Goh, en dan wil Schiphol zichzelf verbouwen tot pretpark voor de omwonenden. Om het verkeersinfarct met bijbehorende milieuproblematiek nóg verder te vergroten.
Vraagje: Waarheen 'verwaait' de luchtvervuiling van het vliegverkeer eigenlijk? Nederland is klein, maar de wereld inmiddels ook. Overheid, denk in dié termen in plaats van 'groot' te denken en alle milieuproblemen te bagataliseren. DDT en CFK (ooit drijfgas voor spuitbussen) werden al verboden. Te laat naar nu blijkt.
80 km op de weg? Ook 80 km in de lucht? Kan niet. Wat dan wel?
CO2-rechten worden al verhandeld. En niet voor niets. Wanneer gaan we vliegrechten verhandelen? en gewoon MINDER vliegen? Functioneel vliegen! Als je tijdig bijstuurt, dan kun je ook straks blijven vliegen. Denk toch eens na, dit hou je niet vol!
Ik meen dat er ook een Europese geluidswet is of in ieder geval dat die er aan zit te komen (binnen 2-4 jaar). Dit zou ook als een knellend corset voor schiphol gaan werken. Er moet dan precies in kaart worden gebracht waar de geluidsbronnen zich bevinden en gelden bv nachtelijke vliegtuigen 10x, avond 5x etc.Heeft een artikel hiervan ook op de site gestaan(Alexander de Roo). Weet iemand hoe het hiermee staat en hoe dit te rijmen valt met wat het arrogante schiphol nog allemaal lijkt te willen??
De europese geluidswet is van kracht maar betekend voorlopig niet meer dan het maken van kaarten (geluidsbelasting per 5 dB Lden en Lnight) en het maken van vrijblijvende actieplannen. Het is een richtlijn voor de procedure er is geen resultaatverplichting.
De NOx-richtlijn kon wel eens een veel groter probleem woirden voor Schiphol.
CO2 uit vliegtuigen is overigens vogelvrij, wordt niet verhandeld, nog belast
Geplaatst door GH uit NULL
Vraagje: Waarheen 'verwaait' de luchtvervuiling van het vliegverkeer eigenlijk? Nederland is klein, maar de wereld inmiddels ook. Overheid, denk in dié termen in plaats van 'groot' te denken en alle milieuproblemen te bagataliseren. DDT en CFK (ooit drijfgas voor spuitbussen) werden al verboden. Te laat naar nu blijkt.
80 km op de weg? Ook 80 km in de lucht? Kan niet. Wat dan wel?
CO2-rechten worden al verhandeld. En niet voor niets. Wanneer gaan we vliegrechten verhandelen? en gewoon MINDER vliegen? Functioneel vliegen! Als je tijdig bijstuurt, dan kun je ook straks blijven vliegen. Denk toch eens na, dit hou je niet vol!