Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Laat Schiphol geleidelijk verder groeien

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1148 
|
 parool.nl 
tb_verkeerstoren_schiphol_.jpg

OPINIE

Herman Stil. © Het Parool


'Een einde aan het oeverloze overleg over groei en hinder van Schiphol is een goede zaak.' © anp

Rigide beperking van het aantal vluchten op Schiphol is kapitaalvernietiging, schrijft Parooljournalist Herman Stil in een opiniestuk. 'Beter is het Schiphol geleidelijk verder te laten groeien.'

Een einde aan het oeverloze overleg over groei en hinder van Schiphol, waarvoor luchthaventopman Jos Nijhuis deze week pleitte, is een goede zaak. Maar haal nu meteen eens door en stop de overlegdictatuur van Hans Alders.

Alders houdt de Nederlandse luchtvaart, bedrijven, politiek, belangengropen en omwonenden al tien jaar gevangen in een overlegcircus dat er vooral op is gericht de politiek welgevallige adviezen van Alders zelf cachet te geven.

Het vliegverkeer op Schiphol is in die tien jaar nog geen 7 procent gegroeid, en de 'overlast' (zover meetbaar) over het algemeen afgenomen. Niet dankzij 'Alders' overigens. Technologische innovatie maakt vliegtuigen minder verkwistend, minder milieu-onvriendelijk en minder luidruchtig. Lees verder via onderstaande link.....

Bekijk bericht op "parool.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Jan Griese

Hoe hebben we het nu ? Wordt deze heer Stil betaald door Schiphol ? En dit van Het Parool ? Kent de heer Stil de geschiedenis van dit schipholdossier niet ? Beschreven door menig Parool journalist ? Het lijkt er op, dat deze Journalist wat uit zijn nek kletst , Niet gehinderd door enige kennis van zaken.. ! ! Kent hij de spotprenten door Hein de Kort niet ? Ook gepubliceerd in zijn Parool ? "Een stel burgers staan bij elkaar met boven hun hoofd laagvliegende vliegtuigen..en herrie want ze staan met de handen voor hun oren.. .. Eén roept: we krijgen een heel nieuw vliegstelsel... Dan roepen er een paar terug: " Namelijk GEEN " Er wordt gedoeld op het feit, dat er nu wordt voorgesteld de nog resterende 35 handhavingspunten op te heffen ... (We hadden er in 1995 nog 300 . In 2002 bracht dame oud Minister Netelenbos deze terug tot 35 . Achteraf zou er geevalueerd worden of die overgang wel gelijkwaardig was aan de zgn Gelijkwaardigheidscriteria . Geluidprofessor Dr Guus Berkhout -nb VVDer ! -en zijn commissie van Deskundigen stapte op, omdat hij niet mee wilde werken aan bedriegerij... daartoe ook o.a.aangezet door oud directeur Gerlach Cerfontaine en Netelenbos . Er was lang niemand te vinden , die hem wilde vervangen. Uiteindelijk na 3/4 jaar vond men Oud CDA Senator Huib Eversdijk, politicus eerste kamer bereid samen met een stel weten-schappers Prof. Berkhout te vervangen. Er werd ca 3 jaar geanalyseerd en zelfs gemeten, naast berekenend. Deze zeker dure commissie deed het verrassend goed: Conclusie:: Het 35 punten handhavings stelsel bleek NIET gelijkwaardig ! Deze commissie adviseerde: De overgang was niet gelijkwaardig... De commissie adviseerde: "' er dienen 95 handhavingspunten bij te komen... Uiteraard tot schrik van het toenmalig Kabinet.. vooral voor het toenmalig CDA een verfent en getruct voorstander van groei van Schiphol Demissionair oud CDA Verkeersminister minister Carla Peijs verzon een list: Ze gaf ene Hans Alders de opdracht tot het vormen van zijn zgn Alders tafel: Er zou in de regio zelf besloten dienen te worden wat er zou moeten gebeuren.... Polderen dus met Sector, ,Bestuurders en Omwonenden (Uiteraard onder regie van VenW nu min. I en M ) Hierdoor verdwenen moties , (van o.a. motie Baarda 1e kamer) en het bovengenoemde Eversdijk-advies in de diepe bekende lade...en oud minister Eurlings hielp dapper mee de normen verder op te rekken.

Geplaatst door Jan Griese

Deel II : Inmiddels is Eurlings gelukkig verdwenen, en na het second opinion-onderzoek door buro Helios UK wijzigde de CDAer Sander de Rouw zijn beleid: "'Zijn we zo wel op de goede weg, met dit nieuwe stelsel ? Denk aan die vreselijke Buitenveldertbaan, aldus de Rouwe 23 jan 2014 ! De Buitenv. baan zou minus 7 % groei ontvangen t/m 2020. Zo stond in het Aldersaccoord in 2008 en 2010. Dat werden er in de eerste experimenteer jaren 2011 en 2012 resp. + 55 en + 60 %.. Alders oreerde het zou door de weersomstandigheden komen.. Zo manipuleerde hij erop los. De Aalsmeerbaan zou tot 2020 met maar liefst 70 % dienen te groeien. Bezopen natuurlijk ! Luchtverkeersleiding Nederland maakte er ook al een potje van ! Parallel vliegen doet men niet bij enige regen, terwijl de parallele banen hier volgens de internationale ICAO regels gewoon paralel veilig bevlogen kunnen worden... De Transitionlayer kan omhoog . Veel landen willen dat, hetgeen VEEL minder herrie zou betekenen.. Maar LVNL blijft stil.. (en arrogant) Dus Alders maakte menige blunder... en de nu bestaande ORS heeft veel weg een schijndemocratie. Alders mag van mij opstappen, MAAR ,Wat dhr.Herman Stil van Parool nu roept is natuurlijk volkomen bezopen ! ! We zijn die handhavingspunten al kwijt, Het nieuwe stelsel VVA (Vliegen Volgens Afspraak) functioneert NIET En als Schiphol Nijhuis zijn zin krijgt zijn we helemaal aan de Haaien over geleverd.. De Tweede Kamer was anno 23 jan 2014 ZEER kritisch . Dit stelsel dient eerst gerepareerd te worden alvorens de Tweede Kamer (en de Eerste Kamer !) dit stelsel zal worden goedgekeurd. Zie svp het artikel van Geluiddeskundige van Nierop,Ja, gelukkig ook in het Parool ! Ik zal het Webbeheer toesturen ter publicatie op deze site..

Geplaatst door Jan Griese

DEEL III :
Goed was te horen, dat de PvdA , Amsterdam Raadslid en Schipghol woordvoerster Mevr Carolien de Heer, het gedrag van Nijhuis SCHANDALIG NOEMDE, en ook stelde: De man verdient ook al veel te veel ... 3 tot 4x de Balk. norm. Ook Gedeputeerde PvdA N-H Talsma was woest:. De Handtekening van dhr Nijhuis staat OOK onder het accoord..
Wij zullen ons eerst wenden tot het Parool.. Onze Rechtsbescherming Dames en Heren stond al en staat nu hele maal op de tocht ! Oud VROM minister Winsemius nb Ook VVD !!waarschuwt altijd: "Pas op hoor,Anders wordt je geschiphold.. Suggesties WELKOM !, drs Jan Griese Vz. St. SWAB
Secr BLRS17 Regio platforms Tel;0297-582336,