Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Luchthavens fel tegen ecotaks

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 1485 
|
 NHD 
Luchthavens fel tegen ecotaks Download het gehele artikel 'Luchthavens fel tegen ecotaks'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door j.h. Griese uit Amstelveen

De Luchtvaartsector zal weer zoals als gebruikelijk alles uit de kast halen,om onder de ecotax uit te komen, uiteraard met steun van de VVD.
Het Kamerlid is evenals Kamerlid Nicolai erg bezorgd over de arme nederelandse reiziger, terwijl een enquete op de luchthaven onder passagiers uitwees, dat een zeer grote meerderheid geen enkel bezwaar heeft tegen de ecotax !

Geplaatst door Bijvoet uit Catsricum

Griese, stop it!
Het gaat hier om geluidshinder en niet om mooie ogen in de politiek.
Ook geluidshinder maakt geen onderscheid tussen passagiers en thuisblijvers, rijk en arm of tussen jouw en andermans partij.


Geplaatst door Rob uit NULL

Als ze het nu ens andersom doen en de 80% van passagiers (die toch alleen maar overstappen) die 24 Euro in rkeing brngen brengt eht veel meer op... kan het geld in Nederland worden gebruikt voor ECO doeleinden en hoeft de lerares ook niet haar vakantie te missen voor 24 euro... dat ben je trouwens ook kwijt voor 2 koppen koffie met gebak op schiphol plaza...

Geplaatst door j.h. Griese uit Amstelveen

Het lawaainivo rond de Luchthaven en ver daar vandaan is veel te hoog. Een van de vele oorzaken is de onbelaste kerosine prijs, die veel te laag is. Het bijvoorbeeld aan burgers in Zwanenburg, Amstelveen, Aalsmeer,Spaarndam e.d. die in hun tuin en in huis ernstig gehinderd worden, niet meer uit te leggen dat passagiers boven hun hoofd vliegen,voor b.v. E 26,- naar Berlijn v.v. Dus moeten de feiten genoemd worden.

Geplaatst door Rose uit Randstad

Laten we de 'feiten' opvragen bij minister Jacqueline Marian Cramer, naast Eurlings belangrijkste beslisser in het Schiphol-dossier.
Zou goed zijn eens wat te lezen in haar cv.

Hans Alders geeft straks de voorzet en Eurlings en Cramer koppen 'm er in.

Ben benieuwd wie het hoogst springt!
Rose

Geplaatst door rieneke schokking uit Amstelveen

En drie keer raden wie de minste doelpunten gaat scoren en dus als verliezende partij naar huis gaat. Zoek het antwoord maar niet in het rijtje van Alders/Cramer/Eurlings/Schiphol/NVNL.

Geplaatst door gerard uit NULL

mhh? Maakt onbelaste kerosine herrie? Als ze nu eerst een met STILLERE procedures begonnen? Er wordt al járen over ge.. en nog steeds is er niets veranderd.
Die belaste kerosine zal de hinder niet minder maken. Op z'n best de groei wat beperken. maar die hinder moet minder. Niet de groei van de hinder, maar de hinder. En dat kán, als de sector dat nu maar eens als speerpunt ging hanteren. In paats van alle energie in mas(s)(k)erende Alderstafels te stoppen met als doel net te doen alsof de hinder minder wordt maar het toch méér laten worden. En de Platforms? Die werk(t)en daar braaf aan mee. Hándig van de luchtvaartsector.

Geplaatst door j.h. Griese uit Amstelveen

Je bovenstaande reactie is in tegenstelling met wat je eerder schreef:
"Voor de werkgelegenheid in Nederland, en dus de economie, lijkt het me beter dat de vakantie-euro's in eigen land worden uitgegeven dan dat ze worden ge-exporteerd naar een ver oord. Schiphol staat de economische groei van Nederland op dit punt dus in de weg. Heeft iemand de economische schade door de gevolgen van het banenverlies dat Schiphol zo teweeg brengt wel eens becijferd?"
Heeft dit dan iets met herrie te maken?
Maken vakantiereizigers herrie?
In mijn optie wel indirect, net zoals kerosine zonder belasting meer reizigers aantrekt
Het is dus wel degelijk een van de vele variabelen, die de hinder meer doen worden.
Ook geef je weer een sneer aan de Platforms, terwijl je die enkele dagen eerder in bescherming nam, met: Die mensen werken zich al tig slagen in het rond.......
Niet bepaald constructief

Geplaatst door Ton uit NULL

Precies, Gerard.
Die hinder móet minder.
Dat heeft te maken met het áántal vliegtuigen dat we dagelijks over ons hoofd krijgen. Die veroorzaken een vóórtdurend gaand en weer aanzwellend geronk van de motoren vanaf 7 u. tot 23 u. en 's nachts nog eens "dunnetjes" over.
Misschién dat die ecotaks dat áántal doet verminderen, maar ik geloof daar niet zo in. En vliegtuigmotoren die draaien met belaste of ónbelaste kerosine maken beslist evenveel herrie.
Heel veel vermindering van de geluidshinder is absoluut gekoppeld aan héél veel minder vliegbewegingen.
Natuurlijk wil de egotrippende sektor dat niet.
Natuurlijk wil het overgrote deel van de politiek dat niet.
De gebruikers lijken het vooralsnog óók niet te willen.
Maar misschien zijn die nog te beïnvloeden ?
Anders zal het steeds gerommel blijven in de marge. (Overigens niet altijd onbelangrijk.)

Geplaatst door gerard uit NULL

Die mensen werken zich inderdaad een slag in de rondte. Ik neem ze daarmee niet in bescherming. mIk conmstateer dat ze niet nóg meer hooi op hun vork kunnen nemen.

Constructief zijn wil niet zeggen dat je het overal mee eens moet zijn. Ik mag hoop ik een eigen mening hebben en die verkondigen? Door bij te dragen in de discussies helpt het anderen hun mening te vormen en bij te stellen. Ik vind mezelf daarom juist zéér constructief.