Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Omwonenden boos over plan Kaagbaan

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 906 
|
 Haarlems Dagblad 
Omwonenden boos over plan Kaagbaan

SCHIPHOL -  Omwonenden van Schiphol reageren boos op uitspraken van gedeputeerde Hooijmaijers (ruimtelijke ordening) dat de kans is toegenomen dat er een tweede Kaagbaan komt. De dorpsraad Rijsenhout noemt het plan funest voor de leefbaarheid. ,,Dit zou het einde betekenen van Rijsenhout’‘, aldus voorzitter Hans Paar.

VVD-gedeputeerde Hooijmaijers wil de ruimtelijke reservering voor een mogelijke tweede Kaagbaan (ofwel zesde baan) in het streekplan verlengen. Dit na een gesprek waarin minister Eurlings (verkeer) toezegde dat hij een scenario gaat bestuderen waarbij de aanleg van een extra Kaagbaan wordt gecombineerd met de sluiting van de Aalsmeerbaan, aldus Hooijmaijers.

De Vereniging Gezamenlijke Platforms Vlieghinder Schiphol is ook verontwaardigd. Deze organisatie van omwonenden vindt het zeer ongewenst dat er onrust ontstaat voordat er enig zicht is op het realiteitsgehalte van het plan. Ook vinden de platforms het niet juist dat Hooijmaijers verwachtingen wekt bij omwonenden van de Aalsmeerbaan dat deze baan mogelijk zal worden gesloten. De bewonersgroepen bestempelen het plan als ‘in hoge mate onzeker’.

Meer in het Haarlems Dagblad van woensdag 13 februari


Reacties op dit bericht

Geplaatst door jhgriese uit amstelveen

Ik dacht dat dit een Alderstafel aangelegendheid was ?

Geplaatst door Victor uit Krommenie

Blijkbaar heeft Gedeputeerde Staten van de provincie NH de verlenging al vastgelegd en gaat dit voorbij aan welke tafel dan ook waar bewoners enigzins bij zijn b etrokken. Gezien de beperkingen van het huidige systeem kan er waarschijnlijk nauwelijks meer dan 500K vluchten afgehandeld worden op schiphol en is de nieuwe Kaagbaan de enige oplossing tot groei.

Geplaatst door jhgriese uit amstelveen

Victor, Het lijkt op een een mans actie.
Dat zal spoedig duidelijk worden. Overigens zou een 2e Kaagbaan met het huidige handhavingssysteem met grote gaten daarin grote extra overlast opleveren.
Hoe is het ook al weer methet gezegde: Een kat in het nauw, doet rare.......


Geplaatst door Leonard uit Castricum

Aalsmeer bloemenstad is een grote klant van Schiphol. Veel bloemenvracht wordt per vliegtuig vervoert. De bloemenveiling en Schiphol zijn met elkaar getrouwd.

Het sluiten van de Aalsmeerbaan, onder gelijkblijvende omstandigheden, betekent dat andere regio's worden opgezadeld met extra geluidshinder die Aalsmeer zelf mede-veroorzaakt. Dat zou onverteerbaar zijn.

Bij veel (oudere) Aalsmeerders is klagen over geluidshinder dan ook taboe. Ook omdat al 25-30 jaar geleden veel woningen werden geïsoleerd waarmee de geluidsoverlast "handig" werd afgekocht. Dat er een nieuwe kritische garde in Aalsmeer opstaat, vind ik zeer begrijpelijk maar men moet wel de hand in eigen boezem steken.