Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Nieuwe proeven vermindering geluidhinder Schiphol

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 954 
|
 Crosnet.nl 
Nieuwe proeven vermindering geluidhinder Schiphol

Op 13 maart gaat een aantal maatregelen van start om de hinder in de regio Schiphol te verminderen. Deze maatregelen staan in het convenant Hinderbeperkende Maatregelen dat in juni 2007 aan de Tafel van Alders is vastgesteld voor de periode tot 2010.

Klik voor een vergrotingIn het convenant staan 21 maatregelen die de hinder in de omgeving moeten verminderen.  Zo zijn er routewijzigingen ingepland, is in een aantal woonkernen een microklimaat aanpak gestart door de LVNL, wordt het grondgeluid in Hoofddorp aangepakt met een innovatieve geluidswal en zijn er per 1 november 2007 tariefsverhogingen op Schiphol ingevoerd voor lawaaiige toestellen en nachtvluchten.

De maatregelen zijn tijdelijk van aard. Als blijkt dat de proef effectief is, kan worden besloten dit in de regelgeving vast te leggen. Ook kan deze worden verlengd. De verantwoordelijke ministeries van Verkeer en Waterstaat en Volkhuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu hebben voor de uitvoering van de experimenten concept-ministeriële regelingen opgesteld. In de ministeriële regelingen zijn vervangende grenswaarden voor geluidbelasting en tijdelijke regels voor het routegebruik vastgelegd. Vanaf 7 februari tot en met 6 maart is inspraak mogelijk op de concept-ministeriële regelingen. Deze regelingen zijn voor advies aan de CROS voorgelegd.

Klik voor een vergroting


Reacties op dit bericht

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

' Vanaf 7 februari tot en met 6 maart is inspraak mogelijk op de concept-ministeriële regelingen. Deze regelingen zijn voor advies aan de CROS voorgelegd.'

De te verwachten standaard antwoorden van deze instanties luidt: 'niet ontvangkelijk verklaard.'

V.O.S.

Geplaatst door Hans uit Amsterdam

Even een kritische vraag aangezien jullie genoeg kennis hebben op het gebied van Schiphol. Is het jullie opgevallen dat de meeste veranderingen t.o.v. uitvliegroutes is gebasseerd op vertrekkend verkeer vanaf de Kaagbaan (06) in Noordelijke richting. Het aantal vliegtuigen die jaarlijks starten in Noordelijke richting vanaf de Kaagbaan (06) is minder dan 1%. Ik kan me voorstellen dat je denkt dat je niet serieus genomen wordt door Schiphol. Deze verandering van routegebruik zet niet veel zoden aan de dijk

Met vriendelijke groet!