Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Overlast Schiphol groeit minder dan vliegverkeer

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 3675 
|
 NRC 
Overlast Schiphol groeit minder dan vliegverkeer

Zijn omwonenden straks overgeleverd aan de willekeur van Schiphol? Geen sprake van, zegt Hans Alders

Download het gehele artikel 'Overlast Schiphol groeit minder dan vliegverkeer'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Bas van den Born uit NULL

De fraai gekleurde geluidscontouren tekening is het resultaat van berekenen. Als er nu eens een kaart met metingen komt dan is er een correct referentie kader.

Geplaatst door jhgriese uit amstelveen

Wat mij opvalt:

1) Prof Michiels liet eerder weten, dat de formele rechten wel goed verankerd zijn,maar de materiële niet ! Nu zegt hij :Burgers kunnen naar de rechter . Ja ze kunnen wel maar zullen bot vangen laten vele juristen weten: " Hier begint geen jurist meer aan "

2) Alders: De regels zijn niet vrijblijvend ... Dat waren ze echter eerder ook al menigmaal niet en toch.....!

3) Weer klinkt het: Het huidige systeem is failliet en pervers . Onzin natuurlijk. Het huidige stelsel , had IETS gewijzigd kunnen worden, met behoud van Handhavings-punten,waarvanca 10 op wat andere plaatsen en daarvan ca 2 tot 3 rond Castricum en Uitgeest/Limmen, enLeiden/Oegstgeest voor vooral de nacht ! maar Eurlings dook direct in het gat De komende jaren zal zeer waarschijnlijk blijken aan Kamerleden: het wordt nog veel vager en perverser

4 Idem, CDA wordt hier en daar in de tijd geprobeed. Het was aanvankelijk een harde afspraak,idem remmen op de motor, dat nu gebeurt,als het kan..
Vel te onzeker,danmaar dat experioment nog een jaar uitstellen ?

5) Mooi dat het oude systeem tijdelijk blijft bestaan,maar als het nodig is,worden de grenswaarden wel versoepeld (tijdelijk??)

6) Hinder mag relatief niet groeien,aantal vluchten wel ....
7) Er zijn geen voorwarden gesteld wanneer het experiment vanhet nieuwe stelsel geslaagd zou zijn.

gr Jan Griese

Geplaatst door joop uit NULL

Als leek en als buitengebiedbewoner met geluidsoverlast kan ik na het lezen van dit artikel en diverse andere recente persberichten. alleen maar concluderen:
DE LEUGEN REGEERT

Geplaatst door gerard uit NULL

Bottom line: "de overlast groeit nog flink". 't Is maar net wat voor kop je boven je artikel zet. En de overlast is op veel plekken al meer dan onaanvaardbaar hoog.

Geplaatst door Willem uit Heemskerk

Ik herken die geluidscontour plaatjes. Die gebruikten ze ook toen de Polderbaan er door gedrukt moest worden. Ik zou minder hinder krijgen. Ook nu weer. Als het in Velsen-Noord meer wordt, dan wordt het hier ook meer. Volgens dat kaartje heb ik helemaal geen last van vertrekkend verkeer over Corus. Nou, kom eens luisteren zou ik zeggen. Zo te zien houden ze op met berekenen als een startend vliegtuig boven de 4000 ft komt. Net alsof ie dan geen lawaai meer maakt op de grond. Een fabeltje.

Geplaatst door victor uit krommenie

Het is simpel..als het aantal vluchten groeit, neemt de hinder toe!!

in 2020 is er 50%!!!! groei aan landingen ip de Zwanenburgbaan!...niemand kan mij wijs maken dat er dan niet meer hinder is met 50% meer vluchten!!!

En Zaanstad doet niets....Ja, ze bouwen nog meer huizen onder die fijne landings routes..