Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

N-Veluwe positiever over uitbreiding vliegveld

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 666 
|
 omroep gelderland.nl 
N-Veluwe positiever over uitbreiding vliegveld

NIJKERK - Gemeenten op de Noord-Veluwe zijn positiever over de uitbreiding van vliegveld Lelystad. In een nieuw voorstel komen vliegtuigen op een hoogte van minimaal 1800 meter boven de Veluwe langs. Ook stijgen en dalen ze niet meer boven dorpen en steden.
Dit zijn belangrijke veranderingen ten opzichte van het plan dat Hans Alders eind maart presenteerde.
Oud-VROM-minister Alders onderzoekt de uitbreiding van vliegveld Lelystad naar 45.000 toeristische vluchten tot 2020. Gemeenten en inwoners op de Noord-Veluwe waren altijd fel tegen deze plannen.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door A. Boeing uit Hoofddorp

Gemeenten op de Noord-Veluwe zijn niet alleen positief maar ook uitzonderlijk naief. Misschien moeten ze eens gaan praten met bewonersgroepen rond Schiphol. Over de milieubaan die zoveel herrie geeft, over de spijkerboorroute die pal over een nieuwbouwwijk is gelegd, over de geluidhinder door het starten/landen in de nacht, over de deken van herrie in grote delen van de regio, dag in, dag uit, over ribbels in een polderlandschap dat daarmee is vernietigd, over vliegtuigen die op 500 meter van een dorp uit de lucht vallen, over .......... nou ja, gewoon over hoe het echt zit in dit land met vliegvelden.

Geplaatst door Loriet uit NULL

Dat zooitje daar zal wel weer omgekocht zijn
met snoepreisjes aangeboden door de graaiers
uit de vliegtuigindustrie. Naar bewoners wordt niet toch niet geluisterd!

Geplaatst door cros op de helling uit deltametropool

En daarbij speelt ook het volgende:

Langzaam worden de geesten rijp gemaakt voor een generatie "vliegende flatgebouwen" waar tot 800 passagiers of "megatonnen" vracht mee vervoerd kunnen worden. Al eerder kwam de dubieuze rol van de Milieudiensten aan de orde bij het "begeleiden" van de groei en samenhangend oprekken van grenzen t.a.v. de woon- en leefomgeving. Rijkscommissaris Alders speelt ook een zeer bedenkelijke rol door o.a. tot een bepaalde datum (2020) een maximum aantal vluchten te poneren, dus los van de capaciteit per toestel en de periode daarna.

Let wel, de sector kijkt al naar 2040 en er liggen plannen voor een 2e Kaagbaan, het via het project SMASH(!) ook bestuurlijk(!) annexeren van een gebied groter dan de "Metropoolregio A'dam" en uiteindelijk de realisatie van het "Leitbild Schiphol 2040".

Het moet maar eens gezegd worden: een club binnen de Provincie Noord Holland werkt samen met de Dienst Grondgebiedzaken A'dam aan de realisatie van een ware "Aerotropolis".
Wie meer wil weten raadplege google op deze term en kan hun nieuwe publiciteitsvehicel "METRPOOLPODUM" downloaden van de site: www.metropoolregioamsterdam.nl

Een en ander lijkt verplichte kost voor de platforms en hun besturen, aan wie deze verontrustende ontwikkelingen grotendeels voorbij lijken te gaan?