB: “…daarnaast is het een bedrijf dat verantwoordelijk is voor meer dan honderd duizend banen (en families), dus ja, geld is belangrijk, mn om te overleven in deze tijd; zoals eerder gemeld is er sinds begin jaren 60 alleen maar geld uit Schiphol gehaald door diverse aandeelhouders….” Maar houdt dat grote economische belang ook niet een gevaar in? Als de conjunctuurgevoelige luchtvaart voor kortere of langere tijd zou instorten zal blijken dat we beter niet zoveel eieren in hetzelfde mandje hadden moeten leggen. Een onrealistisch scenario? Ach, er gebeuren de laatste tijd wel meer dingen die we niet eerder voor mogelijk hebben gehouden. Een wereldwijde economische recessie, een paar vliegrampen, terrorisme, een besmettelijke ziekte, uit de pan rijzende olieprijzen, een andere publieke opinie over vliegreizen, de steeds beter en goedkoper wordende informatie en communicatie technologie, strengere milieueisen, de kans dat Air France KLM hun activiteiten concentreren in Parijs, en niet te vergeten de sluimerende vulkanen op IJsland, het zijn zomaar wat bedreigingen van de luchtvaart en van Schiphol, waarvan een aantal al bewezen heeft reëel te zijn. De luchtvaart nog meer te laten groeien lijkt voor de economie op het eerste gezicht de meest aantrekkelijk optie. Het is echter de weg van de minste weerstand en het zou ons op den duur wel eens lelijk kunnen opbreken. Ik vind het merkwaardig dat een krimp van Schiphol nooit als alternatief naar voren komt als de overlast van het vliegverkeer ter sprake komt. Het zou ook een groot aantal voordelen bieden. Het op termijn vrijkomende arbeidspotentieel zou Nederland kunnen aanwenden voor een in meer opzichten duurzamere industrie. Wij spreiden de risico’s en worden minder afhankelijk van een enkele industrie.

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

@srb: waarom op de persoonlijke aanval?
Het gaat om de sector, of was u even verward? Zoals de heer Griesse al aangeeft, het gaat om de feiten. Op deze site worden zij keurig verwoord en laten we het netjes houden!

Geplaatst door schiphol regio bewoner uit NULL

@ VOS: kunt u aub aangeven waar ik een persoonlijke aanval zou hebben gedaan, of "rotte vis" uitspraken zoals Jan aangeeft? ik ben mij er in deze string niet van bewust; integendeel, ik verdedig slechts het werk van vele experts binnen de sector, waarvan ik naast regio bewoner er zelf ook eentje ben;
Jan, dat doe ik niet uit schuldgevoel, zoals eerder al vermeld, ik ben van mening dat in deze posts een te eenzijdige kijk op het verhaal wordt gegeven, en niemand open lijkt te staan voor de offers en de goede dingen van de sector; internationaal worden Schiphol, KLM en LVNL daarvoor keer op keer geprezen, winnen zelfs prijzen etc, ook door bewonersvertegenwoordigers, dus zo slecht en doortrapt en verrot kan het allemaal niet zijn volgens mij; aangezien inderdaad beleidsmakers en onnozele politici deze site ook als "thermometer" gebruiken, vond ik het na lang stil te zijn gebleven tijd voor wat weerwoord, op persoonlijke titel! Ik denk trouwens dat de sector dit niet zo verstandig vind, helaas zijn vele collega's nogal schuw, dus uw commentaar over ivoren torens is behoorlijk raak

echter, de verregaande beschuldigingen en soms botte leugens, tav de sector in het algemeen en sommige (oud) diricteuren in het bijzonder gaan veel te ver en getuigen geenszins van respect voor anderen en andere meningen en belangen, terwijl u dat wel vraagt aan de sector; als die daar dan gehoor aan geeft, dan krijgt die daar keer op keer de deksel voor op haar neus..
er was in 2002 en 2003, in de hele regio, ook in Castricum eo, een enorme inspanning van de sector om laagdrempelige informatie te verschaffen, op pleinen, in winkelcentra en op events; dit alles naast de formele info en inspraakavonden, georganiseerd door het rijk, waar vertegenwoordigers van de sector alles hebben uitgelegd en opne vragen hebben beantwoord; er waren ook na de ingebruikname aparte infoavonden, in oa Spaarndam (mooie zomeravond, ik zal hem nog lang heugen) maar ook in Hoofddorp, en zelfs in Castricum eo; tevens zijn overal waar gevraagd en zinnig extra NOMOS meetpunten neergezet, is het baangebruik en de meetresulaten + een hoop achtergrondinfo life op internet gezet, met mogelijkheden om terug te kijken. dit alles is ongekend, maar blijkbaar niet voldoende

@ Jaap: praten over krimpsecenario's is een theoretische exercitie, wellicht leuk voor academici etc, maar niet voor ebdrijven die trachten een openbare dienst aan te beiden op voorantwoorde en duurzame wijze, nl luchttransport in de EU en naar de rest vd wereld
soms leiden externe omstandigheden, waarvan u er een paar noemt, tot tijdelijk terugval, maar de vraag naar luchtvaart hangt direct samen met de econmie, en laatste decenaia zelfs met een factor 1,5 tot 2; zo simpel is dat, en dat zal heus in de toekomst op Schiphol wel afvlakken, ieder systeem heeft zijn optimum, maar dat is nog niet bereikt, dus maakt u borst maar nat; natuurlijk zullen vliegtuigen stiller en schoner blijven worden, deels afgedwongen, deels vrijwillig, maar dat zal de totale impact hooguit "bevriezen", en de daarmee samenhangende geluidsbelastin g etc. De oplossing zit dus in eerlijkheid, vertrouwen en wederzijds bindende afspraken, als die te maken zijn, de zgn niet akoestische factoren; dat de sector daarvoor BAS heeft opgericht, overname van deel van oude IKB + extra's, was niet meer dan een logische eerste stap waar jaren en jaren over gepraat is; het werd inderdaad makkelijker vanwege financiele wanbeleid bij CROS olv Tan en Ouwerkerk, maar cést la vie

tenslotte: ik knoop niet alles aan elkaar vast, zoals door sommige gesuggereerd, of verzin "verhalen"; alles rond Schiphol hangt namelijk met elkaar samen, dat weten alle intimi, en je kan niet zomaar effe een stukje eruit tillen, uitvergroten en veranderen, zonder dat dat impact heeft op de rest; ik snap dat dat voor normale omwonenden lastig te bevatten en te begrijpen is, laat staan de hele historie te kunnen en willen overzien; er is echter meer dan voldoende archiefmateriaal, waar helaas door sommige onderzoekers (zie TU Delft) selectief uit gewinkeld wordt, en dan weer selectief gequoted in "expert" posts op deze site.

En zo verdraaien we de werkelijkheid en wakkeren we de hinder juist aan..

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

Uw reactie valt mij helaas erg tegen: U benaderde VOS met: "met iedereen die iets roept zomaar z'n zin geven.." Dat is wat hautain. Ik schreef overigens :3)Nog al onprettig,dat u VOS afdoet als,etc. De kreet als rotte vis stond aan het eind en was algemeen wederzijds bedoeld ! Ik zal de feiten trachten te checken over info-avonden te NH, Castricum etc. Met rottevis chargeer ik uiteraard , om elkaar correct te benaderen... U had het over mij , over een boterberg op mijn hoofd,tot 2 x toe, nadat ik gewoon eerlijk heb geschreven: De B-baan profiteerde van de komst van de polderbaan, (maar er ging niettemin veel fout !) Dat u mogelijk vervelende gevoelens heeft is menselijk en begrijpelijk, als werknemer van de sector maar u noemt zo weinig feiten, het blijft bij beschrijvingen over oud directeuren... Wordt nu eens wat concreter SVP ! Prijzen ,dat lezen wij ook, ook dat Schiphol uit de top 10 was gezakt ... (Grote wereld-wijde enquete, van millioenen passagiers))
Spaarndam was een heel aparte avond, waar C later in intermediair een verhaal over schreef. Dat bleek om zijn straatje ACHTERAF schoon te vegen: "we hadden eerder moeten vertellen, dat Spaarndam de pineut werd.." Dat is toch geklungel ? En begrijpt u mij goed svp: Ik zou de capaciteiten niet hebben directeur van Schiphol te worden, maar daar gaat het hier ook niet om. Ieder zijn rol.
Weet u nog dat er plotseling Geluidnet was ,dat veel aandacht trok met eenvoudige meetresultaten. Plotseling kon Nomos nu ook openbaar worden.... Dit nadat de omwonenden daar jaren achtereen om verzocht hadden , maar info daarover werd NIET openbaar . Overigens : Nomos meet slechts piekbelasting.. De Gezamenlijke 15 BLRS Platforms geven de voorkeur aan Luistervink, dat zelfs door RIVM wordt gepromoot. Dat er heren waren als Tan,en Niet te vergeten Ouwerkerk, als een van de slechterikken van de pvda is ons goed bekend! Ik sprak hem enkele malen,en de man is een regelrechte EGO tripper, compleet met leugens Vreselijk. Maar dat zou toch geen reden moeten zijn,om IKB, maar naar de Sector toe te schuiven...De slager keurt toch ook niet haar eigen vlees? Zo ook met Nomos . De sector zou dat NIET moeten willen! Laat de politiek dat oplossen. Het gaat toch om de BV Nederland ? Dan mag dat toch wat kosten? Geen woord wijdt u meer aan de lijst met instanties,die u afdoet met: Emoties. Hoe verontwaardigd u ook bent over mogelijk terechte zaken(?) wij als burgers hebben te maken, met De Politiek,zo werd dat in dit land geregeld, met VenW, De sector, 3 partijen: AAS, KLM, en LVNL (waarom reageert u niet op wat ik schrijf over LVNL,door een VVD weth. betiteld als ARROGANT ) Ik beluisterde 2 jaar geleden een radio uitzending , bij de E.O. Interview Cerfontaine door Thijs van de Brink, die zich deze keer bijzonder goed had voorbereid: C. sprak erg charmant o.a.over het aantal h.havingspunten, maar toen van de Brink doorvroeg, reageerde C met: ik ga hier met u niet onderhandelen,en weg was C. U reageert op Jaap de Groot: "dus maakt u borst maar nat; Dat is dreigende taal, die geen evenwichtige discusie oplevert. Toch kwam u dicht in de buurt bij Hans Buurma, over o.a.CO-2 reductie,die ook iets als krimp voorstelde.. In ieder geval sprak hij over een kwaliteits luchthaven. Hopelijk continueert u dat contact met hem .

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

II) U legde niet uit op wat de Bouwfraude te maken had met Sinterklaas spelen van de overheid. Is dat nu zo moeilijk voor een intelligent persoon als u ? Ik denk dat u moet oppassen niet weer in dezelfde valstrik als altijd te vervallen, U houding heeft veel weg van: Gaat u nu lekker slapen,wij weten alles en wat goed voor u is .. Net zoals wij dienen te waken voor geschreeuw en ongefundeerde zaken, zal dat bij de Sector ook dienente gebeuren, en niet slechts voor intimi bekend dienente zijn. Die tijd hebben we met de hedendaagse media en internet toch wel achter ons gelaten? Ik citeer u: De oplossing zit dus in eerlijkheid, vertrouwen en wederzijds bindende afspraken, als die te maken zijn, de zgn niet akoestische factoren; ZEER TERECHT , Anders worden die Niet-akoestische faktoren erg gemakkelijk, groter en groter naast de concrete meetbare herrie...
Voorlopig goede vakantie (Later meer over mijn Pa,die een drogisterij had te Elsrijk ,Amstelveen, waar vele 4 banders destijds hun tandpastas etc kochten... en we ook ondanks vervelende incidenten, toch nog trots konden zijn op die Witte Zwanen )

Geplaatst door Jaap de Groot uit Bussum

@SRB Natuurlijk praten commerciële bedrijven niet over krimp en over vrijwillige krimp al helemaal niet. Ruim 39 jaar heb ik bij een aanvankelijk klein en uiteindelijk zeer groot commercieel bedrijf gewerkt en we dachten maar aan drie dingen: groei, meer en groter. Dat is ook logisch, want een commercieel bedrijf denkt en handelt bedrijfseconomisch. Daar is niets mis mee, zolang men maar op een maatschappelijk verantwoorde manier handelt en niet alleen voor de korte termijn gaat. Het is echter aan de politiek om het gehele bedrijfsgebeuren macro-economisch te benaderen, wat de laatste jaren ook is gebeurd. Om macro-economische redenen (goed voor de werkgelegenheid, goed voor het landsbelang, enz.) heeft de politiek de afgelopen decennia de luchtvaart gestimuleerd; vooral de PvdA was daar sterk in. Nu zou de politiek zich eens moeten gaan afvragen of de luchtvaartindustrie niet een te dominante factor begint te worden, waardoor je als regio of als land kwetsbaar wordt. Terecht merkt u op dat de omvang van de luchtvaart samenhangt met de economie en dus conjunctuurgevoelig is. Of we van zo’n industrie afhankelijk willen zijn is een politieke keuze, naast andere factoren zoals leefbaarheid en volksgezondheid.
U schrijft dat vliegtuigen stiller en schoner blijven worden en ik ben zeer benieuwd waar u als luchtvaartdeskundige deze uitspraken op baseert. Zelf heb ik het idee dat de straalmotor nagenoeg uitontwikkeld is. Volgens KLM topman Hartman is het de komende jaren de uitdaging om bestaande vliegtuigtypes duurzamer te maken. Hij zegt verder in een artikel in de Gooi- en Eemlander van 8 oktober 2009: “Echt compleet nieuwe vormen van vliegtuigen verwacht ik niet de komende 25 jaar.” Verder heb ik ergens gelezen dat de Boeing fabrieken niet verwachten stillere vliegtuigen te kunnen maken. Helaas weet ik niet meer waar dat stond. Het verder reduceren van het geluid zal in ieder geval steeds moeilijker en kostbaarder worden, evenals het reduceren van het brandstofverbruik. De afvlakkende curven in een rapportage van het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) tonen dit aan. Maar zelfs als theoretisch op zeer korte termijn stillere en zuinigere vliegtuigen beschikbaar komen, dan duurt het nog een aantal decennia voordat alle bestaande vliegtuigen door nieuwe toestellen vervangen zijn. Vliegtuigen hebben een lange levensduur en zijn voor de luchtvaartmaatschappijen zeer grote investeringen met een lange afschrijvingstermijn. Eerlijk gezegd hoop ik dat u mij van mijn ongelijk kunt overtuigen en dat u nog gelijk hebt ook.
Uw advies om mijn borst nat te maken neem ik ter harte. Ik woonde op een van de mooiste locaties in het Gooi; neen niet in een vrijstaande villa, maar in een doodgewoon rijtjeshuis. In de tachtiger jaren van de vorige eeuw werden we een enkele keer per week opgeschrikt door een F-16 van Soesterberg. Kort, maar hevig. Nu is het al zover gekomen dat urenlang om de twee minuten een “stil” vliegtuig overkomt en de laatste tijd worden we ook ’s nachts niet meer gespaard. Funda.nl is onze favoriete website geworden….

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

beste Jaap,de Pvda was zeker een van de voorstanders van groei. (Vooral in de top van de partij...Uit angst ? )Na het grote echec van Melkert (halvering na verkiezingen, beloofden de toen jonge honden van de pvda ons veel beterschap ... deden zelfs HARDE beloften inzake handhavingspunten en degelijkehandhaving, maar men blijft tot op heden vaag... Niets in verkiezingsprogramma pvda inzake Schiphol . Maar let wel het CDA, is/was de grootste verdediger van groei, zelfs tentijde van paars 1 met cda in oppositie was cda de grootse promoter van groei, om maar niet te spreken van de VVD !

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

@SRB ,Wat bedoelt u met faktor 1 1/2 tot 2 ?

Geplaatst door Jaap de Groot uit Bussum

Beste Jan. Bedankt voor de aanvulling; het maakt voor de strekking van mijn betoog m.i. niet veel uit. En CDA of VVD stemmen deed ik al niet....

Geplaatst door Ton uit NULL

SRB
Waar woont U???
Om overlast van Schiphol te ervaren maakt 't nogal wat uit waar je woont. Bijna iedereen weet intussen dat ik bij N-NO-NW-wind de startende vliegtuigen langs Spaarndam zie en hoor daveren om vervolgens met veel lawaai langs en over Velserbroek te gaan. Ook daveren ze startend over IJmuiden, Santpoort, Driehuis, VelsenZuid, Beverwijk,HaarlemNoord, Heemskerk, VelsenNoord, WijkaanZee, Assendelft. En dalend? Alle voorgaande plaatsen + Castricum, Uitgeest, Zaanstad.
Dag in dag uit een voortdurend geronk van vliegtuigmotoren.
Amsterdam en Amstelveen zouden er nu bij Noordenwind geen last meer van hebben. Wel dat hoop ik voor de inwoners daarvan.
Maar meneer SRB, het gaat NIET om het ruilen van de ene 100000 bewoners voor de andere 100000 bewoners. Mensen zijn allemaal dezelfde. Of ze nou in Velsen wonen of in Amsterdam. Met dezelfde oren, ogen en belevingen. Het gaat niet aan om te zeggen dat als het er minder zijn, dán mag 't.
Nee dus. Ook niet als u dat zegt in Uw 1e reaktie.
Schiphol zal best wel werkgelegenheid geven, maar dit bedrijf geeft óók gewoon teveel overlast. Daar had allang wat aan gedaan moeten worden.
En die afspraken uit de afgelopen jaren?
Een lachertje. Praatjes voor de vaak. Komt U maar kijken bij mij thuis en vooral hóren.
Ik ben benieuwd naar Uw reaktie.

Geplaatst door schiphol regio bewoner uit NULL

I:
beste Jan
jammer dat je teleurgesteld bent in mijn reacties, ik hoop dat jij je, net als ik probeer te doen hier, je durdt open te stellen voor andere standpunten dan jouw reguliere...
zoals gezegd, hebben we in het verleden, en toen voor mij professioneel, de degens gekruisd, vandaar mijn wat directe eerdere typeringen over boterbergen, wat ik niet zal herhalen..
tav Spaarndam, een persoonlijk dossier van mij: het was min V&W die "vergat" te vertellen aan sector welke beloftes zij had gemaakt, oa door de stuntelige dhr Paar; opeens was de sector verantwoordelijk voor de routes rond 2000, en is gekozen voor een varuant die en beter vliegbaar was en de gwenste capaciteit opleverde, zie de rapportages van de wg vleigroutes 5P; toen dit bleek tegen eerdere afspraken in te gaan, was Schiphol, te weten C en mijzelf, mans genoeg om ter plekke een wijziging toe te zeggen, die ook gerealiseerd is binnen record tijd; natuurlijk waren LVNL en oa LVNL, maar ook V&W hier eerst ook stomvrebaasd over, zij durfden er ook niet bij te zijn of iets te zeggen die hete avond in de sporthal; eea is wel binnen recordtijd geregeld vervolgens
dit was dus geen "straatje ACHTERAF schoon te vegen: "we hadden eerder moeten vertellen, dat Spaarndam de pineut werd.." of "geklungel", maar een oprechte actie met consequnties voor sector (teinduizenden vtb's minder..)
tav Geluidnet: inderaad veel aandacht met eenvoudige huis-tuin-en-keuken meetresultaten. Natuurlijk hielp dit om Nomos online te zetten, maar eea was al 20 jaar middels rapportages en op verzoek voor experts openbaar, alleen niet live! er was toen ook nog geen internet! Nomos meet "standaard" piekbelasting.. De G, net als ieder ander meetsystreem, allen dit is wel geijkt, nauwkeurig en voldoet aan internationale standaarden; dat kunnen de andere initiatieven, ondanks herhaalde oproep daartoe door Schiphol, helaas niet claimen; de NOMOS meetrusulaten zijn ook om te zetten in Lden, Lnight en zelfs Ke etc, is ook meerdere malen geaan; alleen volgen automatisch andere waarden dan uit berekeningen, zie eerder discussies en rapportage Eversdijk etc. Dat is ook juis de bedoeling, want het een is niet hetzelde asl het andere, en normen van de een niet gelijk aan de andere daarmee..
dat Luistervink etczelfs door RIVM wordt gepromoot zegt meer over hun expertise en gebrek om overall plaatje te willen beschouwen; echter, zij waren het beste wat VROM als tegengewicht kon bieden, maar een schamele veroning, was dat maar anders geweest

Geplaatst door schiphol regio bewoner uit NULL

II:
De sector bestaat uit meer dan de 3 partijen: AAS, KLM, en LVNL "(waarom reageert u niet op wat ik schrijf over LVNL,door een VVD weth. betiteld als ARROGANT )": Ik reageer hier op persoonlijke titel, niet namens een van de patijen oid, dat kunnen ze zelf best als ze willen cq de noodzaak zien

tav de Bouwfraude en Sinterklaas spelen van de overheid: als je tientallen to honderden miljoenen van andermans toekomstige inkomsten "kado" geeft aan malafide bouwbedrijven en adviseurs, door onkunde, mismanagement of besluiteloosheid bij Min V&W en uitvoeringsinstantie Rijkswaterstaat, zonder dat omwonenden er beter van worden (behalve als je toevallig een bouwbedrijf hebt..) lees het rekenkamer rapport maar, dan hoef ik toch niets uit te leggen? dat hoge ambtenaren en politici hier in NL mee weg komen, mede door weer te dreigen met andere dossiers, is een schande!
factor 1,5 tot 2 slaat op de vuistregel voor groei luchtvaart tov (nationale) economische groei (of krimp); dit kan beinvloed worden door onbezonnen acties als ticket-tax of absolute plafonds, die nooit houdbaar zijn gebleken, nergens ter wereld; stelt u zich eens voor dat we op de nieuwe A2 met haar 2x5banen een max van 1000 auto's per uur of 1 mio per jaar oid afspreken? absurd toch? waarom vinden we dat dan wel "haalbaar" voor de luchtvaart, wat ook een vervoersvorm is?
@Jaap: nieuwe vliegtuigen als de A380 en B787, en zo de A350, zijn stukken stiller, maar vooral zuiniger dan de vliegtuigen die ze vervangen; hopelijk geld dat zo ook voor de opvolgers voor de 737 en A320, die het mrendeel van de bewegingen boven uw hoofd maken; hierop doelde dhr Hartman volgens mij, en op de paradox dta het technisch nog wel stiller maar vooral zuiniger kan, maar dat aan alles een prijskaartje hangt. als er internationaal geen eenduidige harde eisen gesteld worden, om de maakindustrie te beschermen, ook de NL-se (oa Stork-Foller), dan wordt het ondanks de in zet van een paar goedbedoelende ambtenaren nooit iets vanuit ICAO en hebben we mazzel als vliegtuigen in de toekomst niet meer geluid gaan veroorzaken! behalve NL en de UK, vinden alle landen CO2 het belangrijkst, en ligt dara de focus, zie ook stukje van Hans Buurma; hoeplijk houden we de balans in de gatem, nogmaals, technisch is niets onmogelijk, het duurt alleen decennia en kost heel veel geld!
@ Ton: hoewel ik sympathie koester voor uw hinder, waren het niet de ene 100.000 voor de andere, maar zijn er overal veel minder ernstig gehinderden en ook minder "buitengebied" gehinderden dan in situatie voor 2002; wat dat betreft is missie gewoon geslaagd, alleen zeer vervelend voor bepaalde minder bevolkte gebeiden; om te spreken dat deze zijn afgeschreven gaat wel heel erg ver, gezien de gemiddelde huizen prijzen etc; het is alleen anders dan daarvoor, net als in Adam en Amstelveen overigens.. zelf woon ik binnen "CROS" gebied, dus volgens het rijk ben ik potentieel gehinderd en heb ik recht van spreken; woonde hiervoor nabij andere luchthaven, waarbij de ruiten soms trilden in hun sponningen bij zware starts, dus weet waarover ik spreek, behalve beroepshalve..

Geplaatst door Jaap de Groot uit Bussum

@ SRB
Bedankt voor uw reactie; ik begrijp hieruit dat de nieuwste vliegtuigen van dit moment de komende 25 jaar "de toon zetten," wat mijn vermoeden dus bevestigt.

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

I) @SRB:
Ik weet nog stees niet wie u bent,en de degens gekruisd, waar en wanneer dan? Ik zou het niet weten, hoewel ik mijn hersens afpeinigde.
2)Mogelijk vond te Spaarndam correctie plaats, (hoewel ik uit die regio nog steeds hevige protesten verneem) Maar waarom waren dan die woorden van C in Intermnediar achteraf nodig van: WE HADDEN BETER EERDER KUNNEN ZEGGEN SPAARNDAM U BENT DE PINEUT. Dat was dan toch nergens voor nodig ?
2)Waarom destijds NOMOS niet GEHEEL openbaar, jaren achtereen alleen voor Experts....? Onze oud SWAB Vz de heer E Slot,schreef menig brief (nog in ons bezit !) via CGS om openbaarheid,om zaken te kunnen verifieren. Al was er dan geen internet, MAAR HET KLONK NJET... VAN UIT UW GESLOTEN CULTUUR .. Het leek Oost europa wel .
Op DIT moment rijzen b.v.nog steeds twijfels over beslist waargenomen vluchten, o.a. regio Lijnden,Zwanenburg ,Amsterdam die verdwijnen, zelfs uit de radartracks en er later niet geweest zouden zijn, terwijl ze werden geregistreerd .. ,terwijl met tijd en dBa`s op plaatselijke aparatuur Waarom zo geheimzinnig ?
3) Wat is G systeem ??? ?
4) Luistervink is beter gecertificeerd dan NOMOS ! Men lijkt nu de hete adem van Luistervink in de nek te voelen, en stelde een werkgroep aan bij de Alderstafel, om een extern Audit te laten uitvoeren. Ach die microfoons zijn uiteraard goed gecalibreerd,
maar LDenwaarden meet Nomos niet,ook niet in Jaargemiddelden. U schermt met de CDV Eversdijk :Ik heb hier 9 copieën bladziden CDV Eversdijkraport voor mijn neus liggen. Op al die paginas komt Luistervink ALS BESTE te voorschijn! TNO ! RIVM werkt ook met Luistervink samen, met volle tevredenheid,met TNO daarbij ! Wij zijn indiscussie hierover met 2 gemeenten. Zegt u maar waar ik die paginas naar tioe zou moetensturen. FEITEN HEBBEN WE NODIG, liever geen bezweringen.
4)Dank voor de hints over Rekenkamerrapport.Zal het TZT lezen, maar ik houd vragen .. van andermans toekomstige inkomsten "kado" geeft aan malafide bouwbedrijven en adviseurs, ????? Dank ookvoor Faktor 1 1/2
5)Ik vernam van deskundigen en las dat ook: meer zuiniger vliegtuigen, dat gaat ten koste van stiller.

Geplaatst door Remque uit NULL

Lekker laten groeien, is goed voor de economie!