Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Milieuregels Schiphol

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 821 
|
 Haarlems Dagblad 
Milieuregels Schiphol Download het gehele artikel 'Milieuregels Schiphol'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door OB

Ik protesteer

Wat de heer Gosse zegt komt gevaarlijk dicht bij een interpretatie, een die de bewoners met Schiphol laat onderhandelen hoe uitbreiding te reraliseren.

Dat is niet wat de bewoners nastreven:
Zij willen juist dat beiden, sector en omwonenden het lef hebben zich zwak op te stellen, dat is hun belangen over te laten aan een luchtvaartschap dat onafhankelijk van belangen beoordeelt wat goed is en niet.

Wat Gosse doet is fout. Het zou de Heer Gosse sieren wanneer hij zich van oordeel zou onthouden. Hij is immers mede verantwoordelijk voor de coördinatie van het evaluatieproject (MEIS).
Uitspraken als deze op dit niveau komen gevaarlijk dicht in de richting van beinvloeden.

Heer Gosse, heb durf en stel je kwetsbaar op. Anders loopt de onafhankelijkheid van de evaluatie gevaar.

Bijvoet

Geplaatst door Jan Griese

de heer Gosse, meent al een opvallend fenomeen te zien: Meer invloed door burgers
op het vliegverkeer.
Jazeker heer Gosse, maar dan via een onafh. kennis instituut en eerst de evaluatie afwachten, waaruit zal blijken, dat groei niet meer kan op deze plek. Schiphol wil de burgers wel meer invloed geven, maar wel 4 tot 5 % groeien. Men wil af van de Dubbeldoelstelling, maar introduceert hiermee een NIEUWE dubbeldoelstelling.

Jan Griese

Geplaatst door Jan Griese

Je was me net voor Olav. We drukten waarschijnlijk net gelijk. Ik las zojuist je reactie. 100% met je eens! De heer Gosse
zou zich nu moeten onthouden van interpretaties. Jan Griese

Geplaatst door OB

Ja Jan. We vallen over hetzelfde.

Uiteindelijk is de hij een van de architecten van het beleid dat nu ter discussie staat.

Olav


Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Constructiefste oplossing?

Zee! Sloop Schiphol.

Minst constructieve?
Maak bewoners verantwoordelijk voor de overlast.

Geplaatst door J. Commandeur

Het is dus:

-of Schiphol slopen

-of de bebouwing in een straal van 40 of 50 km slopen (maak er landbouwgebied van dan krijgen we nog wat EU subsidies)

-of de omgevingen waar die-genen wonen die het meeste vliegen het meeste belasten (de vervuiler betaald) / (en in de stad heb je toch nauwelijks meer extra last van lawaai dan in de dorpen, ik spreek uit eigen ervaring)

J. Commandeur.

Geplaatst door Vos

Wellicht is het mogelijk om van de platforms
een politieke tak te realiseren. Dan kunnen
de platforms een afgevaardige in de kamer(s)
zetelen en zo de Schiphol-group en Den Haag
een pas op de plaats laten maken.
Wellicht meer druk op de ketel zetten voor
wat betreft het verplaatsen van Schiphol
naar de Noordzee, want de huidige beleids-
makers zijn nog te lui om in hun eigen reet
te krabben!
Het vrijgekomen land eindelijk daar voor
gebruiken waar het voor bedoeld is,
bewoning en recreatie!