Bob, wél op reageren! Dit is dus de truuk van arbitrair getrokken lijn rondom Schiphol, de 35 Ke contour. Deze truuk wordt te pas en te onpas gebruikt om zogenaamd aan te tonen dat de hinder is verminderd, in de hoop dat iedereen denkt dat het echt waar is. Die 35 ke contour heeft niéts te maken met de huidige hindersituatie en heeft slechts een historische achtergrond. Maar.... alleen het beperkte gebied binnen die contour geldt als gebied waar volgens de overhied hinder kan zijn. Echter.... tegenwoordig vliegt men vooral búiten die 35 Ke-zone, en dat mág ook onbeperkt met net zoveel herrie als men wil. Alle huizen in de gebieden buiten de genoemde Ke-zone tellen officieel niet mee in de statistiek. Dus wat er in dit artikel staat is officieel waar, er zijn minder gehinderde woningen binnen de oude contour, maar in de praktijk is het totaal aantal gehinderde woningen aanzienlijk hoger. Kijk alleen maar eens naar het aantal klachten, al meer dan één miljoen na de opening van de polderbaan. Het valt het NHD te verwijten dat ze op zijn minst geen vraagtekens plaatst bij deze ongenuaceerde uitspraak van het MNP.
Inmiddels weten we het in deze regio wel:
Schiphol ziet de 'omwonenden' het liefst
verdwijen (zie: huizen slopen voor groei
Schiphol). Ze 'vergeten' even dat ze het
geld over de ruggen (eigenlijk hoofden)
verdienen van die zelfde omwonenden.
Trouwens, hoe ver denk je met zo'n
expansionistische houding door te kunnen
gaan? Er blijven altijd 'omwonenden'.
Voor mij is dit hetzelfde als dat iemand
die rookt, vraagt aan een ander die dat niet
doet en dit dus niet lekker vindt, om maar
elders te gaan staan/zitten!
Nederland bv. op z'n kop!
Geplaatst door joop uit haarlem