Ook Cerfontaine werd vorig jaar door M. Shultz van Haegen teruggefloten toen hij toezegde desnoods capaciteit in te leveren om Spaarndam te vrijwaren van de enorme herrie, veroorzaakt door starters van de Polderbaan.
Mevr. Bekman kreeg tijdens de bijeenkomst in Spaarndam vragen over vertrouwen in onze overheid waar ze niet erg gecharmeerd van leek te zijn.
Samenvatting:
De Polderbaan is geplaatst vanwege het milieu, althans, dat wil men de bevolking doen geloven. Onderzoek onder de bevolking van de regio, door het ministerie van V&W zelf, wijst uit dat de bevolking in ieder geval geen afname van overlast ervaart; de geluidsoverlast is minimaal gelijk gebleven maar in de meeste gevallen zelfs toegenomen.
Die overlast moest enigszins gecompenseerd worden. Zomaar een bedrijf in iemands achtertuin leggen, zelfs als dat bedrijf Schiphol heet, dat moest niet moeten mogen. Overheidseis is dat het in slaapkamers ’s nachts onder de 26 decibel blijft. En dus ging er geïsoleerd worden. Men berekende (!) waar het ’s nachts boven die 26 decibel kwam en daar zou geïsoleerd gaan worden.
Tot bleek dat dit project wat duur werd. De Algemene Rekenkamer was hier niet blij mee. Het rapport dat deze rekenaars presenteerden, over PROGIS, was aan alle kanten vernietigend, zelfs zo erg dat de staatssecretaris alle aanbevelingen zonder protesten overnam. Ze wilde nog wel even kwijt dat ze echt heel erg haar best doet om de kosten terug te brengen: 800 miljoen euro is eenvoudigweg niet te verantwoorden aan de belastingbetaler.
En dus ging men maar weer eens rekenen.
Hoezee! Door de ingebruikname van de Polderbaan was de geluidscontour opgeschoven! Naar het oosten (dus van Spaarndam af) en niet naar het westen, op zijn minst 100 meter! Het bewijs was een kaartje met een rode en een blauwe lijn die de oude en de nieuwe grens van de contour aangaven. Opluchting alom!
Al die herrie die de bevolking ervaart sinds de opening van die Polderbaan is dus volstrekte onzin. Dat die berekende 25 decibel gemeten 50 decibel blijkt te zijn, da’s ook onzin.
Gelukkig, en dat was het enige positieve voor de groep teleurgestelde en kwade bewoners van Spaarndam, ging per 1 december de nieuwe manier van parallel uitvliegen van start. De voorzitter van de Dorpsraad van Spaarndam verifieerde dit minstens twee keer bij mevrouw Bekman.
Om op dit ministerie aangenomen te worden wordt je wellicht eerst aan een leugendetector gelegd. Slaat die niet uit, dan kan je die mooie baan wel schudden…
Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam
Mevr. Bekman kreeg tijdens de bijeenkomst in Spaarndam vragen over vertrouwen in onze overheid waar ze niet erg gecharmeerd van leek te zijn.
Samenvatting:
De Polderbaan is geplaatst vanwege het milieu, althans, dat wil men de bevolking doen geloven. Onderzoek onder de bevolking van de regio, door het ministerie van V&W zelf, wijst uit dat de bevolking in ieder geval geen afname van overlast ervaart; de geluidsoverlast is minimaal gelijk gebleven maar in de meeste gevallen zelfs toegenomen.
Die overlast moest enigszins gecompenseerd worden. Zomaar een bedrijf in iemands achtertuin leggen, zelfs als dat bedrijf Schiphol heet, dat moest niet moeten mogen. Overheidseis is dat het in slaapkamers ’s nachts onder de 26 decibel blijft. En dus ging er geïsoleerd worden. Men berekende (!) waar het ’s nachts boven die 26 decibel kwam en daar zou geïsoleerd gaan worden.
Tot bleek dat dit project wat duur werd. De Algemene Rekenkamer was hier niet blij mee. Het rapport dat deze rekenaars presenteerden, over PROGIS, was aan alle kanten vernietigend, zelfs zo erg dat de staatssecretaris alle aanbevelingen zonder protesten overnam. Ze wilde nog wel even kwijt dat ze echt heel erg haar best doet om de kosten terug te brengen: 800 miljoen euro is eenvoudigweg niet te verantwoorden aan de belastingbetaler.
En dus ging men maar weer eens rekenen.
Hoezee! Door de ingebruikname van de Polderbaan was de geluidscontour opgeschoven! Naar het oosten (dus van Spaarndam af) en niet naar het westen, op zijn minst 100 meter! Het bewijs was een kaartje met een rode en een blauwe lijn die de oude en de nieuwe grens van de contour aangaven. Opluchting alom!
Al die herrie die de bevolking ervaart sinds de opening van die Polderbaan is dus volstrekte onzin. Dat die berekende 25 decibel gemeten 50 decibel blijkt te zijn, da’s ook onzin.
Gelukkig, en dat was het enige positieve voor de groep teleurgestelde en kwade bewoners van Spaarndam, ging per 1 december de nieuwe manier van parallel uitvliegen van start. De voorzitter van de Dorpsraad van Spaarndam verifieerde dit minstens twee keer bij mevrouw Bekman.
Om op dit ministerie aangenomen te worden wordt je wellicht eerst aan een leugendetector gelegd. Slaat die niet uit, dan kan je die mooie baan wel schudden…