Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Minder mensen klagen over lawaai van Schiphol

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 858 
|
 NHD 
Minder mensen klagen over lawaai van Schiphol Download het gehele artikel 'Minder mensen klagen over lawaai van Schiphol'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Over sarcasme gesproken: uitleg?

Ik zal het uitleggen:

Vliegtuigen maken t-herrie.
Als die continue over je heen vliegen dan heb je daar last van.

Ondanks het feit dat de luchtvaartsector er alles aan doet om onduidelijk te maken wat de gevolgen zijn voor de mensen op de grond, is er een moedige 6000 man die nog weet vol te houden te roepen hoeveel t-herrie ze teveel te verwerken krijgen.

Analyse? My ass. Men gaat met de dalende cijfers 'aantonen' dat de sector uitstekend performed.

Geplaatst door Maaike uit Leiden

"Minder mensen klagen..."

Ja, vind je het gek. Als er nauwelijks enig verband is tussen het indienen van een klacht en de hoeveelheid vliegtuiglawaai, dan word je als klager vanzelf murw. Klagen heeft geen zin, het lawaai gaat gewoon door. Schiphol mag gewoon doorgroeien. De aanhouder wint.

Geplaatst door Ton uit NULL

"De sektor zou beter in staat zijn om de hinder uit te leggen en maatregelen te nemen".
En zó worden we al ruim 5 (20) jaar aan het lijntje gehouden en het bos ingestuurd.

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

Het aantal klachten die, sinds de Kolderbaan operationeel is, is enorm (hoe veel precies weet ik niet, maar zeker meer dan 3 miljoen). Ondanks dat enorme getal denderd de luchtvaartlobby gewoon door.
Simpelweg omdat zij deel uitmaakt van de wet. De wet die ondergebracht is bij 'onze lieve regering'. Het zelfde is immers gebeurd met het Cros, dat nu Bas is gaan heten en eveneens in handen is van, jawel, diezelfde luchtvaartlobby. Zou Benno Baksteen nog steeds geloven dat de luchtvaartlobby niet manipuleert, niet bedonderd en geen achterkamertjes-politiek bedrijft? En, om als gedupeerde een klacht in te dienen, waar toch blijkbaar niets mee gedaan wordt, moet je zowat de Berlijnse muur slechten! Wordt daar dan maar eens niet (klaag)moe van! Vlieg-TUIG !

Geplaatst door Frits uit Leiden

@Aal, en dan hebben we nog de mensen die door een ip-ban niet op deze site kunnen schrijven vanwege hun te kritische analyse van het politieke beleid.
Wellicht wil Aal optreden als ombudsman ingeval het onredelijke ip-bannen betreffen. Het is duidelijk dat het zo in gezeur blijft hangen en daar heeft niemand wat aan. Zelfs onze nationale pony Cerfontaine niet.
En is dat ook niet zijn bedoeling?

Geplaatst door Willem uit Heemskerk

Ik ben vorig jaar inderdaad gestopt met klachten indienen en was 'goed' voor zo'n 25.000 stuks per jaar. De reden is niet dat het lawaai minder geworden is maar omdat jaren klagen geen enkele zin heeft gehad en de veelklagers niet meer serieus genomen worden bij het bepalen van beleid. Dat hebben ze dan eindelijk officieel verklaard maar achter de schermen deden ze dat natuurlijk al. Gewoon in de maling genomen dus al die jaren. BAS boycotten is de enige manier om werkelijk je stem te laten horen.

Geplaatst door Ton uit NULL

Willem.
Schiphol boycotten werkt waarschijnlijk op den duur beter.

Geplaatst door Gerard P uit NULL

Opvallend in de klachtenanalyse is dat het percentage veel klagers (gedefinieerd als > 100 klachten per persoon) in 2007 is teruggelopen van 16 naar 6% van het totaal aantal klagers. Dit is een tegengestelde ontwikkeling ten opzichte van de afgelopen jaren waarin dus sprake was van een toenemend aantal veel klagers. Deze veel klagers waren goed voor 96 en 92% (2006 en 2007 respt.)van de totale klachten. De kleine klagers (gedefinieerd als < 100 klachten per persoon) waren in 2006 goed voor 31.349 klachten en in 2007 voor 50.988. Dit is dus een belangrijke toename.
Deze analyse/conclusie wordt overigens niet vermeld in de Klachtenanalyse over 2007 zelf, welke voor het eerst onder verantwoording van BAS is gemaakt. Deze bevinding had m.i. wel vermeld dienen te worden.
Er zijn nog wel meer kanttekeningen te maken bij de analyses maar voor nu tot zo ver.