Terwijl de kop boven dit stuk de gemiddelde Spaarndammer zal doen huppelen van opluchting blijf ik enigszins cynisch.
Van alle beloften gedaan door Schiphol, LVNL, ministerie van V&W sinds de ingebruikname van de Polderbaan, is er nog geen 1 gestand gedaan. En zelfs de afspraken die ruim daarvoor zijn gemaakt met Jorritsma zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Een artikel in het HD waar geen respons op komt van LVNL vanwege het niet officiële karakter van de mededeling doet mij huiveren.
En niemand van de geleerden die tijdens het ontwerp van de Polderbaan (hij is toch wel ontworpen?) de ‘rekenfout’ aan zag komen of het gevaar voor parallel uitvliegen bedacht heeft? Willens en wetens dus…
Dit is de manier waarop LVNL de problemen oplost: gewoon verschuiven naar een ander bevolkingsdeel. Het is duidelijk dat het 'moet' omdat de veiligheid (van de vliegtuigen en niet van de bewoners op de grond)in het geding is. Maar wij weten langzamerhand dat het natuurlijk om de capaciteit gaat. Wie er last van heeft maakt LVNL totaal niet uit. Wanneer Badhoevedorp of Amsterdam weer meer klagen? Geen probleem, dan verschuiven we de routes gewoon nog een keer omdat anders de 'veiligheid' in het geding komt.
Wat is de oplossing? De oplossing is dat Schiphol, op deze plaats gewoon niet meer mag groeien (eigenlijk moet Schiphol krimpen). We hebben allemaal de alarmerende foto's in de krant gezien waar de NOx vervuiling het ergst is: precies in de randstad, Ruhrgebied en Vlaanderen. Waarom dan in dit gebied een steeds maar groeiende 'mainport' Weg er mee. We hebben het al benauwd genoeg!
Dr. Kees Weijer
voorzitter Platform Vliegoverlast Amsterdam
van Eeghenstraat 54 III
1071 GJ Amsterdam http://www.vliegoverlast.nl .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam
Van alle beloften gedaan door Schiphol, LVNL, ministerie van V&W sinds de ingebruikname van de Polderbaan, is er nog geen 1 gestand gedaan. En zelfs de afspraken die ruim daarvoor zijn gemaakt met Jorritsma zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Een artikel in het HD waar geen respons op komt van LVNL vanwege het niet officiële karakter van de mededeling doet mij huiveren.
En niemand van de geleerden die tijdens het ontwerp van de Polderbaan (hij is toch wel ontworpen?) de ‘rekenfout’ aan zag komen of het gevaar voor parallel uitvliegen bedacht heeft? Willens en wetens dus…