Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Omwonenden Schiphol blijven klagen

 |
 Geplaatst door: Liesbeth 
 |
 Bekeken: 521 
|
 NHD 
Omwonenden Schiphol blijven klagen

Gepubliceerd op 19 juli 2007, 22:59

schiphol - 
De nieuwe website over geluidshinder rond Schiphol wordt druk bezocht. Volgens Schiphol trekt www.bezoekbas.nl dagelijks circa 350 verschillende personen. Via de site kunnen omwonenden klachten indienen over vlieglawaai.

 


Schiphol en Luchtverkeersleiding Nederland hebben op 1 juni de klachtenafhandeling overgenomen van een onafhankelijke commissie. Volgens woordvoerster Kathelijne Vermeulen van de luchthaven weten omwonenden het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) goed te vinden, zowel via internet als telefoon. ,,Mensen blijven bellen omdat ze overlast ervaren. Dat is niet veranderd.’‘

De luchthaven kon niet zeggen of het aantal klachten opvallend is veranderd. ,,Daar is het nog te vroeg voor.’’ Enkele omwonenden hebben op internetfora aangekondigd te stoppen met het melden van vlieghinder omdat de klachten nu door Schiphol worden afgehandeld.

 


Reacties op dit bericht