Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Na Polderbaan ook de andere startbanen Schiphol dicht voor onderhoud

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 875 
|
 rtvnh.nl 
Na Polderbaan ook de andere startbanen Schiphol dicht voor onderhoud

SCHIPHOL -  Het onderhoud aan de Polderbaan op Schiphol ligt op schema en is de baan zoals gepland tot 21 april buiten gebruik. Na dit onderhoud volgen er werkzaamheden aan alle andere ‘runways’ van Schiphol, behalve de Oostbaan.
Baan 18R-36L, de officiële naam van de Polderbaan, werd op 10 maart voor al het luchtverkeer gesloten. De eerste twee weken werden gebruikt om de baan gereed te maken om als parkeerplaats te dienen voor tientallen regeringstoestellen die hier voor de NSS in Den Haag waren gekomen. Daarbij zijn duizenden taxi- en startbaanlampen verwijderd en is tijdelijke belijning aangebracht.
Na de wereldtop is Schiphol onmiddellijk begonnen met het grote onderhoud. Op dit moment wordt er geasfalteerd en wordt de baanverlichting teruggeplaatst.

Als de Polderbaan weer in gebruik is wordt er gewerkt aan de andere start- en landingsbanen van Schiphol. Op 27 april is de Aalsmeerbaan (18L-36R) een week lang buiten gebruik. Na de Aalsmeerbaan volgen de Buitenveldertbaan (09-27), Kaagbaan (06-24), Zwanenburgbaan (18C-36C) en wordt er een taxibaan bij de Kaagbaan aangelegd. Aan de kortere Oostbaan (04-22) hoeft dit jaar niks te gebeuren.

Eind september moeten alle werkzaamheden zijn afgerond.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Kolderbaan, ook wel Polderbaan genoemd van 10 maart tot 21 april gesloten. Voor wat voor reden dan ook, dat interesseert me niet, dacht ik nog. Ik werd al blij van het bericht. Helaas.... Het is wel wat stiller boven ons mooie dorp, maar Schiphol heeft de route voor het vliegverkeer gevonden en dat blijft, ook al is de Kolderbaan buiten gebruik, boven Uitgeest liggen. Dus geen stilte zoals het zou moeten zijn. Nee, de toestellen die nu naar o.a. de Zwanenburgbaan gaan, die weten Uitgeest ook te vinden. Dus evengoed laag overscherende herriebakken. Schiphol zal nooit veranderen en altijd schijt aan haar omgeving houden.
Dan komen daar Eindhoven-airport, Lelystad-airport, Rotterdam-airport (DenHaag-airport) en waarschijnlijk Twente-airport (wordt wel ingelijft door de Schipholgroup) nog bij, die immers allemaal van de Schipholgroup zijn. Conclusie: totale waanzin op 41000 vierkante kilometer!