Platform Vlieghinder Kennemerland
 

LVNL beboet na overtreden regels

 |
 Geplaatst door: A Holwerda 
 |
 Bekeken: 647 
|
 RTV-NH 
LVNL beboet na overtreden regels

SCHIPHOL De Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) heeft een boete van 40.000 euro gekregen. Volgens de Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft de luchtverkeersleiding in 2003 in één nacht acht landingen uitgevoerd op de Buitenveldertbaan, terwijl de Zwanenburgbaan beschikbaar was.
Daardoor nam de geluidsoverlast voor Amsterdam Buitenveldert en Amstelveen buitensporig toe.
Omdat zowel de Luchtverkeersleiding als de staatssecretaris van Verkeer beroep aantekenden tegen de boete, werd de afhandeling van de boete vertraagd. De inspectie heeft nu toch gelijk gekregen.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Welk een lol:
8 stuks is 'buitensporig'.

Misschien moet de inspectie eens onderzoeken hoeveel kisten er op de Kolderbaan landen 's nachts en over welke woonkernen deze gebulderd hebben...

Geplaatst door Erwin von der Meer uit Castricum

De inspectie van V&W deelt aan de LVNL een bekeuring uit. Heel vervelend misschien maar dat gebeurt een doorsnee burger ook wel eens in relatie tot een snelheidsovertreding. Dat de staatssecretaris van V&W voor de LVNL gaat staan om de inspectie van V&W hiervan te weerhouden is op zijn minst bizar. Maar ja, "partners in crime" hebben over en weer een zeker loyaliteitsgevoel en dat doet op zich weer denken aan een positieve eigenschap maar is moreel natuurlijk verwerpelijk.

Geplaatst door Vos uit NULL

Gelukkig zijn ze (de luchtverkeersleiders) niet onschendbaar in hun toren.
Die 40 mille is mijn inziens nog te weinig.
Al die jaren van terreur die de heren reeds over ons hebben uitgestort, zou een vertienvoudiging aan boetes moeten opleveren! Die 40 mille is slecht een symbolisch bedrag, de baas van het kliekie kan dit wel van zijn salaris betalen......

Geplaatst door Gerard uit NULL

Die 40 mille wordt gewoon ingecalculeerd. dat stelt echt niks voor als je dat in het grote geheel beschouwt.