Lelystad belangrijke rol voor toekomst Transavia
Transavia wil de komende jaren de strijd aanbinden met Europese prijsvechters als Ryanair en Easyjet. Vliegveld Lelystad heeft een belangrijke rol in de toekomstplannen van de Air France-KLM-dochter. Dat zegt directeur van Transavia Nederland Mattijs ten Brink maandag in Het Financieele Dagblad.
Transavia eindigde vorig jaar twintig miljoen euro in het rood en zoekt nu naar mogelijkheden om de kosten te drukken. Uitwijken naar Lelystad kan volgens Ten Brink tot forse besparingen leiden. “De tarieven zijn aantrekkelijk op Lelystad, we zouden wel gek zijn als we daar geen gebruik van zullen maken. We gaan de komende tijd in gesprek hoe we dat vorm zullen geven”, aldus Ten Brink.
De luchtvaartmaatschappij ziet vooral potentie in Zuid- en Oost-Europa, waar volgens Ten Brink ruimte op de vliegmarkt is voor Transavia. “Het is nog niet te laat om de achtervolging op onze concurrenten in te zetten”, laat hij optekenen in de krant.
Lelystad wordt goedkoper dan Schiphol doordat de afhandeling van passagiers minder kost. Op Schiphol moet 29 euro per reiziger worden betaald, op Lelystad wordt dat de helft minder.
Schiphol maakte vorige week bekend grootse plannen met vliegveld Lelystad te hebben. De luchthaven in Flevoland moet de derde van Nederland worden. In 2018 moet het vernieuwde vliegveld open gaan. Schiphol heeft Lelystad Airport nodig om verdere internationale groei mogelijk te maken en is dan ook de belangrijkste financier van het plan.
auteur:Novum
Geplaatst door V.O.S. uit NULL
" Schiphol heeft Lelystad Airport nodig om verdere internationale groei mogelijk te maken en is dan ook de belangrijkste financier van het plan. "
Hoe de Nederlandse bevolking besodemieterd wordt: 1) Schiphol is voor 3/4 van de Nederlandse staat. Dus de belastingbetalende Nederlander betaalt voor de herrie / vervuiling en onveiligheid waarop de meeste Nederlanders helemaal niet zitten te wachten!
2) Lelystad-airport, de derde luchthaven van Nederland. Totale waanzin! Op een klein oppervlak, dat Nederland wordt genoemd, barst het letterlijk van de vliegvelden.
De zeer negatieve bijprodukten zijn reeds vele malen benoemd.
3) Het is een vorm van zeer oneerlijke concurrentie t.o.v. 1) de trein 2) het wegvervoer en 3) het scheepsverkeer.
Dit omdat de luchtvaartsector op een volstrekt oneerlijke manier in stand wordt gehouden door de Nederlandse staat, dus ook uw belastingsgeld! Geen belasting op de kerosine, geen belasting op de tickets en wie weet wat nog meer.