Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Klagers geluidshinder Schiphol houden er uit onvrede mee op

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 747 
|
 Luchtvaart =nieuws= 
Klagers geluidshinder Schiphol houden er uit onvrede mee op

CASTRICUM - Het Platform Vlieghinder Regio Castricum (PVRC) heeft haar leden opgeroepen niet langer te klagen over vliegtuiglawaai. De oproep komt voort uit onvrede over een nieuw digitaal klachtenafhandelingssysteem, dat sinds november 2008 in werking is. Volgens het PVRC is het klagen door de complexe site ‘dagwerk’ geworden. Ook zou de uitkomst een vertekenend beeld geven, stelt het platform.

Via het systeem op de website bezoekbas van het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) kunnen omwonenden aangegeven of hun klacht een ‘specifieke’ of een ‘periodieke’ klacht betreft. BAS omschreef die keuzemogelijkheid bij de lancering van het systeem als een klantvriendelijkere behandeling.

Het PVRC laat echter weten dat er van klantvriendelijkheid geen sprake is. Het aantal klachten is enorm afgenomen omdat klagers veel te veel tijd moeten opofferen om hun waarneming door te geven, stelt het platform. Zo bestaat het doorgeven van een periodeklacht uit negen stappen. Bovendien wordt een klacht over een langere periode volgens het PVRC gezien als een enkele klacht, terwijl die in de oude situatie voor meerdere klachten zou tellen. Daardoor ontstaat een te rooskleurig beeld van de situatie rond Schiphol, aldus het bestuur van de organisatie.


Reacties op dit bericht