Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Nederland worstelt met mileuwet EU

 |
 Geplaatst door: redactie 
 |
 Bekeken: 665 
|
 NRC 
Nederland worstelt met mileuwet EU Download het gehele artikel 'Nederland worstelt met mileuwet EU'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door GH uit NULL

Goh, en dan wil Schiphol zichzelf verbouwen tot pretpark voor de omwonenden. Om het verkeersinfarct met bijbehorende milieuproblematiek nóg verder te vergroten.

Vraagje: Waarheen 'verwaait' de luchtvervuiling van het vliegverkeer eigenlijk? Nederland is klein, maar de wereld inmiddels ook. Overheid, denk in dié termen in plaats van 'groot' te denken en alle milieuproblemen te bagataliseren. DDT en CFK (ooit drijfgas voor spuitbussen) werden al verboden. Te laat naar nu blijkt.

80 km op de weg? Ook 80 km in de lucht? Kan niet. Wat dan wel?

CO2-rechten worden al verhandeld. En niet voor niets. Wanneer gaan we vliegrechten verhandelen? en gewoon MINDER vliegen? Functioneel vliegen! Als je tijdig bijstuurt, dan kun je ook straks blijven vliegen. Denk toch eens na, dit hou je niet vol!

Geplaatst door vos uit Uitgeest

Van nadenken wordt je moe. Dan heb je een
vakantie nodig. Juist! met het vliegtuig!
Is voor al die 'nadenkende' amtenaren nog
gesubsidieerd ook!

Geplaatst door Johan uit Assendelft

Ik meen dat er ook een Europese geluidswet is of in ieder geval dat die er aan zit te komen (binnen 2-4 jaar). Dit zou ook als een knellend corset voor schiphol gaan werken. Er moet dan precies in kaart worden gebracht waar de geluidsbronnen zich bevinden en gelden bv nachtelijke vliegtuigen 10x, avond 5x etc.Heeft een artikel hiervan ook op de site gestaan(Alexander de Roo). Weet iemand hoe het hiermee staat en hoe dit te rijmen valt met wat het arrogante schiphol nog allemaal lijkt te willen??

Geplaatst door Evert Hassink uit Amsterdam/Groningen

De europese geluidswet is van kracht maar betekend voorlopig niet meer dan het maken van kaarten (geluidsbelasting per 5 dB Lden en Lnight) en het maken van vrijblijvende actieplannen. Het is een richtlijn voor de procedure er is geen resultaatverplichting.
De NOx-richtlijn kon wel eens een veel groter probleem woirden voor Schiphol.
CO2 uit vliegtuigen is overigens vogelvrij, wordt niet verhandeld, nog belast