Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Nieuwe geluidscontour voorgesteld

 |
 Geplaatst door: Theo K 
 |
 Bekeken: 2693 
|
 Tom Jansen (Trouw) 
Nieuwe geluidscontour voorgesteld

Eén plaatje zegt meer dan 1000 woorden.
Geplaatst met toestemming

Download het gehele artikel 'Nieuwe geluidscontour voorgesteld'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Ton uit Castricum

Humoristisch, maar komt helaas angstwekkend dichtbij de praktijk van alle dag ......................

Geplaatst door Flipje uit Tiburg

Dat ziet er nog onschuldig uit, maar dat is het niet. De AIVD met de mantelorganisaties van het min. van V&W zijn bij het Schipholdossier betrokken.
Dat de AIVD niet onschuldig is laat de moord op Theo van Gogh zien.
Zij wist precies wat er aan de hand was en heeft gewoon passief toegekeken.
Of moeten we maar zeggen dat zij een dilettant is? Het komt op hetzelfde neer.
Ook wat de gevolgen betreffen, zolang dat maar wordt gerealiseerd.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Dat geldt ook voor een Peijs die al twee jaar voorkennis heeft en een Schultz die ons dag en nacht terroriseert.

Overigens ben ik voor die bovenstaande nieuwe contour, beter dan er net naast te wonen en dus volgens het ministerie nergens last van te hebben.

Geplaatst door J.H.Griese uit Amstelveen

Tja, heer Aalegeiz, het hemd is nader dan de rok luidt het spreekwoord. En ....ik woonde zelf ooit direct onder de startbaan -buitenveldertbaan, dus weet waar u het over heeft, en begrijp ik uw woede uitermate goed! Niettemin is uw opstelling heilloos.
Wanneer de grote contour defintief zou worden, wat natuurlijk niet het gebval zal zijn, zou dat in uw situatie GEEN enkele verbetering brengen! Alleen wordt het dan bal voor vele vele vele van uw medeburgers.

Jan Griese
Secr PLRS

Geplaatst door OB uit Castricum

Het probleem is dat het contourdenken op zich nergens anders op slaat dan op gebieden waar Schiphol maar beperkt AANSPRAKELIJK is voor door de luchthaven veroorzaakte herrie. dat is het geval op Schiphol zelf en in een nauwe zone die ten onrechte Buitengebied wordt genoemd. (Zie luchthavenintrichtingsbesluit)

Geluidoverlast is iets anders. Die is het gevolg van vliegverkeer en kan niet door contouren worden anagegeven omdat vliegtuigen nu eenmaal niet als een spiegelei uitgeplet zorden over regio.s. Het is gewoon op he moment en de plaats waar ze vleigen dat de verkeersleiding van nature VERANTWOORDELIJK is voor het behoud van de leefbaarheid onder het vliegtraject.

Ieder ander spreken daraver is eigenlijk onzindelijk denken en alleen gericht op het vermijden van de normale verantwoordlijkheid en stuurmanskunst die de verkeersleiding toevalt wanneer zij moet zorgen voor het komen en gaan van vliegtuigen door het luchtruim .

Olav Bijvoet, lid PVRC

Geplaatst door OB uit Castricum

Het probleem is dat het contourdenken op zich nergens anders op slaat dan op gebieden waar Schiphol maar beperkt AANSPRAKELIJK is voor door de luchthaven veroorzaakte herrie. dat is het geval op Schiphol zelf en in een nauwe zone die ten onrechte Buitengebied wordt genoemd. (Zie luchthavenintrichtingsbesluit)

Geluidoverlast is iets anders. Dat is het gevolg van vliegverkeer en kan niet door contouren worden aangegeven omdat vliegtuigen nu eenmaal niet als een spiegelei over regio's worden uitgeplet. Het is gewoon op het moment en de plaats waar ze vliegen dat de verkeersleiding van nature VERANTWOORDELIJK is voor het behoud van de leefbaarheid onder dat actuele vliegtraject.

Ieder ander spreken daarover is eigenlijk onzindelijk denken en alleen gericht op het vermijden van de normale verantwoordlijkheid en stuurmanskunst die de verkeersleiding toevalt wanneer zij moet zorgen voor het komen en gaan van vliegtuigen door het luchtruim .

Olav

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Geachte heer Griese,

Natuurlijk ben ik uitermate gegriefd. Volgens de routeplanner woon ik 23 kilometer van Schiphol af. Desalniettemin slapen we minder dan 4 uur per nacht momenteel vanwege de wijziging van de preferentie doorgevoerd door de LVNL.
Daar wordt ik narrig van.

Nog narriger word ik van de onzin die verkocht wordt door Verkeer en Waterstaat die wat lijntjes trekken op een landkaart en op basis daarvan weten te stellen dat ik geen last heb van overtrekkend aluminium.
Als voorbeeld het PROGIS verhaal:

In Spaarndam kwam een groot aantal mensen in aanmerking voor geluidsisolatie vanwege het feit dat er vliegtuigen overkomen, zoals u weet. Een aantal mensen had hiervoor al de papieren in huis totdat er weer eens gerekend werd op het ministerie. Mens schrok daar enigszins van de totale kosten die inmiddels geraamd werden op 800 miljoen euro.

Men ging daarom terug de rekenkamer in en kwam plotsklaps tot een opzienbare conclusie:
De vorige berekeningen (!) waren gestoeld op het 4-banen stelsel (!!).
De nieuwe berekeningen zijn gestoeld op het 5-banen stelsel.
Met het nieuwe stelsel zou Spaarndam minder (!!!) last hebben, volgens de berekeningen, van vlieghinder.
Wat heeft men gedaan? Men heeft de contour 150 meter naar rechts getekend op de kaart (oostelijke richting) en zo viel 75% van de te isoleren woningen buiten de contour en klaar is Klara. Mevrouw Bekman zat dit met droge ogen te vertellen.

Overigens zijn wij nooit in aanmerking gekomen voor isolatie. Niet in de oude noch in de nieuwe berekeningen. Dat vind ik overigens wel schandalig, daar niet van want geregeld vliegen er op 300 meter Boeings 747 over.
De reden om vanuit de stad naar een dorp te verhuizen was nu juist de rust… Had ik toen maar meer wantrouwend gedacht en de politiek niet geloofd die beweerde dat er in Spaarndam geen overlast gegeneerd zou worden.

Graag zou ik inderdaad zien dat “het bal werd” voor heel Nederland. Nu zijn er ‘slechts’ 200.000 ernstig slaapgestoorden en dus ‘wint’ Schiphol want democratie is de macht van de meerderheid en de meerderheid moet er niet aan denken dat ze niet naar Torremolinos kunnen vliegen. Heilloos? Tuurlijk. Alternatief? In 2 jaar (sinds 1 feb 2003) een ton afschrijven.

Geplaatst door J.H.Griese uit Amstelveen

Heer Aalegeiz, Het is inderdaad schandalig.
Reden temeer, dat we er met elkaar keihard tegen aan moeten.Gelukkig is uw Dorpsraad van Spaarndam en van Zwanenburg zeer actief en ook vertegenwoordigd in onze 18 Platforms. Zij bewerkstelligden, dat wij de 18 platforms vinden dat groei op Schiphol niet meer kan.

Het schandelijke isolatie verhaal vernamik al eerder van de oud vz van Dorpsraad Zwanenburg.
Zelf woonde ik onder de buitenveldertbaan in 30/35 Ke gebied.(Vrijwaringszone) Ik diende een schadeclaim in bij het Schadeschap in 1997. Ik kreeg ook te horen: U had moeten wachten tot de 5e baan opende,want dan gaat het 5 banenstelselgelden en komt u in 25-30 Ke gebied. In feite zei men: Wacht u nog maar 5 jaar. Geen verhuiskosten dus. Uw verhaal is vele malen schrijnender.
Klein lichtpunt, is dat 2 landelijke enquetes lieten zien, dat 52 tot 60 % van de geenqueteerden vond dat Schiphol op deze plek niet meer kan groeien, -Radio 2 en standpunt nl,terwijl de enquete vande Hond als resultaat had, dat landelijk ca 75 tot 80 % vindt, dat Schiphol niet geprivatiserd dient te worden.
Ik weet zeer goed waarover u het heeft, en kan mij uw woede meeeeeeer dan voorstellen.
Deze ellende zouden we met elkaar -Politiek en burgers in nederland NIET moeten willen.
Jan Griese
Secr. PLRS

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Geachte heer Griese,

Ik dank u voor de steun, niet alleen in deze dialoog maar ook voor al uw andere werkzaamheden aangaande de beperking van vlieghinder.
Dat geldt ook voor alle medewerkers van deze site en alle platforms. U heeft geen idee hoeveel dat scheelt.
De mensen van de CROS respecteer ik ook in hoge mate, ze krijgen te maken met mensen als ik die pas bellen als ze zowat ontploffen terwijl ze net zo machteloos lijken.
Namens mij en vele anderen (neem ik aan) hartelijk dank hiervoor.

Het feit dat ik als Spaarndammer kan krakelen op deze PVRC-site is uitermate belangrijk in deze kwestie: met zijn allen staan we een stuk sterker dan ieder dorp op zich.

Tot slot: mijn situatie is nooit erger dan die van iemand anders, mijn beleving misschien wel. Het onrecht maakt me hels af en toe. Dat geldt precies hetzelfde voor onrecht aangaande mensen in Krommenie, Castricum of waar dan ook. Als het bij ons relatief stil is, is het ergens anders een heksenketel.
Ik hoop dat het ergens anders nu erg stil is zodat die mensen daar kunnen bijkomen. Ik zit nu op mijn werk en ‘moet’ straks weer naar huis.