Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Omweg (passagiersvermaak op weblogs.nrc.nl)

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 692 
|
 weblogs NRC 
Omweg (passagiersvermaak op weblogs.nrc.nl)

Omweg
Na een weekendje Londen vlieg ik terug naar Nederland. We landen ’s avonds op Schiphol. Er wordt omgeroepen dat de reis sneller is gegaan dan gepland. Maar omdat we nog een stukje moeten rijden, zullen we uiteindelijk op de afgesproken tijd kunnen uitstappen.
Een vreemde ervaring: twintig minuten in een rijdend vliegtuig. In het donker is de route onnavolgbaar.
We maken vele bochten en ik zie dat we zelfs over een snelweg gaan. Achter mij zit een Engels stel waarvan de vrouw zich ook verbaast. „What is happening?” vraagt ze haar man. Waarop haar echtgenoot antwoordt: „Oh, we have landed in Brussels and now we are driving to Amsterdam.”
Peter Steenkamer

Vindplaats: weblogs NRC (Hier kunt u eventueel ook reageren)

Bekijk bericht op "weblogs NRC"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door passant

Maar dan land je wel op de Polderbaan. Een ervaring op zich. Als het vliegtuig niet op tijd zou zijn geland had dit in de beleving van de eenvoudige passgier een vertraging gegeven van 20 minuten. Ja leg dat als vliegtuigmaatschappij nog maar eens uit. Maar voor de rest staat Schiphol bekend als beste vliegveld van...????

Geplaatst door cns

KOOKPROGRAMMA's ZIJN RAZENDPOPULAIR!

Daarom een kijkje in de keuken:

'Amice,

Wat ik me bij de Hr. Poot Sr. van Chipshol altijd afvraag is: hoe is het gesteld met de wijde omgeving en vlieghinder bij zijn 'Atlanta-model'?

Is het echt zo dat alleen hier zo veel, zo laag over een zo groot gebied wordt aangevlogen? Is er niet iemand die goed thuis is in de reguliere LTO (=landing & take-off) phases waarbij veel steiler routes gevolgd worden? Een verzoek aan CROS om hier aandacht aan te schenken werd destijds geseponeerd.

Al jaren bestaat de indruk - wordt ook bevestigd? - dat het luchtruim
boven Nederland van onderaf in segmenten voor veel geld door LVLN wordt
verkwanseld? Vandaar dat onnodige lage aanvliegen in groten getale?'

Is er kortom niet veel meer aan de hand dan de fabel dat vliegtuiggeluid z.g. niet te meten zou zijn?