Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Mogelijk een baan minder op Schiphol

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 1919 
|
 NHD 
Mogelijk een baan minder op Schiphol Download het gehele artikel 'Mogelijk een baan minder op Schiphol'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door bas van den born

Goed idee, laten ze dan beginnen met de polderbaan weer aan de natuur terug tegeven,
het was tenslotte een milieu baan.....

Geplaatst door gerard

Bas, helemaal mee eens...

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Onze Melanie S. blijft verbazen.

Ze wil ‘niets weten’ van een luchthaven in zee. Ze wil wel alles weten aangaande capaciteit. Ze wil niets weten van overlast, Schiphol opereert volgens haar binnen de norm. Als het mutsje nu es 1 keer verder dacht dan d’r haar lang is, dan kwam ze tot de conclusie dat nou juist een platform in zee haar hoofdpijndossier als sneeuw voor de zon kan verdwijnen:

Weinig tot geen overlast, onbeperkt capaciteitsgroei, met een drijvend platform geen probleem met draaiende winden, geen milieuprobleem en een prachtig prestige project in een groeiende economie.

Maar nee, alles in het werk stellen om capaciteit van een overleden luchthaven te doen toenemen. Schultz van Haegen is de grootste bedreiging voor Schiphol, al schijnt ze dat zelf maar niet te willen snappen. Mensen die echt tegen luchtvaart zijn kunnen haar beter steunen, denk ik zo.


Geplaatst door Ton

Ik ga voor 6 banen minder .............

Geplaatst door Dirk

Wat een onzinbericht is dit zeg. Iedereen kan bedenken dat ook bij klimaatveranderingen de windrichting en -kracht in Nederland dusdanig variabel zullen blijven dat Schiphol zowel noord-zuid als (zuid)west-(noord)oost gelegen banen nodig heeft. De enige oplossing om wellicht zelfs twee of drie banen te slopen is de aanleg van een paralelle Kaagbaan die ook vanuit het noordoosten aangevlogen mag worden. In dat geval zouden de Buitenveldert-, Aalsmeer-, en Oostbaan kunnen verdwijnen. Die optie zou trouwens sowieso de meest 'geluidsvriendelijke' zijn aangezien de overlast in Amstelveen/Buitenveldert en Aalsmeer dan vrijwel geheel verdwijnt. Er blijven dan 2 x 2 paralelle banen over om het vliegverkeer af te handelen (Zwanenburg- + Polderbaan en Kaagbaan + paralelle Kaagbaan). Al het verkeer kan dan van en naar de minst hindergevoelige gebieden ten zuidwesten en noorden van de luchthaven worden afgewikkeld.

Geplaatst door Andere Dirk

Beste Dirk,

Vraag 1.
Woon je toevallig in Amstelveen/Buitenveldert of Aalsmeer ?

Vraag 2.
Noem eens het minst hindergevoelige gebied ten Noorden van de luchthaven.
Spaarndam, Assendelft misschien ???

Geplaatst door Dirk

Hoi andere Dirk,

1. Ik woon al jaren naar volle tevredenheid in Zwanenburg.

2. Iedereen die een landkaart kan interpreteren ziet in één oogopslag dat de gebieden ten noorden en zuidwesten van Schiphol het minst hindergevoelig zijn omdat ze relatief dunbevolkt zijn. Ik beweer absoluut niet dat er daar geen hinder is, maar er worden relatief weinig mensen door vliegtuiglawaai gestoord. Logisch dus dat je de overgrote meerderheid van de vliegtuigbewegingen richting het noorden en zuidwesten afhandelt.

Groeten, Dirk

Geplaatst door leo

** Het mag niet gaan over hoeveel mensen er geluidshinder (mogen) hebben. Dat kan zowel 49dbA als 63dbA zijn.

** Het zou moeten gaan over hoeveel geluidshinder je een mens mag aandoen. Dat zijn pas échte grenzen.