Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Nader onderzoek angstmeldingen Schiphol

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 1072 
|
 Haarlems Dagblad 
Nader onderzoek angstmeldingen Schiphol

SCHIPHOL - Wie een melding indient over angst of vervuiling rond vliegtuigen op Schiphol, moet in het vervolg verplicht een toelichting geven.

Het afgelopen jaar steeg het aantal angstmeldingen, maar bij het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) blijft het gissen naar de redenen. ,,Om meer inzicht te krijgen bij de meldingen van angst of vervuiling zijn klagers nu verplicht een nadere uitleg te geven. Hiervoor was dat niet verplicht’’, laat BAS weten.

In het verleden waren er wel aanwijsbare pieken zoals het toestel van Royal Air Maroc dat ganzen in de motor kreeg, laag over Haarlem en Spaarndam scheerde en een noodlanding maakte op Schiphol. Een andere piek was na het KLM-toestel dat niet vanaf de Zwanenburgbaan opsteeg maar vanaf de taxibaan en natuurlijk na het neerstorten van de Boeing van Turkish Airlines in een akker voor de Polderbaan.

Milieuklachten slaan volgens BAS mogelijk op bewoners die zich zorgen maken over hun gezondheid. Maar er zijn ook meldingen over olielekkages


Reacties op dit bericht

Geplaatst door gerard uit NULL

1) De 'enquette' is niet bedoeld om de hinder te kunnen verminderen maar om de PR machine bij te kunnen sturen.

2) Des te meer invoervelden je bij BAS verplicht moet invullen, des te minder melders. Ik kan de krantenkop voor volgend jaar alweer voorspellen.

Geplaatst door j.h.griese uit Amstelveen

Schandelijke praktijken daar! Wat deugt er eigenlijk nog wel aan dat huidige Schiphol-beleid. Men lijkt daar iedere morgen wakker te worden met in het hooft met: Hoe manipuleren en belazeren we de boel zo veel mogelijk weer. LVNL directeur Riemens in de Telegraaf: Het moet maar uit zijn met die milieu opvattingen... Die man heeft toch 2 opdrachten: Vliegen accomoderen en burgers op de grond beschermen??

Geplaatst door cros op de helling uit deltametropool

Negen jaar lang subsidieerde het PNL de universiteit van Leiden met als doel (kort samengevat):

Via hersenscans aantonen dat wie moeite heeft met de overlast en milieuvervuilende activiteiten van de sector fysiek afwijkt van de normale burger.

Binnen de sector lijkt sprake te zijn van een angstcultuur waarbij alle betrokkenen met dit soort misbruik van de wetenschap genoegen neemt. Dito de vele overheidsinstanties en lokale politici die zich door de briefings van Hans Alders laten imponeren.
In de laatste PNL nieuwsbrief wordt trots op dit onderzoek gewezen. Verder bijdragen van de voorzitter van de Kamer van Koophandel te Amsterdam en een bestuurder van TU Delft.

Zoals het NHD onlangs liet weten mag dit PNL niet worden gezien als lobbyclub, nee het betreft hier onpartijdige, verantwoorde informatie voor politiek, journalistiek en publiek. Waarvan acte!

PNL: Platform Nederlandse Luchtvaart; tot voor kort: PDL, Platform Duurzame Luchtvaart


Geplaatst door A. Boeing uit Hoofddorp

Is er niet een gezegde van "een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest"? Wie in Groningen woont en in twee dagen drie aardschokken voelt ligt daar wellicht wakker van en dan kan een ander roepen dat die schokken "onschuldig" zijn maar dat helpt echt niet. Als je de klap van Turkish Airlines op 500 meter van Zwanenburg nog hoort of leest dat er weer eens eentje omlaag is gekomen (op niet bedoelde wijze dan) en je ziet en hoort dagelijks tientallen vliegtuigen boven je hoofd hoef je toch geen geleerde te zijn om te snappen dat dat angst aanjaagt? En ook stress met alle medische gevolgen van dien. Juist daarom moet je als LVNL nooit boven bewoond gebied laten vliegen als dat niet absoluut onvermijdelijk is. Dat heeft met realistische risico's niets van doen. We kennen allemaal de verhalen dat vliegen zo veilig is. Jaja, dat zal best maar dat wordt doorgaans beweerd door mensen die nooit een vliegtuig boven hun hoofd zien, die hebben makkelijk praten. En wat BAS betreft? Ach ja.....