Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Overlegclub Cros wil weer meetellen

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 1081 
|
 NHD 
Overlegclub Cros wil weer meetellen Download het gehele artikel 'Overlegclub Cros wil weer meetellen'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Els uit Castricum

Wat zal de bollenstreek blij zijn met deze overwegingen in dit artikel. De touristen zullen ook wel uitkijken voordat ze naar de keukenhof of bollenvelden gaan kijken. Vliegtuigen spotten kunnen ze tenminste wèl!

'Wanneer de minister toch doorzet heb je als wethouder schone handen maar het tast de daadkracht aan.' Aan mijn hoela. Ik heb liever schone handen en een eerlijk geweten. Maar goed, bestuurders, hebben we gemerkt, hebben daar een ellergie voor! Geld-allergie! Macht-allergie. Vieze-handen-allergie!

'Bij het landen op de Polderbaan wordt in de nacht wel al gewerkt met glijvluchten, minder herrie, bla,bla.'
Waarom worden we dan vele nachten met hartkloppingen wakker door het grommend geraas dat als een donderbui boven je losbreekt. Glijvluchten? Hoger aanvliegen? Wassen neus hoor en mooipraterij!

Geplaatst door Observer uit Nederland

Laat ze dan ook eens beginnen met het verwijderen van een aantal fossiele erg oude Cros bewonersvertegenwoordigers, die er al ca 25 jaar rondhangen, meer voor beloning en status.

Geplaatst door OB uit Castricum

"Laat ze dan ook eens beginnen met het verwijderen van een aantal fossiele erg oude Cros bewonersvertegenwoordigers, die er al ca 25 jaar rondhangen, meer voor beloning en status."

huisregel:
Reageer inhoudelijk en op argumenten gebaseerd. Van u wordt een respectvolle en correcte opstelling verwacht.


Geplaatst door Rose uit Randstad

"De veiligheid en de geluidsoverlast volg ik en ik verdiep me er in, maar ik heb er geen opvattingen over."

Vervolgens zegt deze meneer wél het idee te hebben dat de luchtvaartsector "de bewoners tegenwoordig heel serieus neemt".

Hoe komt de heer Schoof aan deze wijsheid? In de tijd dat hij burgemeester van Alphen aan den Rijn was, besloot het college van B & W uit de Cros te stappen, omdat het te veel zou kosten en teveel werk was.

Nu gaat hij leiding geven aan deze uitgeholde club, die de taken van Alders blijkbaar straks weer gaat overnemen. Natuurlijk pas als Alders zijn vuile zaakjes heeft afgerond. Bizar!

1. De Cros was door de overheid aangesteld om zaken rond de luchthaven te regelen.
2. Door geldgebrek (nou ja!) kon de Cros zijn taken niet allemaal uitvoeren en gaf bijvoorbeeld de klachtenafhandeling over aan Schiphol.
3. Er staat nu iemand aan de leiding die de club zélf in de beginjaren in de steeek heeft gelaten.

Nogmaals: bizar. En dus helemaal in lijn met het politieke spel rond Schiphol. Het past weer perfect. Welkom bij de club meneer Schoof! Succes verzekerd.

Geplaatst door cns uit deltametropool

Het lijkt erop dat D66 (Schoof's partij) de winst bij komende verkiezingen reeds mag verzilveren. Bestuurders doen in het "nieuwe systeem" blijkbaar afstand van hun opvattingen en verhuren zich aan commissies die naast het nog bestaande openbaar bestuur zijn geconstrueerd. Zelfs een partij als D 66 lijkt zich daar nu aan te conformeren, de bewonersbelangen worden aldus terzijde geschoven.
Jammer toch, dat op deze site nooit de achterliggende mainport 1. en inmiddels al mainport 2. strategie aan de kaak wordt gesteld. Daarvoor werd naast CROS nog CRIS ingesteld: Commissie Ruimtelijke Inrichting Schiphol. CRIS,CROS & Alderstafel, bewoners hebben slechts het nakijken..........

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Het artikel toont de volstrekte onmacht van het CROS. Neem als voorbeeld die Kolderbaan:

erg gunstig qua veiligheid voor Zwanenburg en Amsterdam maar ondertussen is het voor een groot aantal gemeenten een stuk onveiliger geworden vanwege het plotsklapse bestaan van minstens 2 vliegtuigen tegelijkertijd boven het dak.

Maar, vreest niet, SPL zelve gaat wat doen aan het grondgeluid van diezlefde Kolderbaan.

Geen enkel verband inderdaad.

De doelstelling van Schoof is CROS dusdanig sterk te maken zodat de minister er niet meer om heen kan. En dat gaat lukken vanwege de schade en schande voor de sector en het serieus nemen van de sector.

Geachte meneer Schoof: welke schade, welke schande?
Immer, altijd en ten allen tijde heeft de politiek de sector het hand boven het hoofd gehouden. In alle gevallen, ondanks rechtzaken, wetten en andere dwang: SPL CS kan doen en laten wat het wil, met of zonder CROS.

Ben benieuwd naar zijn volgende interimklus.