Pilots moeten last van piloten verlagen.
|
| |
Download
het gehele artikel 'Pilots moeten last van piloten verlagen.' NHD
Geplaatst door gerard uit NULL
Geplaatst door Willem uit Heemskerk
Geplaatst door Els uit Castricum
Geplaatst door Olav uit Castricum
Geplaatst door Olav uit Castricum
Geplaatst door Olav Bijvoet uit Castricum
EIGENLIJK VERANDERT ER NIKS
EN DAT DUURT EEN JAAR
In de eerste plaats het wisselen van baanvoorkeur
Dat kan alleen in het geval dat de wind niet tegen zit, dat is minder dan 20 % van de tijd.
Dan wordt de helft van die tijd anders gevlogen. Dat is de helft van 20%, en is 10%. Dus drie dagen per maand of minder. Heb je wat aan!
Verder had hij niets te vertellen voor overdag. "Sorry mensen"
Het 'verleggen van de baan' 's nachts betekent alleen maar dat piloten neigen de te scherpe bocht bij Castricum/Limmen in te korten. Dan komen ze te veel over Noord-end.
Als nu de instructie ietwat in de richting Heiloo wordt verlegd en de piloten maken dezelfde fout, dan komen ze gemiddeld net tussen Noord-end en Limmen uit.
Uit de redenering blijkt wel dat de foutenmarge groter is dan de beschikbare afstand.
Het is blij maken met een dode mus.
Tenslotte was het verhaal dat de inbreng van de bewonervertegenwoordigers, de officiele en ook die van de Platforms via CROS geen officiele stand heeft. Ze zijn geen gekozen vertegenwoordigers, zoals gemeenten en provincie en daarom kunnen ze geen handtekeningen zetten enzovoorts. Als ze zich niet behoorlijk gedragen dan wordt het helemaal niks.
Het is niet anders.
Je vraagt je af of de bevolking dan wel gekozen heeft voor Cerfontaine als baas van Schiphol!
De experimenten duren een jaar voor toestand zus, en een jaar voor toestand zo, en dan vergelijken. Hoe oordelen ze? Het werd niet echt duidelijk gemaakt.
Tenslotte: het doel is de beleving van de hinder te verbeteren. Als we nu eens praatten over hinderbeleving van de zijde van de overheid of van CROS. Dat zou iets zijn!
Zo'n bijeenkomst verlaat je met een flinke kater. Normaal ben ik voor dialoog, maar dit slaat alles. Dezelfde ochtend was ik op het ministerie. Daar zit meer beweging in dan hier. Ik moet hier even mijn gal kwijt.