Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Marketingverhaal over Schiphol al mainport moet doorgeprikt worden

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 1416 
|
 NHD 
Marketingverhaal over Schiphol al mainport moet doorgeprikt worden Download het gehele artikel 'Marketingverhaal over Schiphol al mainport moet doorgeprikt worden'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door J.H.Griese

Een goed verhaal, dat ons bekend in de orenklinkt.
Het CPB anayseerde al in 1997 rapport "Grenzen aan de groei," (wel in de kleine lettertjes) Als we het concept Mainport laten schieten, dus niet meer naar een Mainport streven, scheelt ons dat 0,1 % Bruto Nationaal product op Jaarbasis !
Hoezo Schiphol de drager, de motor vande Ned Economie??
Laat ons niet lachen.
Een functionele Luchthaven, dat is waar we voor pleiten.
Jan Griese


Geplaatst door Leonard

Jan,

Het marketingverhaal van Schiphol moet inderdaad doorgeprikt worden, echter Evert Hassink ziet mijn inziens de vastgoed-ontwikkeling over hoofd, waar de laatste tijd veel aandacht voor it (firma Poot etc.).

Een groot deel (of misschien zelfs het grootste deel) van de inkomsten van Schiphol komen niet uit landingsgelden (de core business), maar uit vastgoed. Nu Schiphol meer concurrentie krijgt (zie Madrid) zullen de inkomsten uit landingsrechten blijven dalen. De inkomsten uit vastgoed worden dus steeds belangrijker voor Schiphol.

Hoe kun je dan blijven groeien. Juist door de omgeving leeg te trekken. De economische groei van Schiphol gaat ten koste van de groei van de middenstand en vastgoed in steden in de omgeving van Schiphol.

De ambities van Schiphol kunnen feitelijk alleen in de regio botvieren. Eerlijke concurrentie? Geenszins. Met alle subsidies en lobby-kracht van Schiphol is de plaatselijke MKB-er niet tegen bestand. Eigenlijk zou de NMA (Nederlandse Mededingings Autoriteit tegen deze vorm van concurrentie een onderzoek moeten starten.

Geplaatst door nico

Hier dient zich een prachtig analogon op. In Banglades sloopt men oude schepen met soms asbest op een zeer milieu-onvriendelijke wijze, waardoor ook de gezondheid van de bevolking achteruitgaat ingegeven door het kapitalistisch denken (het lijkt wel of ik Marx aanhang).
Het zelfde kapitalistisch denken gebeurt ook in Schiphol, met dezelfde gevolgen,
achteruitgang van de leefomgeving en de gezondheid. Als C en zijn paranimfen de kans zouden krijgen zou dat op dezelfde schaal gebeuren als in Bangladesh (amen).

Gek dat die naam Schiphol ook voor die scheepssloop van toepassing lijkt te zijn.
Het nu nog bekend als de ijzermijn van Bangladesh.