Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Luchtverkeersleiding wil geluidsnorm oprekken

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 699 
|
 Haarlems Dagblad 
Luchtverkeersleiding wil geluidsnorm oprekken Download het gehele artikel 'Luchtverkeersleiding wil geluidsnorm oprekken'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

http://www.lvnl.nl/nl/actueel/publicaties/publicaties/halfjaarbericht RMI.pdf

Citaat uit bovenstaand verslag van de LVNL zelf:

“Regel 6
Vertrekkende vliegtuigen overdag moeten tot een hoogte van 900 meter (3000 ft) binnen de
gedefinieerde luchtverkeerweg blijven.
Van deze regel mag door 3% van alle vertrekkende vliegtuigen worden afgeweken.
LVNL heeft hier 1.267 afwijkingen veroorzaakt op 81.439 vluchten, dus 1,56% en blijft dus ruim binnen de norm.

Hierbij moet aangetekend worden dat alle afwijkingen die het gevolg zijn geweest van de tijdelijke maatregel om de problematiek rondom parallel starten te beheersen, niet
meegerekend zijn. Dit volgens afspraak met de Handhavingsdienst Luchtvaart van IVW. Voor
de periode 01-11-2003 t/m 14-04-2004 betrof dit ongeveer 1320 afwijkingen.”

Einde citaat.

Dus:
We maken een regel.
Daar houden we ons niet aan
De overschrijding definiëren we met ‘ongeveer’.

Net zo stuitend om te constateren in dit document is dat Regel 4 (Naderende vliegtuigen in de nacht, die zich buiten de TMA bevinden, moeten een minimale hoogte aanhouden van 2100 meter (FL 070).) 4 keer teveel (0,2 % i.p.v. 0,05%) is voorgekomen ten opzicht van de norm.

Dit wordt geweten aan een gebrek aan training van de luchtverkeersleiders.

Ergo: pas ná een ‘extra trainigsbulletin’ is dit bij de LVNL’rs wel duidelijk…