Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Klager kan blijven bellen over vlieghinder

 |
 Geplaatst door: A Holwerda 
 |
 Bekeken: 518 
|
 Haarlems Dagblad 
Klager kan blijven bellen over vlieghinder

SCHIPHOL - Omwonenden van Schiphol kunnen ook in de toekomst blijven bellen om te klagen over vlieghinder. Die verzekering geven Schiphol en Luchtverkeersleiding Nederland.

Internet krijgt een steeds belangrijkere rol, maar het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) blijft telefonisch bereikbaar voor klachten en het beantwoorden van vragen. Schiphol en de luchtverkeersleiding zijn zelf ook niet tevreden over het klachtenregistratiesysteem. Dit systeem met de website www.bezoekbas.nl gaat per 1 november op de schop. Het is dan niet langer nodig om hinderklachten per vlucht apart en met tijdstip te vermelden, zeggen Schiphol en de luchtverkeersleiding. Straks is het voldoende om te melden dat er last is van vliegtuigen in een bepaalde periode. Dat kan een specifieke vlucht zijn, maar ook een bepaald vliegpatroon.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

" Straks is het voldoende om te melden dat er last is van vliegtuigen in een bepaalde periode. Dat kan een specifieke vlucht zijn, maar ook een bepaald vliegpatroon. "

Ja, prima zou je zeggen. Maar wat als ze er werkelijk eens iets positiefs mee zouden gaan doen? Zouden ze dan in de war zijn?

Want wat is er met de reeds meer dan 3 miljoen klachten gebeurd, sinds de ingebruikname van de Kolderbaan? Ik heb het idee dat die bij het grof of is het Cross-vuil gezet zijn ! Want de hinder in helaas toegenomen en niet af ! Vlieg-tuig !
Bovendien: men spreekt van een periode. Schandalige vorm van manipulatie, want als je praktisch de gehele dag vliegtuigen over je huis krijgt, is er volgens mij geen sprake meer van een periode ! En over dat vliegpatroon kan ik heel kort zijn: er wordt structureel te laag gevlogen met te veel gierende bochten nemende en zo wie zo wordt er veel te veel van transfers gebruik gemaakt ! Dus minder vliegen = minder herrie !