Platform Vlieghinder Kennemerland
 

“Luchtruim herindelen”

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 705 
|
 NHD 
“Luchtruim herindelen” Download het gehele artikel '“Luchtruim herindelen”'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Bt uit Castricum

"Vooral bij de nadering verstoken we te veel brandstof en maken we te veel lawaai"

En dat wordt allemaal niet in handhavingspunten gemeten, maar wel door omwonenden aan het IKB doorgegeven.

I love pilots!

Geplaatst door bas van den born uit wijk aan zee

Bij deze herindeling hoort ook het verhoging van de Transition Zone (de overgangs hoogte tussen standaard luchtdruk 1013 en de lokale luchtdruk). Kwalijk dat dit nog steeds niet rond Amsterdam is geregeld. Rond london en Frankfurt is dit al jaren geleden gedaan en het verlaagd de overlast en het bespaard de vliegtuigen brandstof.
BP vandenBorn, Wijk aan Zee

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

@Bt:

die je dan opbellen en je melden dat (letterlijk): "Voor jullie is ieder vliegtuig er 1 teveel."

Al is dat weer maanden geleden want ik verneem helemaal niets meer van dit clubje.

Geplaatst door Gerard uit NULL

london 6000 foot

Geplaatst door J. de Jong uit Uitgeest

Hiermee geeft de VNV vliegersbond een belangrijk signaal af. Zou er niet eindelijk een doorbraak moeten komen naar maatschappelijk verantwoorde herdefiniering van de LTO-cycles? De thans gevolgde manier van vliegen lijkt in ieder geval steeds meer bekritiseerd en achterhaald. De zeggenschap over het luchtruim zal verder niet langer puur bij de sectorpartijen en defensie kunnen liggen. Benieuwd wat de moties voor het junidebat gaan inhouden.


Geplaatst door Bt uit Castricum

Mee eens.
Herdefinitie van LVNL?
Zie discussie Hier.

Geplaatst door J. de Jong uit Uitgeest

Het signaal van de vliegersbond is m.i. belangrijk omdat het iets zegt over de nodige "attitude" van professionals. Dan gaat het o.a. om bereidheid verbeteringen t.b.v. belanghebbenden op te pakken en er werk van te maken. Het lijkt er daarbij op dat tot op heden de professionals binnen LVLN teveel de oren laten hangen naar wat aangeduid kan worden als "de commercielen".
De vraag lijkt dus in hoeverre een bepaalde dwang uitgeoefend zal moeten worden om vooruitgang te boeken. De inspraak leverde al veel mogelijkheden tot verbetering, waar het nu om lijkt te gaan is (mede-)zeggenschap over het gebruik van het luchtruim. De Kamer(s) wacht een zware taak wanneer ze dit serieus oppakken!