Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Peijs vindt boetes verkeersleiding Schiphol te laag

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 889 
|
 Haarlems Dagblad 
Peijs vindt boetes verkeersleiding Schiphol te laag Download het gehele artikel 'Peijs vindt boetes verkeersleiding Schiphol te laag'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

een ton per jaar…

De bescherming van de burger wordt gehandhaafd met een maximale boete van 100.000 euro per jaar.
De luchtvaartsector valt onder volstrekt andere regels als het gaat over overlast. Als je normale wetten zou loslaten op Schiphol dan zou het of moeten krimpen naar rond de 200.000 vliegbewegingen (of iets van die strekking) of het zou economisch onhaalbaar zijn vanwege de hoge kosten die luchtvaart nu eenmaal met zich meebrengt.

Gerlach (die niet de baas is van LVNL) betaalt desnoods zelf die boete wel even, ieder jaar. Dan zit ie nog steeds ruim boven het inkomen van de Minister President.

Wie nu nog durft te beweren dat Nederland geen bananenrepubliek is als het gaat om wetshandhaving in de luchtvaart is niet helemaal bij.

Geplaatst door Zandloper uit Rijndelta

Nederland is niet zozeer een bananenrepubliek. Het is wel van strategisch belang als onderdeel van de Rijndelta. Ook is het in hoog tempo bezig de zelfstandigheid en mogelijke mate van onafhankelijkheid over te dragen aan een internationale lobby met als enig doel: winstmaximalisatie ten koste van ecologie en nog resterende Europese sociale en culturele waarden. Dat moet in de aanloop naar de provinciale en landelijke verkiezingen in 2007 maar eens worden gezegd.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Nederland is, als het gaat om wetshandhaving in de luchtvaart, wat mij betreft wel een bananenrepubliek.
Willens en wetens en nog publiekelijk ook wordt informatie gemanipuleerd, worden deskundigen buitenspel geplaatst, krijgt de bevolking de verantwoording in de schoenen geschoven voor de overlast en worden megalomane projecten door strotten geduwd op basis van gefalsificeerde berekeningen.

Beschouw het drama Polderbaan eens objectief (geen NIMBY, geen liefde voor luchtvaart, gewoon even als project): noch de luchtvaart, noch de omwonenden en noch de politiek is blij met de toegenomen kosten, toegenomen geluidsoverlast, afgenomen vertrouwen in overheid en politiek.
Dit was allemaal te voorkomen geweest als er geen manipulaties hadden plaatsgevonden er vanaf het begin af aan duidelijkheid was geschapen over de gevolgen.

Een boete van maximaal een ton per jaar met meer dat 450.000 vliegbewegingen is ronduit belachelijk en wederom een bewijs van de volstrekte machteloosheid van onze overheid de burger te beschermen.

Geplaatst door Gerard uit NULL

Dan verhoogt Schiphol toch het landingsgeld met 100.000/450.000 euro = nog geen eurokwartje? Per ticket komt dat neer op 2 eurocent. Tjonge, dát schrikt af, zeg...

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Dat lijkt me een ernstig beladingsgraadprobleem Gerard: Twaalf tickets per kist...?
:)

Geplaatst door Gerard uit NULL

Oeps, kommafoutje. ;) kun je nagaan hoe indrukwekkend de boete dan is... afgerond 0 eurocent per ticket.. Minder dan in de marge...

(100.000 euro gedeeld door 44 miljoen passagiers...)

Geplaatst door J. de Jong uit Uitgeest

Een lachertje dus? Of duidt de kennelijke machteloosheid van Min. Peijs erop dat er niet alleen wat betreft handhaving maar ook wat betreft machtsuitoefening door de Staat (remember opmerking Derksen, vz. evaluatiecie.)erg veel mis is?

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

J. de Jong:

wat mij betreft een "huilertje".