Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Land heeft baat bij groei luchtvaart

 |
 Geplaatst door: Egelhuis 
 |
 Bekeken: 1741 
|
 Gooi- en Eemlander 
Land heeft baat bij groei luchtvaart Download het gehele artikel 'Land heeft baat bij groei luchtvaart'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door hans buurma uit hilversum

We moeten wel opmerken dat Joris Vlaming het woord groei niet in de mond heeft genomen. Wel: ontwikkeling van de luchtvaart. Deze kop is nogal misleidend.

Geplaatst door j h griese uit Amstelveen

Er staan zo veel drogredenen en 1/4 waarheden in dit verhaal,dat ik er maar niet aan begin het hele artikel te herschrijven. Eerder was onze TV vraagbaak oud piloot/gezagvoeder dhr B. Baksteen de voorzitter van deze club.
Nou 1 dan : KLM gebruikt voor PR doeleinden soms een 1/4 % biobrandstof. Dat zal never nooit zoden aan de dijk zetten.

Geplaatst door gerard uit NULL

Geen 1.4 procent maar 20 procent.
Zie:
www.duurzaambedrijfsleven.nl

Bekend is dat biobrandstof bij grootschalig gebruik ten koste gaat van de voedselvoorziening.
http://www.oxfamnovib.nl/

Er zijn echt geen snackbars genoeg om al dat frituurvet aan te slepen om in 'biokerosine' om te zetten.

Geplaatst door j h griese uit Amstelveen

@Gerard: Jij hebt gelijk w.b. het percentage bijgemengde biomassa, dat dus aan de kerosine werd toegevoegd. Ik heb bij benadering gelijk als je het percentage berekent dat KLM op zijn
HELE vloot gebruikt c.q bijmengt Je 2e punt is een heel belangrijke: Het gaat zeer ten koste van de voedselvoorziening Dus wat wil die Joris Goed bloed of Vlaming nu eigenlijk met zijn duurzaamheid Platen beton heeft die vent voor zijn kop !

Geplaatst door Jaap de Groot uit Bussum

Dit vond ik op de site van de KLM:
Sinds de zomer van 2011 mag het: vliegen op biokerosine, dat is kerosine gemengd met biobrandstof. KLM start daarmee op 200 vluchten tussen Amsterdam en Parijs. Een belangrijke stap in de verduurzaming van de luchtvaart. De vliegtuigen vliegen op 50% kerosine en 50% biobrandstof gemaakt van afgewerkt frituurvet.

Alleen dus het piepkleine stukje tussen Amsterdam en Parijs.