Het niveau van deze voorlichtingsactie van de heer Droste herinnert mij in plaats van aan journalistiek aan de soort van propaganda die ik in mijn jeugd meemaakte van een andere bezetter.
Dat Arjen Schreuder hier in loopt is voor mij onbegrijpelijk.
De 'pyramiden' zijn alleen een plaatselijke correctie van een nalatige inschatting van de schade lokaal achter de Polderbaan aangericht door grondgeluid van de start. Geen kunde maar onkunde.
De frontports zijn een in een onduidelijk jargon verpakte verdediging nu luchthavens rondom gebruik maken van de moeilijke bereikbaarheid en de lange taxitijden op Schiphol. Antwerpen stoefte al op de veel comfortabelere verbinding mat Zaventem.
Antigeluid is alleen bruikbaar in besloten kleine ruimten (cockpit) en misschien in slaapkamers van mensen die binnen zwaarbelaste zonen moeten blijven wonen. Of wilt U soms een kastje klikken op de rugleuning van Uw tuinstoel.
Ook geluidsarme glijvluchten zullen moeten afremmen als ze de grond naderen om niet als een speer in de diepte te worden geboord. Het probleem blijft voor hen die binnen de nauwe eindnaderingsbochten wonen zoals in Limmen en Castricum. Frequente en lage nadervluchten blijven overdag nodig (horizontale wachtgebieden) en nadering vraagt een in geen enkel project nog voorziene opdracht tot verantwoordelijkheid voor en vrijheid tot aanpasbare redistributies van luchtverkeer. Juist geen al te stringente regels. Hier wordt te eenzijdig geoordeeld.
Spelen met nieuwe vliegtuigtypes doet iedere Universiteit. Denk aan het project van innovatieve vliegtuigvormen in Delft. Voorlopig is dat een zaak voor Airbus en Boeing en niet van Nederland dat met Fokker zijn laatste innovatieve vliegtuigindustrie wel kwijt is geraakt. Dat heeft niets te maken met de middel of langere-termijngroei, maar met Jules verne achtig dromen over de toekomst. We hebben gewoon te weinig mensen daarvoor.
Alles is hier niet meer dan een goedkope en voor zijn intellect beledigende propaganda-move om de minister in te pakken met een juichend klinkend en op korte termijn ondoorzichtige feestrede bij een zakendiner. Beleefde reacties worden verwacht in een periode van onzekerheid in relatie met het komende m.e.r.
Ik wordt misselijk van de mentaliteit van Schiphol als deze spreekt van onvermijdelijke compromissen voor verontwaardigde omwonenden die met virtuele ruimten worden gecompenseerd.
Mee eens. En vergeet niet dat geen van die maatregelen ook maar iets doet aan het vertrekkende verkeer waar wij ook heel veel (nog meer) last van hebben, een paar kilometer slechts ten zuid-oosten van Castricum waar itt tot bij ons wel stille nachten schijnen voor te komen.
Het een-tweetje tussen Schiphol en regering is dus weer op de rails gezet. Het zijn zulke doorzichtige plannen dat ik verbijsterd ben dat journalisten en Eurlings daar met vol vestand in zouden trappen. De lobby doet zijn werk.
Binnen twee jaar ben ik hier weg en zoek ik een plek op die onder militair luchtruim valt.
Ik ben het geheel eens met de reaktie van prof dr Bijvoet. Het blijkt weer een volkomen leeg verhaal met niet realistiche oplossingen. Het is dus liegen.
Nou Willem, van dat militaire luchtruim zou ik ook niet teveel verwachten. Er worden nog steeds Klu vliegvelden gesloten en wegbezuinigd. Misschien is het verstandiger om net als de dierenpartij een one-issue partij voor dit onderwerp op te richten...en een goed alternatief te bedenken dat beide partijen voordelen biedt...want zonder dat zal er geen oplossing komen..al heb ik daar zowieso al een hard hoofd in..
Geplaatst door Prof dr O.L.M. Bijvoet uit Castricum
Het niveau van deze voorlichtingsactie van de heer Droste herinnert mij in plaats van aan journalistiek aan de soort van propaganda die ik in mijn jeugd meemaakte van een andere bezetter.
Dat Arjen Schreuder hier in loopt is voor mij onbegrijpelijk.
De 'pyramiden' zijn alleen een plaatselijke correctie van een nalatige inschatting van de schade lokaal achter de Polderbaan aangericht door grondgeluid van de start. Geen kunde maar onkunde.
De frontports zijn een in een onduidelijk jargon verpakte verdediging nu luchthavens rondom gebruik maken van de moeilijke bereikbaarheid en de lange taxitijden op Schiphol. Antwerpen stoefte al op de veel comfortabelere verbinding mat Zaventem.
Antigeluid is alleen bruikbaar in besloten kleine ruimten (cockpit) en misschien in slaapkamers van mensen die binnen zwaarbelaste zonen moeten blijven wonen. Of wilt U soms een kastje klikken op de rugleuning van Uw tuinstoel.
Ook geluidsarme glijvluchten zullen moeten afremmen als ze de grond naderen om niet als een speer in de diepte te worden geboord. Het probleem blijft voor hen die binnen de nauwe eindnaderingsbochten wonen zoals in Limmen en Castricum. Frequente en lage nadervluchten blijven overdag nodig (horizontale wachtgebieden) en nadering vraagt een in geen enkel project nog voorziene opdracht tot verantwoordelijkheid voor en vrijheid tot aanpasbare redistributies van luchtverkeer. Juist geen al te stringente regels. Hier wordt te eenzijdig geoordeeld.
Spelen met nieuwe vliegtuigtypes doet iedere Universiteit. Denk aan het project van innovatieve vliegtuigvormen in Delft. Voorlopig is dat een zaak voor Airbus en Boeing en niet van Nederland dat met Fokker zijn laatste innovatieve vliegtuigindustrie wel kwijt is geraakt. Dat heeft niets te maken met de middel of langere-termijngroei, maar met Jules verne achtig dromen over de toekomst. We hebben gewoon te weinig mensen daarvoor.
Alles is hier niet meer dan een goedkope en voor zijn intellect beledigende propaganda-move om de minister in te pakken met een juichend klinkend en op korte termijn ondoorzichtige feestrede bij een zakendiner. Beleefde reacties worden verwacht in een periode van onzekerheid in relatie met het komende m.e.r.
Ik wordt misselijk van de mentaliteit van Schiphol als deze spreekt van onvermijdelijke compromissen voor verontwaardigde omwonenden die met virtuele ruimten worden gecompenseerd.