Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Luchtverkeersleiding Nederland komt op bezoek in Aalsmeer

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 712 
|
 Gemeente Aalsmeer 
Luchtverkeersleiding Nederland komt op bezoek in Aalsmeer

Woensdag 28 november ontvangt de gemeente Aalsmeer een afvaardiging van de Luchtverkeersleiding Nederland, de LVNL. De LVNL bepaalt het baangebruik van Schiphol en de routes die vliegtuigen moeten vliegen. De LVNL komt toelichten aan bewoners van Aalsmeer wat de mogelijkheden zijn op het gebied van hinderbeperking door ‘geluidsmanagement’. Wethouder Fransen wil graag van de Aalsmeerders weten wat zij van deze plannen vinden en welke wensen en ambities er zijn.

De toekomstplannen van Schiphol zijn duidelijk. Een groei van 60.000 vluchten per jaar tot 2010, in totaal een groei naar 480.000 vluchten per jaar. Het een en ander is reeds besloten aan de zogeheten ‘Alderstafel’. De gemeente Aalsmeer is niet tevreden met deze toename van het aantal vluchten. Wethouder Ronald Fransen: “Tegenover de grote groei staan naar onze mening onvoldoende hinderbeperkende maatregelen. Ik vind dat Schiphol haar groei eerst moet verdienen door voldoende wisselgeld af te staan.”

De LVNL, een belangrijke speler op Schiphol, probeert gemeenten in de regio met vergelijkbare problematiek als in Aalsmeer tegemoet te komen. De luchtverkeersleiding gaat niet over het aantal vluchten dat Schiphol verwerkt en kan dus niet worden aangesproken op de groei van Schiphol. Wel bepalen zij hoe de vluchten worden afgehandeld. Een soort rol van verkeersagent. LVNL heeft in het kader hiervan een project voor beperking van vermijdbare hinder, genaamd het ‘micro-klimaat’, in het leven geroepen. Het komt er op neer dat gezocht wordt naar een optimale inrichting van de aanvliegroutes om zo vermijdbare hinder ook daadwerkelijk te voorkomen. Fransen: “Een dergelijk project wordt reeds uitgevoerd in Rijsenhout. De eerste resultaten hiervan laten zien dat de hinder aldaar inderdaad is afgenomen, maar dat in Aalsmeer juist een toename van de hinder heeft plaatsgevonden doordat de Aalsmeerbaan extra gebruikt is. Het ziet er naar uit dat de hinder alleen maar verplaatst wordt en daar heeft per saldo niemand wat aan.”

Woensdagavond 28 november komt de LVNL in Aalsmeer toelichten wat zij voor ogen hebben met het micro-klimaat project. Dergelijke avonden zijn ook georganiseerd in Uithoorn en Amstelveen. Wethouder Fransen hoopt op een hoge opkomst: “Ik wil graag van Aalsmeer weten wat men van de plannen van de LVNL vindt. Ik nodig daarom iedereen van harte uit om volgende week woensdagavond zijn of haar stem te laten horen.”, aldus de wethouder. De presentatie van LVNL begint om 19.30 uur in de burgerzaal van het gemeentehuis van Aalsmeer. Kom op tijd, want bij een hoge opkomst is het beschikbare aantal stoelen beperkt.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door leo uit de kwakel

** The show must go on **

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Het is alsof de taxichauffeur aan zijn passagier niet alleen de weg vraagt maar ook waar het gaspedaal zit en hoe hij moet remmen, daarbij heel hard roepend dat het echt niet beter kan.



Geplaatst door Rose uit Randstad

"De luchtverkeersleiding gaat niet over het aantal vluchten dat Schiphol verwerkt en kan dus niet worden aangesproken op de groei van Schiphol."

Zo gaat het steeds. Het is, zogenaamd, allemaal netjes geregeld. Er zijn divérse instanties, die over divérse zaken gaan.

Dat LVNL met Schiphol vergroeid is en opereert als twee handen op één buik, moet toch inmiddels eenieder duidelijk zijn!

LVNL gaat wel degelijk óók over het aantal vluchten, want is bij alle plannenmakerij rechtstreeks betrokken.

Burgers van Aalsmeer spreek die goed betaalde managers er dus maar rechtstreeks op aan. Ze weten precies waar ze mee bezig zijn: geld verdienen aan de steeds toenemende overlast die ze u, en de rest van de Randstad, bezorgen.

Geplaatst door Vos uit Uitgeest

Niet te vertrouwen, die LVNL.
Keurig geinstrueerde heren onder het juk van de Schiphol-group. Daar de Schiphol-group hun broodgevende hand is, zullen zij liegen en bedriegen dat het gedrukt staat!
Wij ondervinden, zodra de wind ook maar enigzins uit zuidelijke richtingen komt, daar de ellende van. Er zou 'anders' worden aangevlogen, zodat er minder hinder zou zijn. Een grove leugen! Want er is helemaal niets veranderd! Er wordt zelf s'nachts op de zelfde 'hoogte' aangevlogen en met evenveel gegier! Dat is Schiphol, dat is de LVNL.! Dat is de Nederlandse regering die de mensen in naam van 'bedrijven' zoals hier genoemd, ons dagelijks met een enorme portie herrie en vervuiling doet opzadelen!
Die zelfde Nederlandse regering wil dat het volk normen en waarden hanteert......!
De Nederlandse regering is nog nooit een toonbeeld van een goede gezinsvoogd geweest, doch slechts voor de buitenwereld waar vele miljoenen verdwijnen en wij nog steeds wachten op de oplossing die de dagelijkse enorme portie herrie en vervuiling doen verminderen of verdwijnen.
Nederlandse regering, Schiphol-group en de LVNL. doe uw plicht en verminder die herrie en vervuiling! NU!

Geplaatst door Boudewijn uit Kudelstaart

Ik voel me gewoon op m'n gemak hoor, als burger van Noord-Holland. Het is alleen wel een beetje jammer dat er ook veel mensen
wonen die slechts het vliegverkeer de
schuld geven van geluids- en stankoverlast.

Geplaatst door jeanette uit uitoorn

Ik word helemaal horndol van al die vliegtuigen die maar over mijn huis galmen. Ik had voor 1 november de luchtverkeersleiding gesproken en die zij dat de aalsmeerderbaan tijdelijke gebruikt zou worden als hoofdbaan omdat de Kaagbaan zijn geluidsgrens voor 2007 had gebruikt. Vervolgens na 1 november suizen die kleredingen nog steeds bij bosjes om je oren. Ik moet mijn ramen dichthouden, luchtgaten om het geluid een beetje tegen te gaan. Kan iemand mij zeggen tot welke instantie me moet richten om voor dubbele beglazing van mijn huis in aanmerking te komen. het is toch van de zotte, ik koop 12 jaar geleden een huis en moet verdomme bijna nog mijn huis gaan verkopen wil ik van die vliegtuigherrie afkomen. Ik betaal ook geen onroerendgoedbelasting meer.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

@Jeannette:

je kunt je wenden tot http://www.progis.nl (Project Geluidsisolatie Schiphol) maar die club denkt in contouren die bedacht worden door V&W. Conclusie: volgens hen heb jij echt geen overlast hoor.
Zo schijnt er een wetje te zijn die stelt dat de overlast in jouw slaapkamer niet hoger mag zijn dan 26 dBa. Ik weet niet hoe erg het bij jou is maar wij halen hier makkelijk 50 a 60 dBa. Maar niet dus volgens V&W / Progis, die hebben dat 'uitgerekend'.