Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Luchtvaart botst met Schiphol over tarief

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 655 
|
 NHD 
Luchtvaart botst met Schiphol over tarief Download het gehele artikel 'Luchtvaart botst met Schiphol over tarief'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Mijn god wat een spagaat.

En nergens in het hele stuk kom milieu tevoorschijn.
Men wil meer investeren en de kosten zijn gestegen vanwege de beveiliging. De reiziger mag niet meer betalen want de tarieven moeten omlaag. Iedereen moet goedkoop kunnen vliegen maar het mag niemand wat kosten.

En wij maar wakker liggen, bang zijn en denken dat er over ons wordt nagedacht. De burger is het bokkie want die kan toch geen vuist maken, dat zou de politiek moeten doen maar die ondersteunt blind het beleid van LVNL zonder ook maar ergens concessie te doen.

Redactie:
Dat laatste klopt niet helemaal. De LVNL voert geen eigen beleid maar wordt aangestuurd vanuit de sector. Voor de sector geldt de volgende prioriteit: veiligheid, capaciteit, leefbaarheid.

Waar wij voor pleiten is een nieuwe situatie waarin de LVNL aangestuurd wordt vanuit een onafhankelijk schap dat veiligheid, leefbaahreid en capaciteit nastreeft in DIE volgorde.


Geplaatst door AN uit Amsterdam

Millieu is geen issue voor Schiphol, dat weten we al lang. Zeker als je het hebt over LEEFmilieu van de omgeving.

Ergens komt mij het gejammer van BARIN uiterst vreemd over. Stel je voor dat ik krap zit en aan de gemeente Amsterdam ga vragen of de tarieven voor parkeergelden in de stad bevroren kunnen worden volgend jaar. Ze zien me aankomen !

Het zal trouwens toch wel doorgaan, immers, zolang Schiphol nog niet naar de beurs is moet het resultaat hoog blijven. En aangezien Schiphol op het faciliteren van vliegactiviteiten altijd nog verlies maakt, is dat niet gunstig als dat zo in de boeken staat. Niet voor niets geldt als devies voor Schiphol: creating Airport cities. Oftewel: Schiphol is geen luchthaven maar een bedrijf dat tevens een luchthaven heeft. Ziehier bedrijftechnisch een heel andere insteek !

Overigens, en wellicht een herhaling, meer interessant info en achtegronden vind je onder http://www.sobi.nl/nieuws/rapport_schiphol.html