Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Lawaai parallel starten Schiphol nog niet over

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 803 
|
 NHD 
Lawaai parallel starten Schiphol nog niet over

COMMENTAAR:

Dit illustreert hoe groot het probleem is waar we voor staan. Ook ‘bruggenbouw’ in CROS helpt niet wanneer er voor beide partijen geen keuzes meer over zijn. LVNL, gestuurd door luchtvaart, mag capaciteit niet opgeven. Omwonenden kunnen leefbaarheid niet opgeven. Dan kun je praten tot Sint Juttemis…
De oplossing ligt niet bij “stroperig’ Polderoverleg binnen CROS of in algemene regelgeving door een ambtenaar van V&W…

Download het gehele artikel 'Lawaai parallel starten Schiphol nog niet over'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Het is zondagochtend, 7 november 2004.
Het lijkt echter wel of ik wakker ben geworden in een oorlogsgebied. Al de gehele morgen BULDEREN er kisten over ons dak heen in een frequentie die zijn weerga niet kent.
Het is prachtig rustig zonnig weer en ik weet niet meer waar ik met mijn ziel naartoe moet.

Om wat te ontluchten dan maar de CROS is aangeschreven, via het klachtenformulier.Dat klachtenformulier is veel te klein, het zit zo vol, het zou veel handiger zijn om minuten te pikken dat het wel stil is, in plaats van andersom.
En dan bovenstaand bericht.

Die LVNL-jongens, wat hebben die eigenlijk met capaciteit van doen? Schultz van Haegen heeft 100 kilo boter op haar hoofd door zo ‘teleurgesteld’ te zijn. Toen Cerfontaine aanbood desnoods capaciteit in te leveren was ze er als eerste bij om hem terecht te wijzen (ik besef dat ik harder begin te tikken als er weer een overbuldert, alsof je harder gaat praten).

Als Schultz van Haegen ballen had, dan verplichtte ze de LVNL vluchten te schrappen totdat ze wel een manier zouden vinden om en de capaciteit en de veiligheid en de geluidsgrenzen te waarborgen. Welnee, we gaan voor de makkelijkste, de burger laten we de lul zijn.
Schultz van Haegen en de LVNL naaien de burger dus een oor aan, willens en wetens en politiek verantwoord. Capaciteit Capaciteit Capaciteit Capaciteit Capaciteit Capaciteit Capaciteit Capaciteit Capaciteit Capaciteit. Leefbaarheid? Menselijkheid? Vlieg Tuig!

(10:20, ik hoorde een kraai).





Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Pleidooi om geluidsnorm op te rekken

SCHIPHOL - De problemen rond de parallelle starts op Polderbaan en Zwanenburgbaan zullen volgend jaar leiden tot een overschrijding van de geluidsnormen. Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) wil daarom dat de grenswaarden voor enkele geluidspunten bij Schiphol tijdelijk worden versoepeld. De organisatie heeft daarop aangedrongen in een brief aan staatssecretaris Schultz (verkeer).

Schultz, inmiddels met zwangerschapsverlof, voelt helemaal niets voor het gedogen van overtredingen of versoepelen van geluidsregels. In haar antwoord schrijft ze dat de problemen binnen de geluidsregels moeten worden opgelost. Bij een overtreding volgen sancties, zoals tijdelijke sluiting van een baan of een boete. Dat blijkt uit de correspondentie die haar vervanger, minister Peijs, gisteren naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.


Eind vorig jaar besloot de luchtverkeersleiding vliegtuigen uit veiligheidsoverwegingen te laten afwijken van de routes om te verhinderen dat ze te dicht bij elkaar in de buurt komen. Hierdoor ontstond extra herrie in onder meer Spaarndam en Zwanenburg. LVNL wil nu deze plaatsen ontzien door alleen de vliegtuigen op de Zwanenburgbaan scherper oostwaarts te laten afbuigen, maar dit levert nieuwe problemen op.


Naar verwachting krijgen Badhoevedorp, Lijnden en Amsterdam-West op die manier te maken met meer geluidshinder. Daarnaast levert deze maatregel volgens LVNL onaanvaardbaar capaciteitsverlies op voor Schiphol. Daarom moeten de milieuregels worden versoepeld totdat medio 2005 een definitieve oplossing is gevonden.

Richard Mooyman

maandag 08 november 2004 , Haarlems Dagblad






En daar is ie dan, de aap uit de mouw. Zoals ik al schreef: capaciteit capaciteit capaciteit, er is voor LVNL niets anders dan capaciteit.


Hetgene waardoor mensen als ik pas echt gefrustreerd raken is de laatste zin:
“Daarom moeten de milieuregels worden versoepeld totdat medio 2005 een definitieve oplossing is gevonden.”


De LVNL is reeds sinds augustus 2002 (!) bezig een alternatief te zoeken voor de onwaarschijnlijke over last die de Polderbaan totnogtoe genereert. De ene belofte volgde de andere op, zowel van Cerfontaine als van Verkeer en Waterstaat (twee weken geleden nog, mevrouw Bekman persoonlijk).


Wellicht dat het tijd begint te worden voor burgerlijke ongehoorzaamheid, hardere actie en meer gangen richting rechtbank?

Geplaatst door AN uit Amsterdam


Geplaatst door AN uit Amsterdam

Aalegeiz,

m.i. lijkt harde actie al burgelijke ongehoorzaamheid niet meteen de direct aangewezen weg om Schiphol te beteugelen.

Ik kan hier een pleidooi gaan houden over mijn visie, maar kort gezegd komt het er op neer dat als je (zoals vroeger gedaan werd) een kreeft levend wil koken je èn het gas onder de pan flink hoog moet zetten èn de deksel stevig op de pan moet houden. Een gelijkwaardige behandeling is nodig voor Schiphol. Belangrijk is om alle feiten te verzamelen en gezamelijk de strijd aan te binden. Zoals maker van bovenstaande website van Schithol: die staat in zijn eentje met zijn brieven aan LVN, Schiphol, de staatsecretaris etc etc. Mijn idee: publiceer alles maar op een Internetsite. Begin ook eens met het aanschrijven van de directie van de KLM waarom zij bijvoorbeeld zulke forse extra aantallen nachtvluchten deze winter uitvoeren (zie bijdrage van mij in het Gastenboek nr 1631) en of het bij de KLM bekend is dat nachtvluchten voor veel ergenis en slaapverstoring leiden. M.a.w.: druk ze maar eens met hun neus op de feiten.

Net zo goed als E Ksiet nu in de hoek staat naar aanleiding van zijn gekrakeel over Kalitta airways (er is niet voor niets een waarschuwing uitgegaan, zie http://www.vlieghinder.nl/reacties.php?id=807_0_1_10_C).

Ik ben nog bezig met het ontrafen van het de bewering dat het winnen van een hoofdprijs van 10 miljoen je eerder zal overkomen als een ramp met een vliegtuig.


Geplaatst door Vos uit Uitgeest

DE LVNL wordt 'gevoed' door de Schiphol-group! Wiens hand men voed, die bijt men niet! LVNL----Schiphol-group----ministerie van verkeer en waterstaat, wie ziet het cirkeltje niet?

Geplaatst door E Ksiet uit Castricum

Het is zondagochtend, 7 november 2004.
Het lijkt echter wel of ik wakker ben geworden in een oorlogsgebied.

L Aarsegeiz, jij bent echt de meest achterlijke idioot op deze hele site. Deze uitspraak kan echt niet! Wees blij dat je met je idiote kadaver nooit in een oorlog terecht bent gekomen.

AN> wees blij dat er onderzoek naar gedaan wordt, bewijst eens te meer dat in Nederland weldegelijk op een verantwoorde manier met luchtvaart wordt omgegaan. Er zijn meerdere maatschappijen die al een tijdje heel goed in de gaten worden gehouden om op deze manier de veiligheid te waarborgen!

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam


”L Aarsegeiz, jij bent echt de meest achterlijke idioot op deze hele site. “

Dank u wel, uit uw toetsenbord ervaar ik dat als een compliment. Ook uw knappe verschuiving en toevoeging van letters is indrukwekkend.

“Deze uitspraak kan echt niet! Wees blij dat je met je idiote kadaver nooit in een oorlog terecht bent gekomen.”

Een kadaver is een dood lichaam, volgens Van Dale, voor zover ik weet leef ik nog.
In hoeverre ik in oorlogsgebieden ben geweest kunt u niet inschatten. Wellicht dat u eens moet gaan praten met uw voorouders en ze vragen naar hun eerste associatie met de bombardementen in de laatste wereldoorlog.
Daarnaast adviseer ik nog eens goed te kijken naar de statistieken op http://www.geluidsnet.nl. U kunt daar zelf waarnemen, realtime, in hoeverre de bevolking rond Schiphol belast wordt met geluid veroorzaakt door een staatsbedrijf.

Tot slot: u wint de discussie met mij, sinds uw bijdragen zie ik in hoe ontzettend blij we moeten zijn met luchtvaart in het algemeen, en specifiek met de kisten die over mijn dak vliegen in het bijzonder.

Een goede vlucht gewenst.


Geplaatst door Dick K. uit NULL

De vrijwel constante rotherrie van vliegtuigen boven de IJmond tijdens piekuren, doen mij vaak terugdenken aan de tweede wereldoorlog.
Als kleine jongen woonde ik toen in Amsterdam en in de laatste oorlogsjaren ervoer ik de perioden met aanhoudende herrie van geallieerde vliegtuigen, op weg naar Duitsland, als zeer angstaanjagend.
Vandaar dat ik veel begrip heb voor de vergelijking, die L.R.Aalegeiz trekt en die dus minder achterlijk en idioot is, dan E.Ksiet meent te moeten opmerken.

Geplaatst door J.Butzelaar uit Amersfoort-Noord

Deze week sterke toename van vliegtuigverkeer van West naar Oost over Hoogland, wijk van Amersfoort. Nu in het middaguur eens per minuut.