Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Opnieuw onderzoek naar mogelijkheden beperking vlieghinder

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 642 
|
 Amstelveen.blog.nl 
Opnieuw onderzoek naar mogelijkheden beperking vlieghinder

24 Juni 2008 21:00: Johan Bos
Na de zomer gaat de gemeente met de luchtverkeersleiding bespreken joe uitgebreider onderzoek kan worden gedaan naar de mogelijkheden voor meer beperking van de hinder door vliegtuigen. Bewoners willen dat vooral de vertrekroutes in zuidelijke richting op de Buitenveldertbaan worden bekeken en - zoals viel te verwachten - gezondheids- en milieuaspecten. Dat bleek tijdens de tweede zogenoemde microklimaatavond.

Dit voorjaar hebben vier focusgroepen, samengesteld uit bewoners, een hinder top vijf opgesteld voor hun woongebied. Uit de vier lijsten bleek dat er voor ieder woongebied specifieke hinderbronnen bestaan, maar dat er ook overlap is in de hinderbeleving. Er zijn nu zeven thema’s geformuleerd die direct verband houden met vliegbewegingen en zeven die meer algemeen van aard zijn. Zij worden respectievelijk door de luchtverkeersleiding en de gemeente onderzocht.
Uit de peiling bleek de volgende rangorde in de hinder door vliegbewegingen: 1) de vertrekroutes van de Buitenveldertbaan naar het zuiden, 2) het landend verkeer op de Buitenveldertbaan, 3) de vertrekroutes van de Zwanenburgbaan naar het noorden en afbuigend naar het zuiden. De vertrekroutes van de Buitenveldertbaan naar het oosten en van de Aalsmeerbaan naar het (noord)oosten stonden samen op de vierde plaats. Hekkensluiters waren de hinderbronnen Grondgeluid, Helikopterverkeer en een dagelijkse vlucht die om 23:45 uur vertrekt vanaf de Kaagbaan.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Observer uit Nederland

Microklimaat onderzoek is vijgeblad-onderzoek,als men EERST de grote zaken niet op orde heeft !

Geplaatst door Ton uit NULL

Laten we náást Amstelveen ook maar noemen; amsterdam, Aalsmeer, Uithoorn, Velsen, Beverwijk, Zaanstad, Castricum, Heemskerk, enz.
Er is nog heel wat te bepraten.
Maar misschien is dat wel de bedoeling.
Wel praten maar niet doen.