Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Luchtvaart worstelt ook met het melden van missers

 |
 Geplaatst door: sijmen 
 |
 Bekeken: 581 
|
 Trouw 
Luchtvaart worstelt ook met het melden van missers

Commentaar REDACTIE: (Richting Overheid, CROS en CDV)

Wij plaatsen dit juist NIET, omdat Luchtverkeersleiding wel eens missers zou maken.
Wij plaatsen dit, omdat het goed laat zien waar het bij verkeersleiden om gaat.
NIET in de eerste plaats om het bereiken van capaciteit. Dat is doel van de Luchtvaart.
Om het échte werk van verkeersleiden, dat is daarbij zorgen voor mensen.

Zorgen dat de reizigers veilig en geriefelijk kunnen komen en gaan.
Elke fout telt, wordt gemaakt tegen mensen, niet tegen capaciteit;
is een fout van persoon (die verkeersleider) tot persoon (dat Vliegtuig en inzittenden).
Dat soort fouten zijn niet inefficient, maar onverantwoord.  Net als bij dokters!
Zo’n fout moet je alsnog willen verantwoorden, én naar de ander, én naar jezelf.

Het gaat niet om handhavingsschema’s,
maar om het vliegen veilig en stil te laten gebeuren
voor de passagiers, maar óók
voor de mensen van wie je de ruimte gebruikt.

Verkeersleiden is zorgen,
én voor de mensen daarboven,
én voor de mensen daaronder.

De Overheid moet daar middelen voor geven,
kennis en meetinstrumenten. (Dat bedoelen we met ‘luchruimtschap’: een LVNL+)
Omwonenden voelen dat: men spreekt de LVNL er op aan.
Zo hoort het. Het is een sociaal beroep. Overheid, geef ze die mogelijkheid!
Vaak is het daarboven te druk en niet meer te verantwoorden naar ons.

_____________________________________________

Zie ook Hier.

Download het gehele artikel 'Luchtvaart worstelt ook met het melden van missers'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Rob E

Zo werkt het ook als je te hard rijd....
Als je meewerkt krijg je en bon...

Die nieuwe wetgeving wil ik dan ook wel... Als ik het zelf meldt dan krijg is een vrijwaring?


Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Dit is een van de redenen waarom de door Schiphol gegenereerde overlast zo vervelend is. Gebeurtenissen worden onder de pet gehouden. Als bewoner weet je niets van dergelijke gevaren en dus is iedere kist een potentieel gevaar.

Gezien de verantwoordelijkheid die luchtverkeersleiders hebben is wat mij betreft iedere fout direct reden voor ontslag inclusief de superieur en wel om het feit dat ik er stellig van overtuigd ben dat je het gehele verkeer zou moeten kunnen afhandelen als je het maar goed automatiseert.
Als er ondanks al die hulpmiddelen nog steeds situaties ontstaan dat een vliegtuig naar een baan geleid wordt waar nog een kist staat, dan vind ik dat zo’n schandalige fout (Tenerife) dat de betrokken personen die nooit meer moeten kunnen maken.

Maar ach en wee, wat zijn ze zielig daar. Maken ze een fout, werken ze mee worden ze nog vervolgd ook.

Wij burgers doen helemaal niets fout en krijgen 50 vliegtuigen per uur over ons heen, ongevraagd en zonder enige vorm van compensatie.