Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Nachtelijke meetvluchten voor bepalen grondhoogte

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 850 
|
 BAS 
Nachtelijke meetvluchten voor bepalen grondhoogte

Als de weersomstandigheden het toelaten, worden in de nachten van 25 maart t/m 29 maart rond Schiphol meetvluchten uitgevoerd voor het bepalen van de grondhoogte. Een vliegtuig uitgerust met gespecialiseerde apparatuur zal vanaf een hoogte van 550meter de omgeving 3-dimensionaal opmeten.
De firma Fugro Aerial Mapping B.V. uit Leidschendam verricht deze werkzaamheden in opdracht van Rijkswaterstaat in samenwerking met het Waterschapshuis. Deze metingen zijn de basis voor het Actueel Hoogtebestand Nederland. Het waterschap gebruikt deze gegevens voor optimalisatie van het peilbeheer, droogleggingskaarten en inundatie-risicokaarten. 
Voor de vluchten is vergunning verleend door de Inspectie Verkeer en Waterstaat.
 
Klik hier voor een kaart waarop aangeven is boven welk gebied de vluchten zullen worden uitgevoerd.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Gerard

Ach, dan weet men elders ook hoe het is om 's nacht door een vliegtuig gewekt te worden. Het is er maar ééntje. Hier wordt je 's nachts doot 'tich vliegtuigen steeds weer opnieuw wakker gemaakt. Ook met 'vergunning'. Voor onbepaalde tijd.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

't Is maar wat je 'elders' noemt Gerard.

Mij verbaast bovenstaand bericht in hoge mate. De huidige mogelijkheden tot het monitoren van de gebeurtenissen op aarde vanuit satellieten is zo'n beetje onbeperkt: objecten tot 40 centimeter kunnen prima worden waargenomen. Metingen vanuit stationaire satelieten lijkt me efficienter dan aan turbulentie onderhevige vliegtuigjes.
Daarnaast is Nederland na de Malediven het platste land ter wereld.

?


Geplaatst door Observer

Gerard, Niet alleen in het noorden vliegt men snachts. Tegenwoordig ook op de Buitenvelderbaan,(en ook elders) waar het LNight jaargemiddelde met 15 dBA/ LDen toenam...

Geplaatst door Gerard

1)
dat meetvliegtuig vliegt toch vooral over gebieden waar men 's nacht normaal gesproken niet vliegt?

2) Toename van de Lden zegt toch niet alles over hoeveel keer en op hoeveel dagen je 's nachts wakker wordt gemaakt? lday, Lnight, Lden zijn slechte indicatoren voor de feitelijk ervaren hinder.

3) Vreemd dat men 's nachts op de Buitenveldertbaan vliegt. Op crosnet staat:

Buitenveldertbaan (09-27):

Geen starts in beide richtingen in de periode tussen 23:00 en 06:00

Geen landingen vanuit het westen (09) in de periode tussen 23:00 en 06:00.

In principe geen landingen vanuit het oosten (27) in de periode tussen 23:00 en 06:00

4) Kennelijk geldt er geen 'principe' meer?

5) Aan de plaatjes in het radararchief te zien valt het nog wel mee met het aantal dagen dat men 's nachts op de Buitenveldertbaan vliegt. Kunnen de mensen die onder de veelgebruikte (bijna dagelijks) nachtroutes nu ook eens een nachtje normaal slapen. Is dat zo erg?






Geplaatst door Observer

1) Nee.
2) Mogen we ons ook ERGENS op baseren ?
3) Mededelingenvan de Sector daar weet je toch vandat die niet deugen?
4) Principes kent Schiphol niet, alleenhet principe: Hoe lang kunnenwe de boel belazeren
5) Cynisch hoor, alsof Amstelveners hier jullie in het noorden geen goede nachtrust zouden gunnen? Houdt hier mee op. Het schaadt je zelf !

Geplaatst door Gerard

1) oh?
2) 'we?' Als je de verkeerde indicatoren gebruikt trek je de verkeerde conclusies. Niet goed
3) Dat blijkt.
4) Het is een reactie op het eerste bericht van Observer. Er is maar een zeer beperkt aantal plaatsen in Nederland waar men officieel preferent, dus bij voorkeur dus, dag én nacht overheen vliegt. Welke? Dat mag Observer zeggen. Maar niet het gebied van de Buienveldertbaan. Dus moet je geen appels met peren vergelijken.
Aardig van de Amstelveners dat ze 'ons in het noorden' een goede nachtrust gunnen. Zet het om in daden, zou ik zeggen. Stel voor dat voortaan ieder een evenredig deel krijgt. Deal?

Geplaatst door Observer

Discussie gesloten !

Geplaatst door Gerard

lijkt prima