Natuurlijk is het gebakken lucht en door de dwaasheid en arrogantie die uit de "plannen" spreken ook nog lachwekkend.
Niettemin kost al die flauwekul die Schiphol op deze manier in fotomateriaal, teksten, drukwerken, vergaderuren, mensuren, reiskosten, enz. stopt al met al een heel vermogen voor gewone mensen.
Maar al die mensen, ook degenen die nóóit vliegen, moeten dít en alle andere "mooie" dingen van Schiphol wel betalen uit die 2 miljard Euro extra belastingen per jaar die moeten worden opgebracht omdat geen belastingen wordt betaald over de tickets en geen accijnzen worden betaald over de kerosine.
Dat zijn in de voorbije jaren heel wat miljarden "min of meer" verstopte subsidie aan de sektor.
Op die manier betaal ik dagelijks voor al die rotzooi die over mij heen komt in de vorm van vliegtuigen, maar ook in de vorm van waardeloze plannen.
Het is weer de bekende vlucht naar voren van Schiphol. Eerst was er geen overlast in het buitengebied, toen was er in het buitengebied meer dan 90% van alle overlast en om daar wat aan te doen gaan ze nu de overlast in de directe omgeving van de luchthaven aanpakken. Chapeau, prachtige oplossing. Schiphol denkt zeker dat ze daar mee wegkomt! Zo dom zijn politici nu ook weer niet.
Ander dingetje: Het moet Schiphol bekend zijn dat glijvluchtlandingen capaciteit kosten en dat terwijl Schiphol uitbreiding van de capaciteit claimt op basis van hun futuristische voorstellen. Hoe dat opgelost moet worden?? Gewoon een paar banen erbij, een derde baan naar het Noorden, een parallelle Kaagbaan.... er staat ons nog wat te wachten.
"Plan voor duurzame groei van Schiphol". Heb ik iets van gelijke strekking niet eerder gehoord? Werd de polderbaan niet gepresenteerd als de "milieubaan"?
Augustus 2003 stond er het volgende in de krant: "De nieuwe startbaan van Schiphol, door regeringen warm aanbevolen als 'milieubaan' die aan veel overlast een eind zou maken, blijkt vooral voor veel nieuwe overlast te zorgen. Tot in de kop van Noord-Holland wordt nu ervaren wat de groei van Schiphol voor de nachtrust kan betekenen."
De geschiedenis gaat zich weer herhalen!
Mensen laat je niet om de tuin leiden (en dan zeg ik het nog heeeeeel netjes) door gegoochel met mooie woorden en ingewikkelde begrippen. Het enige dat men wil is een verdere groei van Schiphol. Koste van het kost!
Geplaatst door Ton uit NULL
Niettemin kost al die flauwekul die Schiphol op deze manier in fotomateriaal, teksten, drukwerken, vergaderuren, mensuren, reiskosten, enz. stopt al met al een heel vermogen voor gewone mensen.
Maar al die mensen, ook degenen die nóóit vliegen, moeten dít en alle andere "mooie" dingen van Schiphol wel betalen uit die 2 miljard Euro extra belastingen per jaar die moeten worden opgebracht omdat geen belastingen wordt betaald over de tickets en geen accijnzen worden betaald over de kerosine.
Dat zijn in de voorbije jaren heel wat miljarden "min of meer" verstopte subsidie aan de sektor.
Op die manier betaal ik dagelijks voor al die rotzooi die over mij heen komt in de vorm van vliegtuigen, maar ook in de vorm van waardeloze plannen.