Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Megaterrein voor Schiphol(toegevoegd: het bewuste manifest)

 |
 Geplaatst door: Kees-W 
 |
 Bekeken: 1297 
|
 Parool 
Megaterrein voor Schiphol(toegevoegd: het bewuste manifest) Download het gehele artikel 'Megaterrein voor Schiphol(toegevoegd: het bewuste manifest)'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door kees weijer uit amsterdam

Wie heeft dit allemaal beslist? Wie zijn er allemaal bij betrokken? Nog meer verkeer en files. Het is duidelijk dat Schiphol bezig is een vrachtverkeer luchthaven te worden. En de overheid, in dit geval dus Haarlemmermeer, gaat mee. Houdt je hart maar vast!

Geplaatst door Rob uit NULL

ze willen 165.000 m2 aan kantoor ruimte bouwen... Ik lach me dood.. er staat bijna een 1.000.000 in een straal van 10km om schiphol leeg..! kijk maar op Funda.nl of vraag het aan economische zaken..
Over 10 jaar kennen kinderen uit de randstad een koe alleen van plaatjes.

Nederland... wat een klote land begint het te worden.

Geplaatst door gerard uit NULL

Schiphol de projectontwikkelaar! Geen enkele andere projectontwikkelaar veroorzaakt zóveel overlast!

Geplaatst door J de Jong uit Uitgeest

Wat weer opvalt is het totale gebrek aan innovatie. Nog meer vrachtwagens, een spoorlijntje en binnenhaven (aanvoer kerosine?) om de ladingen mobieltjes e.a. moderne consumentenelectronica snel af te voeren. Maar lange termijn?
In feite is het weer een truc om meevallers uit de aardgasbaten van 3 milliard (gasprijs stijgt volgend jaar met ca. 20%) deels regelrecht naar de vastgoedsector te loodsen. Pikant lijkt daarbij de rol van bepaalde geledingen in de provincie Noord-Holland, die gelijk V&W in Den Haag een staatje binnen de provincie lijken te vormen. Zou dat niet eens aangepakt moeten worden, het wordt net als Hooijmajers "aanjaagteams" een regelrechte bedreiging van de leefbaarheid in onze regio.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Gisteren (maandag 10 oktober), een interview op Radio 1 met professor Jaap van Duin, topman van Robeco die afscheid neemt.

Deze man die waarschijnlijk meer verstand van financiën heeft dan ondergetekende hield een betoog voor krimp van de economie.
Hij kwam met een vergelijk met de gouden eeuw op de proppen. De situatie van toen is zeer vergelijkbaar (macro-economisch gezien) met de situatie van nu.
Van Duin voorspelt een teruggang van het welzijn. Volgens hem moeten we ons daarvoor op voorbereiden en de onomkeerbare effecten van milieuvernietiging tegen gaan. En niet een beetje.

Groei is onzin volgens Van Duin. Het is in onze cultuur ingesleten dat we denken dat alleen groei ervoor kan zorgen dat je overleeft. Echter, de welvaart is 100 jaar tot na de Gouden Eeuw in stand gebleven, zonder economische groei.

Met de megalomane gedachten van de huidige ondernemers en de politiek voorspel ik, als leek, een zeer zware economische crisis en een achterstand ten opzichte van de landen om ons heen als we zo krampachtig bezig blijven (als BV Nederland).
De honderden miljoen die nu opeens benodigd zijn voor een extra industrieterrein hadden allang geïnvesteerd moeten zijn in het welzijn van de slachtoffers van de geluidsoverlast.
De noodzaak is wederom economisch, hoor ik de ondernemers al roepen.
Dat kan echter nooit de reden zijn, anders ging men wel naar een bank om geld te lenen. Maar nee, het moet met centen van de belastingbetaler plaatsvinden.

Gevolg? De politieke partijen gaan lobbyen voor deze maatschappelijk verantwoorde, rekening met het milieu houdende, zeer efficiënte projectontwikkeling.
Het stuitende aan het geheel is dat Noord Holand, Zuid Holland en half Utrecht onbewoonbaar verklaard zouden moeten worden vanwege de vervuiling en de overlast.

Is er nu echt geen 1 persoon in Nederland met politieke macht die in de gaten heeft dat NL-West op deze manier geen enkel bestaansrecht heeft, tenzij het is als industrieterrein (en zelfs dat niet, bedrijven in Halfweg vertrekken vanwege het niet kunnen bellen met klanten)?



Als het waar blijkt te zijn dat de overheid honderden miljoen pompt in een verlieslijdend bedrijf, dat geen enkel perspectief heeft uit die verliesgevende positie te komen, dan stel ik een revolutie voor.

Geplaatst door J.H.Griese uit Amstelveen

Heer Aalegeiz,
Geheel mee eens.
Het merkwaardige is, dat de heer van Duin al eens eerder eendergelijk verhaal hield 3 jaar geleden. (We hebben dat op band)
Toen ik hem belde, met de vraag of we zijn verhaal mochten publiceren in onze krant naar de achterban verbood hij mij dat met klem.
We hebben dat toen genegeerd. En toch gepubliceerd. Het werd immers op radio 1 uitgezonden.
De man is/was vrij dubbel.

Moet hij zijn geweten nu weer sussen, nu hij weg gaat?
En Robeco als de milieuvriendelijke belegger afficheren?
Dubbel wel
Jan Griese

Geplaatst door Vos uit Uitgeest

Hoe verrot de Schiphol-Group werkelijk is,
laten zij duidelijk zien. Als de luchtvaart-
-sector werkelijk zo begaan is met de
omwonenden zouden zij dan pleiten voor een
'werkstad A4'? Over de naam valt te twisten,
maar mijn inziens is dit het bewijs dat het
de sector geen ene malle moer interresseerd
of de discussie nog open ligt of al dat geld
(want het zal geld kosten!) niet beter opzij
gezet kan worden voor de ontwikkeling van
een luchthaven in zee.
Nu wordt er werderom op een vuile manier
land opgeslokt, en als ze geen toestemming
zouden krijgen om een 'werkstad A4' te
realiseren, kan er altijd nog wel een
landingsbaantje worden gebietst. Past in de
strategie, want wij zijn zielig en moeten
wel om te overleven.........................